ANFO ønsker å sette kunnskap i system og bidra til at aktører i bransjen lærer av hverandre. Det får vi blant annet gjort gjennom våre konkurranser. Ved å løfte frem de beste arbeidene, skaper vi grobunn for læring og ved å dele det vi lærer blir vi alle flinkere og dermed vil nivået i bransjen heves.
Disse konkurransene er vi stolte av å arrangere i det norske markedet:
Magnet Awards ble første gang arrangert av ANFO i 2021. Formålet med konkurransen er å hedre de beste arbeidene innen rekruttering og «employer branding». Med en slik konkurranse gir vi også arbeidsgivere muligheten til å måle krefter med hverandre. Vi siterer tidligere vinner – Du taper aldri i Magnet Awards: enten vinner du – eller så lærer du!
Frist for innsending til årets konkurranse gikk ut 5. mai.
ANFO MarTech Awards ble første gang lansert i 2022. Dette er en konkurranse som hedrer den beste bruken av eksisterende markedsteknologi i kombinasjon med kreativt innhold. Har du bidratt i arbeidet med et slik case? Send det inn og delta i konkurransen.
2023 års prisutdeling var på Brød og Sirkus november 2023.
Kundeservice Awards er et samarbeid mellom ANFO og VIRKE, og arrangeres for første gang i 2023. Formålet med konkurransen er å skape blest rundt det flotte arbeidet som utføres i et kundesenter/callcenter, enten man jobber med inngående eller utgående kundeservice- og salgsoppgaver. Konkurransen gjelder alle kanaler.
2023 års prisutdeling var på Faksen januar 2024.
ANFO Effekt har engasjert hele bransjen siden 2012. Antall case i basen er nå nesten 1300. Eksempler som viser at markedsføring kan gjøre en betydelig forskjell for bedrifter og merkevarer. Når man gjør ting riktig. Målet med ANFO Effekt er å fremheve fremragende markedskommunikasjon som evner å skape verdier. Casene evalueres etter kriteriene: 25% – Strategisk utfordring og målsetting. 25% – Idé, kreativitet og uttak av strategien. 50% – Resultatene.