Favoritt i reprise: ANFO-sangen

Urpremiere! Jon Niklas Rønning har laget en helt egen ANFO-sang som han fremførte på Den Store Annonsørdagen 2019. Her har han fanget opp mange inntrykk og uttrykk fra bransjen: Doffen, DAB og radiotall, OMD, PHD, CMO, brand safe, likerklikk, Elect og ANFOs kritiske kommentarer i Kampanje. For å bare nevne

Les mer

Årets foredragsholder 2018-2019

Med tre forsøk og tre kandidater rett til finalen fikk Vipps historiens første spesialpris. Tittelen Årets foredragsholder 2018-2019 fikk de også med sin egen Hanne Norstrøm-Ness. Gratulerer! Prisen for Årets foredragsholder deles ut for å vise at vi setter pris på våre gode faglige venner som hvert eneste år hjelper

Les mer

Årets Foredragsholder: Siste 10 års vinnere

Prisen som Årets Foredragsholder er en utmerkelse som henger høyt blant bransjefolk. Den 10. oktober kåret vi vinneren for 2018-2019 – Hanne Norstrøm-Ness fra Vipps. Med rundt 150 foredrag i året er det stor konkurranse om å vinne den gjeve tittelen. Prisen har lang tradisjon i ANFO og formålet er ganske enkelt

Les mer

Problematisk programmatisk? Eller ikke?

Stephen Chester fra ISBA, deler erfaringer på årets DSAD! Sammen med PwC er de i ferd med å gjøre en omfattende studie for å etterprøve modellen «The programmatic waterfall». På DSAD deler de erfaringene sålangt. Vi gleder oss! «The ISBA programmatic supply chain study is a high visibility, end-to-end industry

Les mer

Google og Facebook: GDPR-friskmelding av kundelistematching

Dette er en oppsummering av foredraget til advokat Vebjørn Søndersrød som ble holdt på seminaret «Lov&Rett i markeds- og kommunikasjonsarbeid 2019». Han er også ANFOs nære samarbeidsparter i spørsmål rundt GDPR og digital markedsføring. ______________ Google og Facebook tilbyr attraktive tjenester til markedsførere. Slik ANFO har satt fingeren på flere

Les mer

Vinnere i ANFO Effekt 2018

Prisutdelingen av Norges beste markedsføringskampanjer var den 7. februar på Wallmans i Oslo. Her er hele oversikten av de 31 prisvinnerne samt 3 spesialpriser. Vi gratulerer allesammen! Smart Singel: DIPLOM: Hurtigruten Svalbard: 48 opplevelser på 48 timerMed: Los & Co, GR&EI DNB: 24-timers bunadsforsikringMed: Try, Vizeum  Kolonial.no: Grill 2018 –

Les mer

Google skatt nok en gang?

Mediebedriftenes bransjeorganisasjoner i Norge, Sverige, Danmark og Finland argumenterer for egen bransje og egne interesser når de igjen tar til orde for en særskilt digitalskatt, en såkalt Google-skatt. ANFO Annonsørforeningen er imot en særnasjonal omsetningsskatt, da dette i praksis vil bety økte kostnader for norske annonsører og markedsførere. Det vil

Les mer

Google skatt, konkurransekraft og norske arbeidsplasser

Stortingets behandling av forslaget om en såkalt «Google-skatten» ble i første omgang utsatt, men det er nå varslet at Stortinget skal ta stilling til saken i midten av mai. Forslaget ble stillet av stortingsrepresentant Une Bastholm fra MDG, som ber Stortinget om å utrede en særnorsk skatt for selskaper med

Les mer

Nei til særnorsk «Google-skatt»

I disse dager behandler Stortinget et forslag som gjerne omtales som ”Google-skatt”. Forslaget er stillet av stortingsrepresentant Une Bastholm fra MDG. I sitt forslag ber representanten Stortinget om å utrede en særnorsk skatt for selskaper med digitale inntektsmodeller. Forslagsstiller mener det er på tide med en oppdatering av skattesystemet både på

Les mer

Google-skatt

ANFO er på saken og har dialog med rette instanser i Finanskomiteen på Stortinget. I disse dager behandler Stortinget et forslag som gjerne omtales som ”Google-skatt”. Forslaget er stillet av stortingsrepresentant Une Bastholm fra MDG. Forslagsstiller mener det er på tide med en oppdatering av skattesystemet både på nasjonalt og

Les mer

Vinnere ANFO Effekt 2017

Vi gratulerer alle vinnere! Smart Singel: Diplomer: Color Line Cruises: Smil i HorisontenMed: OMD, Bring, Netlife, Mondelez, Morten Hornburg Norsk Tipping: Telefon til HamarMed: Red Media Consulting, Per Høj Dr. Oetker: Målgruppeinnsikt og utradisjonelle markedsaktiviteter ga braksuksess og kategorivekst!Med: PHD Media, OMG Research Bronse: Coca-Cola Zero: Coca-Cola Zero Sugar på

Les mer