Henrik Norem og Marie Mauseth fra Orkla Confectionery & Snacks vant årets markedsfører under Young Lions 2021. De vant med markedskampanjen «Make the World a Sweeter Place» sammen med Nidar og One Young World. Marie og Henrik er de første norske til å vinne Young Lions Marketeers!
Teamet fra Orkla vant den nasjonale konkurransen i 2020 i samarbeid med ANFO og Capa. De jobber i dag med Nidar, og bestemte seg for å inkludere den kjente merkevaren sammen med One Young World. Briefen deres besto i å lage en nasjonal kampanje som skulle rekruttere unge mennesker til The One Young World Academy.
Dette her er helt uvirkelig! Vi hadde en god følelse på arbeidet vi leverte, men man konkurrerer jo mot de beste markedsførerne fra hele verden. Så at vi skulle stikke av med seieren, som det første norske teamet gjennom tidene, kunne vi bare drømme om. Jeg tror det vil ta litt tid før dette virkelig går opp for oss.
Vi i ANFO er selvsagt utrolig stolte. Man blir stolt av å spille inn slike talenter til en så prestisjefylt konkurranse. Unge markedsførere er tett på yngre målgrupper hvilket selvsagt er avgjørende for hvordan de når frem til disse. At dette unge talentfulle teamet fra Orkla hevder seg globalt på denne måten er intet annet enn fantastisk. Gratulerer til begge to og gratulerer til Orkla!
Årets vinnere vil bli premiert sammen med vinnerne under Cannes Lions Live i år. Festivalen varer fra 21. juni til 25. juni i år, og vil være digital. Du kan lese mer om årets Cannes Lions her: https://live.canneslions.com/buy-now og https://live.canneslions.com/schedule
Vinnerøyeblikket – på skjerm 🙂
Om Young Lions
Young Lions er en internasjonal konkurranse som gir ut pris for årets PR, Media, Markedsfører, Digital, Print, Film og Design. Konkurransen er for dem under 30 år, og er junior-konkurransen til Cannes Lions. I år var det rundt 75 land som konkurrerte digitalt under konkurransen, som ble utsatt ett år på grunn av korona-pandemien.
Young Lions er junior konkurransen til Cannes Lions og er representert av unge markedsførere under 30 år. Capa kinoreklame AS er de offisielle representantene for Cannes Lions i Norge.
I år stilte Norge med seg seks lag i konkurransen:
- FILM med CAPA og MDN: Calle Bjørnqvist og Michael Solbakken fra Kitchen
- MEDIA med Mediebyråforeningen: Helena Elise Dokken og Malin Christine Gregersen fra Omnicom Media Group
- MARKETING med ANFO: Henrik Norem og Marie Mauseth fra Orkla
- PRINT med Amedia: Vincent Placht og Maria Maaneskiold fra Marvelous
- DIGITAL med Inma: Per Berge Moe og Sollin Sæle fra Anti
- DESIGN med Grafill: William Stormdal fra Bleed og Nicklas Haslestad fra Scandinavian Design Group
Både Marie og jeg er veldig glade for å ha løst denne casen med hverandre, sier Henrik Norem. Vi har jobbet sammen gjennom studiene, skrevet masteroppgave sammen, og deler i dag ansvar for Nidar-merkevaren i Orkla sammen. Så det at vi går til topps som et team føles rett og slett riktig.
Situasjonsrapport
Rett etter levert oppgave fikk vi en situasjonsrapport fra vårt norske markedsføringsteam: Henrik Norem og Marie Mauseth fra Orkla.