
Aina Lemoen Lunde blir ny administrerende direktør i ANFO
«Vi skal løfte kompetansen inn i styrerom og ledergrupper og styrke fagkraften i hele verdikjeden.»
«Vi skal løfte kompetansen inn i styrerom og ledergrupper og styrke fagkraften i hele verdikjeden.»
Trygg Trafikk, Volvo og Trigger deler historien om kampanjen for første gang.
For en kort tid tilbake skrev Håvard en kommentar hvor han stilte spørsmål ved en rekke rapporter fra Dentsu hvor innsikt, analyse og “metastudier” brukes som argumentasjon i det som mest minner om velkoreograferte salgspresentasjoner. Vi mente det var på sin plass å peke på en praksis der hver kanal får (eller kjøper?) sin
Kanskje bransjens mest fremadstormende profil på LinkedIn?
Det finnes mange rapporter som prøver å forklare hvordan markedsføring bør gjennomføres. Færre viser hvordan den faktisk utøves. ANFO Effektprosjektet tilhører sistnevnte kategori – et initiativ som over tid har samlet inn og aktivt koder og analyserer over 1300 case fra norske annonsører og byråer. Målet er enkelt: å finne
Det er sommer og vi i ANFO vil benytte anledningen til å ønske alle våre medlemmer og gode venner i bransjen en strålende sommer. Eller fortsatt god sommer for å være helt presis. Det skal jo godt gjøres å klage på den våren og sommeren vi har hatt hittil. Det
AI er blitt et hverdagsverktøy for de fleste i markedsføringsbransjen. I vårens ferske AI-undersøkelse fra ANFO og Publicis svarer 9 av 10 at de bruker AI i jobben – halvparten gjør det daglig. For mange handler det fortsatt om å effektivisere rutineoppgaver, men flere tar nå i bruk AI til
Torsdag 5. juni samlet vi bransjen på Ingensteds for å feire årets beste employer branding-innsatser. Her kan du bla gjennom øyeblikkene fra en dag fylt med faglig inspirasjon, applaus og ekte glede. 📸✨ Se hvem som vant og les alle jurybeskrivelsene fra ANFO Magnet Awards 2025 her.
Se hvem som vant og les jurybegrunnelsene her.
Dette er overskriften på et fellesprosjekt fra ANFO, MBL og Kapero – og responsen så langt tyder på både bred appell og stor interesse. Når situasjonen er slik at 70 % av annonsemarkedet i Norge er digitalt, vil vi jo gjerne at de pengene vi investerer der, anvendes best mulig. Vår
På sin ferd til å dø gjør cookie det ene krumspringet etter det andre. Ett av krumspringene er det som kalles anonym sporing, som ikke er anonym likevel. Dette fordi id-nummer som lagres i cookies blir knyttet opp til personlige profiler hos tech-gigantene. At det som kalles anonym sporing, ikke
Innstillingen har sin årsak i at Regjeringen har besluttet at Helsedirektoratet skal overta oppdraget med å føre tilsyn. NHO mat og drikke, Virke og ANFO har siden 2013 samarbeidet om MFU (Matbransjens faglige utvalg). Dette er vi faktisk veldig stolte av. I over ti år har vi jobbet konstruktivt for
Se hvem som har fått plass på den eksklusive listen!
Noen ganger kommer det innsikt på bordet som gjør deg litt klokere. Andre ganger kommer det innsikt som gjør deg mest… forvirret. Og innimellom kommer det analyser som er så selvsikre, så konkluderende og så selektivt grundige, at du må stoppe opp og spørre: Hva i all verden er det vi