La oss avdekke merkevarens egentlige kraft!

Når både mediekjøp og rapportering leveres på og fra samme plattform, blir det vanskelig å vurdere den reelle verdien av egne merkevareinvesteringer. Nå inviterer ANFO, Mediebedriftenes Landsforening og Kapero norske annonsører til å delta i et nytt analyseprosjekt som avdekker merkevarens faktiske betydning for trafikk, konvertering og vekst – uavhengig

Les mer

Publicis med ny storsatsing på markedsteknologi, CRM og kundeopplevelse

Publicis Norge styrker sin posisjon innen markedsteknologi, CRM og kundeopplevelse med lanseringen av et nytt byrå: Publicis Foundry. Satsingen skal hjelpe virksomheter med å utvikle og realisere helhetlige digitale kundeopplevelser og styrke egne kanaler. – For mange av våre kunder er deres egne plattformer, kanaler og førstepartsdata helt avgjørende. Vi

Les mer

Dette mener AI om forskriften!

Vi lastet opp departementets pressemelding om vedtakelsen forskrift om forbud om markedsføring av visse næringsmidler særlig rettet mot barn. I tillegg har vi lastet opp den påfølgende pressedekningen. Basert på dette har AI (Notebook LM) laget en podkast. Podcasten er både imponerende, interessant og morsom. Vi skylder å gjøre oppmerksom

Les mer
jan-christian-vestre-2024-selvmål-anfo

Selvmål fra Vestre!

Det vises til artikkel i Kampanje datert 2. mai der Jan Christian Vestre (AP) påstår at den vedtatte forskriften ikke vil ramme reklame mot voksne, og at den er grundig utredet. Vi er enig i at forskriften for det meste er grundig utredet, men som vi har påpekt tidligere er

Les mer

Forskrift om markedsføringsforbud er vedtatt

Fredag vedtok regjeringen forskrift om forbud om markedsføring av visse næringsmidler særlig rettet mot barn. Den vedtatte forskriften er bedre enn forskriftsforslaget som lå til grunn for høringsrunden. Det er derfor ryddet opp i mye. Det har dessverre gått politisk prestisje i å ikke rydde opp i det viktigste, nemlig

Les mer

Effektdagen 2025

– En dag med innsikt, inspirasjon og effekt i sentrum Som kjent; effekt hviler aldri. Etter vårt ANFO kick-off seminar på Deichman rett før jul og storslått prisutdeling i ærverdige Marmorsalen på Sentralen i mars, var det denne gang duket for en formiddag dedikert til innsikt, inspirasjon og konkrete eksempler på svært gode

Les mer

Juryen for ANFO Magnet Awards 2025 er klar!

Employer branding står høyt på agendaen hos mange av landets arbeidsgivere, og nå er det klart hvem som skal vurdere årets beste initiativer. Vi har samlet en sterk og erfaren jury, bestående av eksperter fra ulike bransjer, for å finne de beste employer branding-casene i Norge. – Det har vært

Les mer

Kommunikasjon av bærekraft

Håvard Kvernaas Bakken FagdirektørSebastian Floering Haarbye Analytiker Inspirasjon fra de beste i vårt fag ANFOs Effektprosjekt er en kontinuerlig kartlegging av hva som skiller de mest effektive markedsføringsstrategiene fra resten. I denne delrapporten vil vi dele funn fra en analyse av 47 reklamekampanjer som alle har vist, riktignok i ulik grad,

Les mer