WFA_PresidentsAward_x4_1024x500

ANFO med fire gull på fem forsøk!

Tidligere i mai fikk ANFO nok en gang med seg utmerkelsen WFA President's Awards.

Når prisene for 2021 skulle deles ut var ANFO nok en gang på den gjeve pallen. I år fikk vi prisen for initiativet; ANFO MarTech Stack-check. ANFO har den rådgivende kompetansen våre medlemmer trenger for å redusere usikkerhet og tilrettelegge for bedre valgprosesser. Aldri før har annonsører brukt mer penger på MarTech og aldri før har det vært mer usikkerhet rundt akkurat disse investeringene. Her kommer ANFO inn og er 100% nøytrale og objektive. ANFO MarTech Stack-check er eksklusivt for våre medlemmer og styres av teknologi direktør Fredrik Pettersson som har vært helt sentral i etableringen av konseptet.

Fra statuttene kan vi lese: The President’s Awards recognise initiatives that deliver an outstanding contribution to the marketing industry. They are awarded annually to projects run by national advertiser associations around the world that have helped advance the marketer’s agenda and made a real business difference. Initiatives were judged on being able to compellingly demonstrate that they had made a measurable impact in the last year.

ANFO er en av de 60 organisasjonene rundt i verden som har forsynt seg aller grådigst siden vi begynte å konkurrere i denne disiplinen for fem år siden.

Fra før har vi vunnet med følgende case;

  • I 2020 vant vi med etableringen av Fim – Fagutvalget for Influencermarkedsføring. Bransjeordningen vi etablerte sammen med MBL året før. Fim bidrar med etiske retningslinjer som skal beskytte mot kropps- og utseendepress blant barn og unge.
  • I 2018 vant vi med en case bygget opp rundt ANFO Effekt. «Fra 0-621 på seks år». Fra vi etablerte ANFO Effekt tok det altså kun seks år før vi hadde 621 caser i basen, og vi gjorde alt alene. Nettopp det at vi gjorde dette uten «å leke» med globale «Effie» tror vi var utslagsgivende her.
  • Året 2017 var første året vi konkurrerte. Da vant vi med et ANFO vekst case. Ved å skru litt om på vårt medlemstilbud, bla ved å gjøre vel halvparten av våre eventer inkludert i medlemskapet. Det resulterte i 40% medlemsvekst. Det var nok til at vi kunne innkassere vår første pallplass!

– Vi er strålende fornøyde med å bite så godt fra oss så hyppig. Det er tydelig at vi kan utvikle gode tjenester og produkter som også anerkjennes internasjonalt. Våre internasjonale venner gir oss mye inspirasjon og utrolig mye læring! Men utfordringene er ofte de samme og i høyeste grad globale, sier Jan Morten Drange.

Del dette innlegget: