The Drum og WFA (World Federation of Advertisers) samarbeider om å lage en liste over «verdens beste» unge markedsførere. Kriteriet er at man er under 30 år eller at man kun har jobbet på kundesiden med brand marketing de siste 18 månedene.
This is the list of rising stars in brand marketing globally!
The Drum
Gratulerer til Emilie og DNB!
I år har norske Emilie Berg Kaasin fra DNB kommet med på den prestisjetungelisten. Emilie kom til DNB via deres Graduate-program i 2019 og har jobbet med markedsføring hele tiden. I dag er hun konseptutvikler og har bl.a. har ansvaret for et lojalitetsprogram for ungdomssegmentet.
– Det er fantastisk at vi gjennom vårt globale nettverk har en rolle i å få frem norske talenter. Vi snakker om en global ranking her. Er det rart at vi på vegne av verden, Norge, ANFO og norske markedsførere er stolte, sier Jan Morten Drange.
WFA bruker sitt nettverk, herunder ANFO, for å bistå med utviklingen og «longlistingen» til denne oversikten, resten tar The Drum seg av. Listen er utarbeidet med basis av nominasjoner, innsendelser og anbefalinger fra The Drums lesere og globale nettverk, og til slutt utvalgt av The Drums redaktørkollegium. Dette resulterer i «Future 50»; den årlige oversikten over de beste unge markedsførerne i verden.
The Drum er en global nettpublisist for markedsførere, reklame- og mediebransjen og MarTech-aktører over hele verden.
Se hele Future 50-listen HER
Les mer om saken på Kampanje Premium og Kom.24