Bli medlem: gratis konferanser for ANFO-medlemmer

ANFO Annonsørforeningen er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere.

Kjernevirksomhet vår er kompetanseheving, analysearbeid, konferanser og bransjekonkurranser i markedsføringssektoren. Som ANFO-medlem får du eksklusiv tilgang til et verdifullt bransjenettverk.

ANFO er robuste på analyse, og vi gjennomfører flere markedsanalyser hvert år. Blant annet det nyoppstartede forskningsarbeidet Effektprosjektet, som utfører verdifullt innsiktsarbeid basert på 1174 unike caser i Effekt-databasen. I tillegg utgir vi hvert år Den store annonsørrapporten, og en rekke andre rapporter med relevant innsikt for bransjen.

Vi har også betydelig ekspertise innen AI og MarTech. Vi tilbyr kurs og konferanser som bidrar til å heve kunnskapsnivået i bransjen. Våre arrangementer inkluderer AI-skoler og konferanser om AI og MarTech. ANFO MarTech Awards har også blitt en fremtredende konkurranse i bransjen i løpet av kort tid.

Et medlemskap i ANFO gir deg og bedriften din tilgang på en rekke ressurser.

Ta kontakt med Thomas Rønnerud for mer informasjon om medlemsskap i ANFO. Kontakt han på thomas@anfo.no

Det er mange fordeler med å være medlem i ANFO

Konferanser/eventer:
To tredjedeler av våre eventer, både digitale, hybride og fysiske, er inkludert i medlemskapet. Øvrige eventer i regi av ANFO får du til medlemspris.

Se alle eventene våre her.
Les mer om konferansene våre her.

Bedriftsmedlemskap:
Melder du inn selskapet du jobber i, betyr det at alle ansatte kan benytte seg av medlemskapet. Vi har en stor variasjon i tilbudet vårt, og derfor er ANFO-medlemskapet relevant for de aller fleste.

Skoler og kurs:
ANFO arrangerer mange bransjeaktuelle kurs og skoler igjennom året. Som medlem får du en svært gode priser på dette, gjerne med rabatter. Kurs og skoler kan også skreddersys for medlemmer.

Les mer om AI-skolen her.

Webinarer:
I tillegg til konferanser, kurs og skoler arrangerer ANFO også kortere webinarer. Alle webinarer er inkludert i medlemskapet. 

Se ANFO-TV her.

Markedsundersøkelser:
I løpet av året gjør ANFO flere bransjeaktuelle markedsundersøkelser. Den mest kjent er Den Store Annonsørrapporten. Undersøkelsene deles kostnadsfritt med medlemmer på forespørsel.

Les mer om markedsundersøkelsene våre her.

Konkurranser:
Vi arrangerer årlig flere casekonkurranser. De mest befestede er ANFO Effekt og ANFO MarTech Awards hvor annonsørene inviteres til å dokumentere sitt markedsarbeid. De beste jobbene belønnes med diplom, heder og ære. 

Se oversikten over konkurransene våre her.

Juridisk:
ANFO har egen advokat som hjelper medlemmer med juridiske spørsmål innen gdpr, personvern, avtaleverk og markedsføringsrett. 

Les mer om vår juridiske kompetanse her.

Høy faglig kompetanse:
Vår jobb i ANFO er å hjelpe markedsførere med de problemstillinger man står ovenfor. Vi har 8 ansatte med ulik bakgrunn som enten kan bistå deg direkte, eller sette deg i kontakt med riktige leverandører eller fagmiljø. 

Byråvalg – byråvalg og evaluering:
Ønsker selskapet ditt å vurdere eksisterende eller nye byråsamarbeid? Ta kontakt med Byråvalg, et selskap eid av ANFO og Teft.

Noen av våre nye ANFO-medlemmer i 2023

Medlemmer om medlemskap i ANFO:


Kathinka Kock Sommerseth, Konserndirektør Marked,
Kommunikasjon og Samfunnsansvar i OBOS
«ANFO gir deg og din bedrift muligheten til å delta i et fellesskap som gir faglig påfyll, og anledning til å møte kolleger på tvers av bransjer. Som eiere og arrangør av flere konkurranser, som eksempelvis ANFO Effekt, gir dette et mulighetsrom for å vise frem eget arbeid og inspirere egen bransje. ANFO har tatt en rolle og posisjon innen MarTech og AI. Dette er et ganske uoversiktlig terreng hvor vi som annonsører definitivt trenger en objektiv støttespiller. Som annonsør ser jeg bare fordeler ved ANFO medlemskap.»


Ingrid Amundsen, Direktør Kunde og Marked i Coop Norge SA
«ANFO er en tydelig stemme i bransjen. Gang på gang opplever vi at organisasjonen drar i gang viktige bransjediskusjoner. Ofte også diskusjoner det ville vært naturlig at andre parter initierte. ANFO er nyanserte, faktabaserte og velfunderte i disse diskusjonene – de er faglig fremoverlente. Særlig har ANFO vært tydelige i hvordan de har jobbet med AI og skolering av medlemsmassen det siste året. Jeg vil også trekke frem innsatsen rundt ANFO Effekt over flere år. Alle ambisiøse markedsførere bør være medlem i ANFO»


Majid Malik, Senior Solution Manager & Sales Developer at D&B Europe
«Jeg opplever ANFO som er et faglig kraftsenter i det norske markedsføringsmiljøet, og kjenner ANFO gjennom flere roller i ulike virksomheter. De bidrar med relevant faglig påfyll, seminarer, awards og eventer. Slik skaper de en samlingsplass hvor man kan dele kompetanse og erfaringer. ANFO setter kunnskap i system, og med en strukturert tilnærming til relevante problemstillinger, bygger bransjen samlet sett kompetanse.  Alle blir rett og slett flinkere! Er du opptatt av faglig utvikling og knytte gode relasjoner i bransjen, anbefaler jeg å engasjere deg i ANFO.»


Karianne Salicath, CMO i Talkmore/Telenor
«For oss i Telenor er ANFO nyttig på mange måter. Der diskuteres utfordringer og problemstillinger vi alle har innen digital marketing. Et eksempel er AdTech/Programmatic nettverket som tidlig fanget opp problemstillinger knyttet til Ad fraud og Brand safety. Nettverkene gir oss grunnlag til å stille de rette spørsmålene til våre leverandører og det gir oss stor nytteverdi å høre andre medlemmers erfaringer med nye leverandører, analyser og annet. Konferansene er svært relevante og ANFO sine møteplasser er gode og nødvendige arenaer for faglig oppdatering og nettverksbygging. Det er selvsagt også en stor fordel for oss at seminarer er inkludert i medlemskapet»


Paal Sprakehaug, tidligere markedsdirektør, nå Diversity & Inclusion Expert i Nordea
«Vi har vært medlem i ANFO i en årrekke. Spesielt de siste årene, hvor vi innenfor Marketing har opplevd store endringer, finner vi det riktig å være aktivt med i en kompetent og relevant organisasjon som ANFO. Tilgang på relevante frokostmøter, konferanser samt solid nettverk bidrar til bra kompetanseløft. ANFOs proaktive og tydelige stemme rundt digitalt annonsemarked har vært riktig og bidrar til felles forståelse for bransjen. Jeg liker spesielt godt deres inkludering av oss som medlem og deres tydelige stemme – ANFO er en organisasjon vi i Nordea prioriterer å være medlem.»


Thorbjørn A. Unneberg, tidligere direktør kundemøte Norsk Tipping
«ANFO er en meget tydelig stemme i bransjen. Tydelige stemmer er noe vi trenger når utfordringene er store og aktørene mange. Vi opplever ANFO som en katalysator som belyser utfordringer og muligheter på en svært god måte for oss medlemmer. ANFO består i dag av en rekke solide fagpersoner både vi og andre gjerne tar med på råd. Særlig innen markedsføringsteknologi opplever jeg at ANFO har tatt ansvar. I Norsk Tipping har vi en «kunde først tilnærming» til markedsføring. Vi styrer etter kundeorienterte prinsipper som stiller høye krav til vår kundeplattform og behovet for MarTech løsninger som hjelper oss å nå våre forretningsmål. I et marked med over 5000 større og mindre leverandører som posisjonerer seg i dette terrenget, er det nyttig å samtale med våre partnere i ANFO som har satt dette aktuelle temaet høyt på agendaen. Foreningen har generelt et relevant og godt utvalg av konferanser, skoler og nettverk. Ikke minst nettverkene har vi i Norsk Tipping stor glede av.»


Jørgen Baardson, markedssjef hos Brødrene Dahl
«For Bademiljø er medlemskapet i ANFO svært nyttig og brukes aktivt. Det er viktig for Bademiljø og ha en nøytral lyttepost (utenfor byråene) i en stadig mer krevende jungel av steder å annonsere på. ANFO jobber også godt med å være en pådriver for åpenhet og transparens – noe som kommer oss som annonsør tilgode. ANFO er en viktig kilde til ny kompetanse, gjennom godt planlagte og lærerike seminarer og kurs. Konkurransen ANFO Effekt viser også at det er mulig å skape god effekt gjennom godt håndverk innenfor faget, og det er bra med en konkurranse som setter fokus på akkurat nettopp det!»

Se videoen der Nordea, Aller Media og Bademiljø forteller om noen av de mange fordelene ved å være medlem i ANFO.

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker