greenWash

Grønnvasking er risikosport

Grønnvaskingsplakaten er en gave til markedet!

I forrige uke hadde vi en artikkel ute angående regelverket for bruk av bærekraft i markedsføringen. Risikoen er imidlertid ikke knyttet til å måtte skrive ut en sjekk til Forbrukertilsynet. Den store risikoen er knyttet til om dømmetapet ved å bli tatt med buksene nede. De unge er opptatt av bærekraft og flinke til å dele dårlige nyheter som irriterer. Dessuten har de god hukommelse og livet foran seg. Hvis du har lyst til å gjøre det vanskelig for deg selv er grønnvasking et godt alternativ.

Som en gave til markedsførerne har vi Grønnvaskingsplakaten. Et bærekraftig fokus, og masse gode tips. Vi liker særlig pkt. 2 og 4, som gjelder viktigheten at hele bedriften er med og ikke bare markedsavdelingen, og at det er bedre med åpenhet og vilje enn tåkelegging.

ANFO skal med i ordningen – skal dere?

www.gronnvasking.no


Mer fra ANFO-advokaten:

Bruk av bærekraftpåstander i markedsføring

Miljøhensyn har blitt viktigere for de fleste. Særlig blant de yngre, som er verdt en større markedsføringsinvestering. Å kunne markedsføre seg som bærekraftig blir derfor viktigere og viktigere. Les mer HER

Del dette innlegget:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker