MarTech_2021_1024x500
MarTech-dagen 2021 gjennomføres torsdag 10. juni på ANFO-TV.

MarTech og ANFO

Et tema ANFO dekker tungt er markedsteknologi eller MarTech om du vil. Alle snakker om MarTech stacken, alle sliter litt med hvordan man skal sette den sammen og suget etter relevant kompetanse er svært høyt. ANFO hjelper deg her som alltid ellers.

På konferansen MarTech – Fra plattform til markedsføring har vi satt sammen et program som tar deg med på hele kundereisen. Her får du inspirasjon og innspill til hva du bør tenke på både når du setter opp din egen MarTech stack og ikke minst hva du kan og bør gjøre for å sikre dine konkurransefortrinn i nær fremtid, og på litt lengre sikt.

Covid-19 situasjonen med i stor grad nedstengte samfunn har preget oss alle siden mars i 2020. Og gjør det forså vidt fortsatt. Situasjonen har ikke minst påvirket hvordan vi kjøper varer og tjenester. Å handle digitalt er langt fra nytt, men det siste året har løftet nye grupper over til en langt mer omfattende e-handels tilværelse.

Hvor stor del av denne overgangen vil være varig? 

Er dagens netthandels løsninger gode nok til å matche de forventningene vi nå har som netthandelskonsumenter? Har situasjonen det siste året gjort at vi som konsumenter forventer enda mer av netthandelsopplevelsen? Hva er egentlig det viktigste i den totale handleopplevelsen på nett? Er det pris, utvalg, logistikk eller noe annet?

Historisk har vi sett at netthandling har konsentrert seg rundt visse perioder og høytider. Hva skjer med prisene når hele året plutselig har blitt en lang sesong eller høytid? Og hvordan skal vi egentlig stille oss til bærekraftutfordringen med ekstremt høy returgrad av det som kjøpes på nettet? Det kan se ut som dagens praksis med gratis frakt og like gratis retur er et dårlig innlegg i klima og bærekraft debatten.

Og hva med kundeklubber? Hvor det fristes med prosentvise avslag på neste kjøp og enda mer poeng som kan tas ut i fremtiden? Er dette framtidens måte å skaffe oss data på? Er det greit å «lure» kunden inn på slike premisser? Er våre motiver så fall edle nok til å legitimere dette?

Spørsmålene er mange og vi kan love er at du vil få mange svar om du blir med på vår MarTech-dag.

Trygve Tellefsen og de andre foredragsholderne møter du på MarTech – Fra plattform til markedsføring den 10 juni.

Dagen er gratis for deg som medlem. Er du ikke medlem rekker du å bli det før torsdag! I bærekraftens lys kan du se dagen igjen og igjen og igjen på ANFO-TV i etterkant.

Del dette innlegget:

Les også