Ansatte

Marlene Rasmussen
Eventprodusent og medlemskoordinator
+47 975 25 969
Maria Ekberg Falster
Prosjektleder
+47 924 65 650
Thomas Rønnerud
Kommersiell direktør
+47 400 63 859
Julie Rønning-Arstad
Innholdsansvarlig
+47 916 46 432
Sebastian Floering Haarbye
Analytiker
sebastian@anfo.no
+47 400 49 369

Hva er ANFO?

ANFO Annonsørforeningen er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere.

Kjernevirksomhet vår er kompetanseheving, analysearbeid, konferanser og bransjekonkurranser i markedsføringssektoren. Som ANFO-medlem får du eksklusiv tilgang til et verdifullt bransjenettverk.

ANFO er robuste på analyse, og vi gjennomfører flere markedsanalyser hvert år. Blant annet det nyoppstartede forskningsarbeidet Effektprosjektet, som utfører verdifullt innsiktsarbeid basert på 1174 unike caser i Effekt-databasen. I tillegg utgir vi hvert år Den store annonsørrapporten, og en rekke andre rapporter med relevant innsikt for bransjen.

Vi har også betydelig ekspertise innen AI og MarTech. Vi tilbyr kurs og konferanser som bidrar til å heve kunnskapsnivået i bransjen. Våre arrangementer inkluderer AI-skoler og konferanser om AI og MarTech. ANFO MarTech Awards har også blitt en fremtredende konkurranse i bransjen i løpet av kort tid.

Et medlemskap i ANFO gir deg og bedriften din tilgang på en rekke ressurser.

Internasjonalt

ANFO Norwegian Advertisers er en del av WFA og FEDMA, begge er viktige bransjeorganisasjoner med kontor i Brussel. WFA (World Federation of Advertisers) representerer de største og viktigste merkevareselskaper globalt, over 60 nasjonale annonsørorganisasjoner og rundt 90% av den globale reklameinvesteringen. FEDMA (Federation of European Direct and Interactive Marketing) ivaretar interessene til europeiske datadrevne markedsførere inn mot EU-kommisjonen.

Valg av byrå og evaluering

Ønsker ditt selskap å vurdere eksisterende byråsamarbeid, eller er på jakt etter nye, eksterne ressurser for markedsarbeidet? Ta kontakt med Byråvalg, et firma eid av ANFO og Teft. Knud Fahrendorff er daglig leder og har tidligere ledet markedsarbeid i selskaper som Cloetta, Orkla og Tine og han har lang og solid erfaring fra å lede strategiske prosesser i merkevareavdelinger. Knud har oversikt og detaljkunnskap om organisering og prosesser hos en markedsfører og har god kompetanse innen byråtjenester, merkevare, byråvalg, analyse, organisering, forretningsstrategi, FMCG og retail.

Styret

Aslak Sletten
Chief Norwegian Armed Forces Communication
Frode Fimreite
Kategoridirektør
Henrik Øinæs Habberstad
Head of brand and creative
Ingrid Amundsen
Markedsdirektør
Jørgen Normann-Larsen
Markedsdirektør
Karianne Salicath
Chief Marketing Officer
Kathinka Sommerseth
Konserndirektør samfunnsansvar, marked og kommunikasjon
Lars Marius Lauten
Merkevaredirektør
Ole André Skarbøvik
Commercial Director
Paal Sprakehaug
Markedsdirektør
Thor-Vidar Ilje
Styreleder ANFO / Marketingdirektør