Bli medlem: Gratis konferanser for ANFO medlemmer

ANFO har som mål å til enhver tid å bidra til å skape de beste rammebetingelser i Norge, for organisasjoner og bedrifter som ønsker å markedsføre produkter, tjenester og synspunkter. Vi arbeider systematisk og målrettet for å påvirke reklame- og mediemarkedet og myndighetene. Vi hjelper med stort og smått av det en markedsfører er opptatt av.

Kort sagt, er det noe du som markedsfører er opptatt av, er vi det også. I mange tilfeller er det kanskje både mest effektivt og riktigst at ANFO går i bresjen på vegne av bransjen. 

Vi setter opp spennende møteplasser, kompetanseheving og gjennomfører regelmessig relevante undersøkelser. Videre tar vi opp viktige og noen gang kontroversielle saker som ad fraud, manglende transparens og brand safety. Vi hjelper også med avtaleverk og enklere juridiske problemstillinger.

Våre medlemmer er store og små bedrifter fra de fleste bransjer. Det er bedriften som er medlem, det vil si at hele organisasjonen kan gjøre seg nytte av medlemskapet.

Medlemmer om medlemskap i ANFO:


Paal Sprakehaug, markedsdirektør i Nordea
«Vi har vært medlem i ANFO i en årrekke. Spesielt de siste årene, hvor vi innenfor Marketing har opplevd store endringer, finner vi det riktig å være aktivt med i en kompetent og relevant organisasjon som ANFO. Tilgang på relevante frokostmøter, konferanser samt solid nettverk bidrar til bra kompetanseløft. ANFOs proaktive og tydelige stemme rundt digitalt annonsemarked har vært riktig og bidrar til felles forståelse for bransjen. Jeg liker spesielt godt deres inkludering av oss som medlem og deres tydelige stemme – ANFO er en organisasjon vi i Nordea prioriterer å være medlem.»


Lars Marius Lauten, marketingdirektør i Mills
«ANFO er uten tvil en viktig aktør i å ivareta interessen til norske markedsførere. Mills har vært medlem i ANFO i en årrekke, og jeg kan anbefale det på det sterkeste til alle andre annonsører og markedsfører; enten det dreier seg om å få faglig påfyll gjennom kurs, seminarer/nettverk eller det dreier seg om å støtte arbeidet til ANFO med å være en samlet og solid stemme som påvirker viktige rammebetingelser og transparensen i annonsemarkedet. I Mills bruker vi tilbudet aktivt, og setter pris på gratis seminarer og kurs av høy faglig kvalitet. Vi har også deltakere i noen av de fagspesifikke nettverkene, og tilbakemeldingene derfra er utelukkende positive.»


Karianne Salicath, Department Manager Advertising & Media i Telenor Norge
«For oss i Telenor er ANFO nyttig på mange måter. Der diskuteres utfordringer og problemstillinger vi alle har innen digital marketing. Et eksempel er AdTech/Programmatic nettverket som tidlig fanget opp problemstillinger knyttet til Ad fraud og Brand safety. Nettverkene gir oss grunnlag til å stille de rette spørsmålene til våre leverandører og det gir oss stor nytteverdi å høre andre medlemmers erfaringer med nye leverandører, analyser og annet. Konferansene er svært relevante og ANFO sine møteplasser er gode og nødvendige arenaer for faglig oppdatering og nettverksbygging. Det er selvsagt også en stor fordel for oss at seminarer er inkludert i medlemskapet»


Jørgen Baardson, markedssjef i Bademiljø
«For Bademiljø er medlemskapet i ANFO svært nyttig og brukes aktivt. Det er viktig for Bademiljø og ha en nøytral lyttepost (utenfor byråene) i en stadig mer krevende jungel av steder å annonsere på. ANFO jobber også godt med å være en pådriver for åpenhet og transparens – noe som kommer oss som annonsør tilgode. ANFO er en viktig kilde til ny kompetanse, gjennom godt planlagte og lærerike seminarer og kurs. Konkurransen ANFO Effekt viser også at det er mulig å skape god effekt gjennom godt håndverk innenfor faget, og det er bra med en konkurranse som setter fokus på akkurat nettopp det!»


Thorbjørn A. Unneberg, direktør kundemøte
«ANFO er en meget tydelig stemme i bransjen. Tydelige stemmer er noe vi trenger når utfordringene er store og aktørene mange. Vi opplever ANFO som en katalysator som belyser utfordringer og muligheter på en svært god måte for oss medlemmer. ANFO består i dag av en rekke solide fagpersoner både vi og andre gjerne tar med på råd. Særlig innen markedsføringsteknologi opplever jeg at ANFO har tatt ansvar. I Norsk Tipping har vi en «kunde først tilnærming» til markedsføring. Vi styrer etter kundeorienterte prinsipper som stiller høye krav til vår kundeplattform og behovet for MarTech løsninger som hjelper oss å nå våre forretningsmål. I et marked med over 5000 større og mindre leverandører som posisjonerer seg i dette terrenget, er det nyttig å samtale med våre partnere i ANFO som har satt dette aktuelle temaet høyt på agendaen. Foreningen har generelt et relevant og godt utvalg av konferanser, skoler og nettverk. Ikke minst nettverkene har vi i Norsk Tipping stor glede av.»

Bli medlem

Skriv inn navn, telefonnummer og e-post og vi kontakter deg med mer informasjon om medlemskap i ANFO.

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker