Fredrik Pettersson til ANFO

Teknologi og markedsføring går nå hånd i hånd. Dette stiller helt andre krav til oss som markedsførere enn tidligere. ANFO satser offensivt og ansetter derfor fagdirektør Teknologi.

Vi styrker medlemstilbudet overfor annonsører som står i krevende omstillingsprosesser knyttet til digitalisering av arbeidsprosesser og digital markedsføring. Vi jobber for økt transparens i markedet og bedre rammebetingelser for norske annonsører.

– Vi så etter en person som kjenner det digitale økosystemet. En som kan adtech og martech til fingerspissene. Som forstår våre utfordringer knyttet til transparens og digitale verdikjeder. Vi har funnet dette i Fredrik Pettersson, sier Jan Morten Drange som er administrerende direktør i ANFO.

Fredrik kommer fra Hyper hvor han var Teknologi direktør. Han har tidligere bakgrunn fra Empefire, Dagbladet, FireStore og det svenske byrået Revolver.

– Dette gleder jeg meg til. Annonsørene trenger å øke sin martech kompetanse. Det er mye bra teknolog der ute og svært mye kan brukes av en markedsfører. Men ikke nødvendigvis alt! Noen ganger er det faktisk riktig å takke nei til det byrået ditt foreslår, selv om det er aldri så digitalt, sier Fredrik Pettersson.

I dag utgjør de store globale plattformene som Google, Facebook mfl. en stadig større del av det totale reklamemarkedet. Mediebyråene selger media programmatisk og data er helt sentralt. Mediebedriftene beskriver seg nå som teknologidrevne medieselskap. Skal vi ivareta våre medlemmers interesser i en slik virkelighet trenger vi påfyll av tech kompetanse.

Denne ansettelsen er et offensivt trekk fra ANFO. Det våre medlemmer er opptatt av er viktig for oss. Vi fortsetter med dette å dyrke ekspertroller og nøytral rådgivning i ANFO. Nå får vi på plass en teknologiekspert som kan utfordre våre partnere og hjelpe våre medlemmer.

– Fredrik vil få en veldig travel hverdag. Vi vet at flere av våre medlemmer har store utfordringer i denne retningen. Vi kommer til å dele funn i analyser og prosjekter på konferanser, i stadig flere nettverk, i kommentarer og når vi publiserer guider og retningslinjer. Dette er definitivt et satsningsområde i ANFO, sier Jan Morten Drange.

Fredrik starter opp hos ANFO 3. februar. Velkommen!

Del dette innlegget:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker