ANFOs halvårlige AI-undersøkelse

Hvert halvår utfører ANFO en undersøkelse for å kartlegge hvordan generativ kunstig intelligens (AI) påvirker markedsføringsbransjen. Undersøkelsen, som pågikk i november og desember 2024, er nå ferdigstilt og gir et tydelig bilde av hvordan AI brukes i bransjen, samt hvilke forventninger og holdninger som preger utviklingen fremover. AI i arbeidshverdagenAI

Les mer

Nominerte i Kundeservice Awards 2024

Endelig er det klart for å feire stjernene i kundeservicebransjen med prisutdelingen i Kundeservice Awards 23. januar på Gamle Logen. Kundeservice Awards er den årlige konkurransen som løfter frem innsatsen til alle som jobber i kunde- og callcentere. Uansett om man håndterer inngående eller utgående kundeservice og salg – og uavhengig

Les mer

AI-fakta, elefanter i rommet, og litt til

Fakta er fakta Siden sommeren 2023 har ANFO gjennomført undersøkelser om bruk av AI i bransjen hvert halvår. Vi vet følgelig ganske mye om hvordan bransjen bruker verktøyet, hva man bruker det til, hvem som bruker det og hvem som ikke gjør det. Feltarbeidet for siste undersøkelse er nylig gjennomført. 

Les mer

Nytt i ANFO Effekt: Enklere innsending av case!

ANFO Effekt, konkurransen som hyller fremragende markedskommunikasjon, gjør det nå enda enklere å sende inn case! Fra og med i år skrives hele caseteksten direkte inn i tekstbokser i konkurranseportalen ANFO Awards. Dette gir en tydelig og enhetlig struktur for alle case, noe som både sparer tid og sikrer en

Les mer

Hvorfor skylder vi alltid på AI?

I reklame- og kommunikasjonsbransjen ser vi stadig at AI-teknologi blir syndebukken når noe ikke går som planlagt. Dårlige bilder? AI sin feil. Lite engasjerende innhold? AI sin feil. Denne typen reaksjoner, som vi ser i debatten rundt Friele-kampanjen, er rett og slett en avsporing. AI er bare et verktøy I denne

Les mer