greenWash

Grønnvasking er risikosport

Grønnvaskingsplakaten er en gave til markedet!

I forrige uke hadde vi en artikkel ute angående regelverket for bruk av bærekraft i markedsføringen. Risikoen er imidlertid ikke knyttet til å måtte skrive ut en sjekk til Forbrukertilsynet. Den store risikoen er knyttet til om dømmetapet ved å bli tatt med buksene nede. De unge er opptatt av bærekraft og flinke til å dele dårlige nyheter som irriterer. Dessuten har de god hukommelse og livet foran seg. Hvis du har lyst til å gjøre det vanskelig for deg selv er grønnvasking et godt alternativ.

Som en gave til markedsførerne har vi Grønnvaskingsplakaten. Et bærekraftig fokus, og masse gode tips. Vi liker særlig pkt. 2 og 4, som gjelder viktigheten at hele bedriften er med og ikke bare markedsavdelingen, og at det er bedre med åpenhet og vilje enn tåkelegging.

ANFO skal med i ordningen – skal dere?

www.gronnvasking.no


Mer fra ANFO-advokaten:

Bruk av bærekraftpåstander i markedsføring

Miljøhensyn har blitt viktigere for de fleste. Særlig blant de yngre, som er verdt en større markedsføringsinvestering. Å kunne markedsføre seg som bærekraftig blir derfor viktigere og viktigere. Les mer HER

Del dette innlegget: