Hva er ANFO?
ANFO Annonsørforeningen er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere.
Kjernevirksomhet vår er kompetanseheving, analysearbeid, konferanser og bransjekonkurranser i markedsføringssektoren. Som ANFO-medlem får du eksklusiv tilgang til et verdifullt bransjenettverk.
ANFO er robuste på analyse, og vi gjennomfører flere markedsanalyser hvert år. Blant annet det nyoppstartede forskningsarbeidet Effektprosjektet, som utfører verdifullt innsiktsarbeid basert på 1174 unike caser i Effekt-databasen. I tillegg utgir vi hvert år Den store annonsørrapporten, og en rekke andre rapporter med relevant innsikt for bransjen.
Vi har også betydelig ekspertise innen AI og MarTech. Vi tilbyr kurs og konferanser som bidrar til å heve kunnskapsnivået i bransjen. Våre arrangementer inkluderer AI-skoler og konferanser om AI og MarTech. ANFO MarTech Awards har også blitt en fremtredende konkurranse i bransjen i løpet av kort tid.
Et medlemskap i ANFO gir deg og bedriften din tilgang på en rekke ressurser.
Internasjonalt
ANFO Norwegian Advertisers er en del av WFA og FEDMA, begge er viktige bransjeorganisasjoner med kontor i Brussel. WFA (World Federation of Advertisers) representerer de største og viktigste merkevareselskaper globalt, over 60 nasjonale annonsørorganisasjoner og rundt 90% av den globale reklameinvesteringen. FEDMA (Federation of European Direct and Interactive Marketing) ivaretar interessene til europeiske datadrevne markedsførere inn mot EU-kommisjonen.
Valg av byrå og evaluering
Ønsker ditt selskap å vurdere eksisterende byråsamarbeid, eller er på jakt etter nye, eksterne ressurser for markedsarbeidet? Ta kontakt med Byråvalg, et firma eid av ANFO og Teft. Knud Fahrendorff er daglig leder og har tidligere ledet markedsarbeid i selskaper som Cloetta, Orkla og Tine og han har lang og solid erfaring fra å lede strategiske prosesser i merkevareavdelinger. Knud har oversikt og detaljkunnskap om organisering og prosesser hos en markedsfører og har god kompetanse innen byråtjenester, merkevare, byråvalg, analyse, organisering, forretningsstrategi, FMCG og retail.