Ny frist: 6. oktober kl. 10:00

Vi vet at høsten er en travel tid for mange og at gode case fortjener å bli skrevet ferdig uten hjertet i halsen. I tillegg har det vært høstferie for mange av dere. Derfor gir vi dere litt ekstra pusterom: Ny frist for innsending av case er mandag 6. oktober kl.

Les mer

FIM legges ned

MBL og ANFO har besluttet å legge ned selvreguleringsordningen Fim. Fim (Fagutvalget for influencermarkedsføring) har de senere år mottatt få eller ingen klager som er innenfor mandatet til ordningen. Historisk sett har det også vært få klager på medlemmer hos MBL og ANFO. Barne- og familiedepartementet har også et pågående

Les mer

Årets foredragsholder

Hedersprisen Årets foredragsholder i ANFO deles ut på Den Store Annonsørdagen den 16. oktober. Her er finaleheatet! Fjorårets vinner var Mussa Dagnew fra Lyse/ ICE. Hvem tror du vinner i år? Gjennom mange år har ANFO kåret Årets foredragsholder basert på evalueringer av gode bidragsytere fra våre mange møteplasser gjennom

Les mer
Jan Morten, Håvard og Sebastian, ANFO

The Sound of Silence  

For en kort tid tilbake skrev Håvard en kommentar hvor han stilte spørsmål ved en rekke rapporter fra Dentsu hvor innsikt, analyse og “metastudier” brukes som argumentasjon i det som mest minner om velkoreograferte salgspresentasjoner. Vi mente det var på sin plass å peke på en praksis der hver kanal får (eller kjøper?) sin

Les mer

God sommer fra ANFO

Det er sommer og vi i ANFO vil benytte anledningen til å ønske alle våre medlemmer og gode venner i bransjen en strålende sommer. Eller fortsatt god sommer for å være helt presis. Det skal jo godt gjøres å klage på den våren og sommeren vi har hatt hittil. Det

Les mer

Ny rapport fra ANFO og Publicis: Slik bruker bransjen AI nå

AI er blitt et hverdagsverktøy for de fleste i markedsføringsbransjen.  I vårens ferske AI-undersøkelse fra ANFO og Publicis svarer 9 av 10 at de bruker AI i jobben – halvparten gjør det daglig. For mange handler det fortsatt om å effektivisere rutineoppgaver, men flere tar nå i bruk AI til

Les mer