«DNB Kapitalgapet» beæret med Kantars innsiktspris

Kantars Innsiktspris ble i år gitt til DNB. Prisen gis til en kreativ idé som bl.a. hatt sitt utspring i et godt strategisk innsiktsarbeid. Dette oppfyller DNBs case Kapitalgapet med glans. Med Innsiktsprisen ønsker vi å hedre noen som åpenbart ikke har hatt flaks, men hvor en effektiv kreativ ide

Les mer

Codan kan merkevarebygging

Den nyetablerte «Bauer Medias årlige Merkevarepris» går til ANFO Effekt-caset med de sterkeste merkevarebyggende resultatene gjennom langsiktig og konsistent markedsarbeid. I år er vinneren Codan Forsikring – en liten utfordrer i stor vekst. Vi gratulerer! Juryens begrunnelse: Årets vinner av Bauer Medias Merkevarepris illustrerer på en fremragende måte viktigheten av å

Les mer

«Hete resultater» for årets Grand Prix vinner: finn.no

Med caset «Granka, Granka, Granka!» vant finn.no både gull i kategorien Smart Singel og konkurransens gjeveste pris: Grand Prix! Juryen begrunner prisen Årets Grand Prix slik: Prisen går til en aktør som leverer utsøkt markedsarbeid og veldokumenterte resultater. Caset er en fryd å lese. Til tross for sterk konkurranse, har

Les mer

Vinnere ANFO Effekt 2019

ANFO Effekt 2019 er gjennomført. Kåring av Norges beste markedsføringskampanjer var den 13. februar på Wallmans i Oslo. Vi gratulerer til alle vinnere og serverer den komplette listen over alle som var innom seierspallen i løpet av kvelden. Det er åtte år siden vi første gang på egen hånd dro

Les mer

ANFO bidrar aktivt og tar ansvar

Den 12. februar arrangerte Barneombudet et såkalt høynivåmøte for en tryggere digital hverdag for barn og unge. ANFO var på plass, bl.a. fordi vi drifter selvreguleringsordningene Fim og MFU. ANFO driver MFU (Matbransjens Faglige Utvalg) og Fim (Fagutvalget for influencermarkedsføring) i samarbeid med andre bransjeorganisasjoner. Dette er meget viktige tiltak for å prege utviklingen

Les mer

Effekt – nå som nettkurs

I samarbeid med Publicis Groupe har vi laget et nettkurs basert på suksessen «Effekt: Boken som gir deg 10 grunnleggende regler for å lage reklame som virker». Nå kan du sitte hjemme eller på jobb og lære om hvordan lage reklame som virker. «Det er vanskeligere enn noen gang å

Les mer

Finn kraften i data

Riktig bruk av data kan hjelpe deg med å finne, vinne og utvikle kunder. På ANFO-konferansen «Datadrevet og direkte» ble vi servert tydelige bevis på at data kan gi et grundig beslutningsgrunnlag og suksess i kommunikasjon, kundeservice og salg. – Det er fortsatt mange bedriftsledere som tar viktige avgjørelser basert

Les mer

Nyhet: ANFO skole med sertifisering

ANFO tilbyr nå en to-dagers skole med etterfølgende eksamen og sertifisering. Skolen «Ansvarlig Markedsføring og Personvern» fokuserer på datadrevet og direkte markedsføring som ligger i handlingsrommet mellom reglene om markedsføring og personvern. Vi gleder oss til å arrangere en skole for folk i markedsføringsfaget med interesse for datadrevet og direkte

Les mer

Mer om cookies, adtech og GDPR

Det franske datatilsynet (CNIL) har nå fremlagt et utkast til anbefaling på hvordan eier av nettsider og apper skal rigge samtykkeløpet. Høringsperioden for utkastet er frem til 25. februar. Anbefalingen er basert på CNILs veileder vedrørende samtykke for cookies (inklusive andre skript som identifiserer brukeren) fra juli 2019, som representerer

Les mer

Å jobbe i markedsavdeling er fortsatt drømmen

Av Ole A. Janzso – Rådgiver, partner og ansvarlig for Bransjerapporten i Teft Mange spennende svar å få fra spørsmålene stilt til 1440 ledere og nøkkelpersoner i kommunikasjonsbransjen. Les om resultatene fra Bransjerapporten 2020 fra Teft. Rett før vinteren innhentet vi svar fra 1440 spesialister og ledere hos annonsørene, byråene

Les mer

Annonsørinitiativ i Davos

Annonsørinitiativ ble presentert på World Economic Forum i Davos. Det dreier seg om Brand Safety og hvordan vi skal bekjempe uønsket og skadelig innhold på digitale plattformer. GARM (Global Alliance for Responsible Media) ble lansert av WFA (World Federation of Advertisers) i etterkant av Global Marketeer Week 2019. Initiativet har

Les mer

Vær sulten på ny kunnskap!

Bli kjent med Jaroslava Juricova-Olsen fra Salma Brands. Hun er jurygeneral i årets ANFO Effekt og en av de 44 jurymedlemmer som har jobbet hardt med å plukke ut vinnerne av de beste markedsføringskampanjene i 2019. Hvor har du det fine navnet ditt fra? Jeg ble født og oppvokst i

Les mer

Fredrik Pettersson til ANFO

Teknologi og markedsføring går nå hånd i hånd. Dette stiller helt andre krav til oss som markedsførere enn tidligere. ANFO satser offensivt og ansetter derfor fagdirektør Teknologi. Vi styrker medlemstilbudet overfor annonsører som står i krevende omstillingsprosesser knyttet til digitalisering av arbeidsprosesser og digital markedsføring. Vi jobber for økt transparens

Les mer

ANFO om 2020

Av Jan Morten Drange, Administrerende direktør ANFO «Ved inngangen til et nytt år, ja faktisk også tiår, er det nok av spådommer for hvordan vår bransje og markedsføring vil utvikle seg.» Les Jan Morten Dranges kommentar om markedsføringsfremtiden, først publisert i Bransjerapporten 2020 av TEFT. Det fine med å mene

Les mer

Velkommen til Effest 2020!

Vi gleder oss til Effest – årets bransjefest med middag, prisutdeling og mingling med bransjekollegaer. Denne kvelden kåres vinnerne av ANFO Effekt 2019. Bransjen samles til en kveld der vi hedrer gode, effektfulle markedføringsinnsatser med prisutdeling, festmiddag og show. Alle er velkomne! Opplevelsen begynner allerede når du går over broen

Les mer

Ni steg til ny nettside

Av: Eirik Fjellaksel – senior digital rådgiver og partner, Good Morning Naug Det er mye du må tenke på når du lager nettsider i dag. På den ene siden må du klare å engasjere brukeren og skille deg ut i mengden. På den andre siden skal du sikre at nettsiden

Les mer