I samarbeid med Publicis Groupe har vi laget et nettkurs basert på suksessen «Effekt: Boken som gir deg 10 grunnleggende regler for å lage reklame som virker». Nå kan du sitte hjemme eller på jobb og lære om hvordan lage reklame som virker.
«Det er vanskeligere enn noen gang å være reklamekjøper. Det er flere valgmuligheter, mer støy rundt hva som virker og mindre tid til å lykkes enn noen gang før.»
Espen Haugen, Anders Hopsø Erikson og Catharine Mitlid, forfattere av Effektboken
Det helt nye nettkurset er basert på kapitlene i boka. Hver modul i kurset gir deg teori, case og intervjuer med noen av Norges dyktigste annonsører. Kurset vil være et praktisk anvendbart verktøy for å gjøre de grunnleggende tingene riktig, og illustrerer dette ved å drøfte hva som beviselig fungerer best.
Disse 10 delene tar vi for oss i nettkurset:
- Målsetting – Sett harde og sammenhengende mål
- Penetrasjon – Gå for nye kunder først
- Budsjettfordeling – Bruk mest penger der de kaster mest av seg
- Tilgjengelighet – Bli enklere å huske for å bli enklere å kjøpe
- Mediebudsjettet – Invester nok til å vokse
- Medievalg – Velg kanaler som virker
- Kreativitet – Gjør kreativitet til et kommersielt fortrinn
- Fame – Bli berømt
- Langsiktighet – Jobb langsiktig, det vil lønne seg
- Måling – Vit om det virker
Kurset krever ingen forberedelse, men deltakere som er kjent med innholdet i Effektboken, vil ha størst utbytte. Hvert kapittel avsluttes med en test. Deltakere som gjennomfører alle testene og svarer minst 80% rett får en sertifisering på gjennomført kurs.
Ta en kikk på Effektboken HER