Se alt i den programmatiske verdikjeden
Programmatisk plattform 2.0 C ALT, uttales «Se Alt». En ny programmatisk plattform som friskmelder det digitale økosystemet, og løser utfordringer knyttet til manglende transparens, en lite effektiv verdikjede og dagens krav til personvern. Det digitale annonsemarkedet er fullt av muligheter. Likevel er det gjerne utfordringene i denne delen av markedet som skaper de store overskriftene. […]
Lansering av mangfoldsguider
Mangfold er en forutsetning for å lykkes. Som utøvere innen kommunikasjon, markedsføring, reklame og design kommuniserer vi med alle. Da må vi som jobber med dette bedre speile samfunnet, både internt i våre virksomheter og i vårt arbeid. Derfor må vi sammen jobbe for en mangfoldig bransje der alle er inkludert og representert. Denne dagen […]
Lever du bedre – presterer du bedre!
På dette webinaret vil Ole Petter Hjelle og Mads Kaggestad snakke om hvordan stimulere motivasjonen til gode mosjonsvaner og gevinstene det skaper basert på deres erfaring med oppfølging av næringslivet. Hvordan kan synliggjøringen av mosjon som felles målsetting forebygge sykefravær, styrke lagfølelsen, utvide lederperspektivet og føre til flere i bedre form med de gevinster det […]
Strategisk innholdsmarkedsføring
I denne webinarserien tar ANFO i samarbeid med Hyper et dypdykk i spennende buzzord. Innholdsmarkedsføring er kanskje den viktigste merkevarejobben i 2022. Men hvordan sørger du for å bruke tiden og ressursene dine på de oppgavene som gir mest vekst for virksomheten og merkevaren din? Hvilke planer og verktøy kan hjelpe deg med å nå målene? […]
Å skape bilder med lyd
Hørsel er vår raskeste sans og du kan kjenne igjen en lyd på 0,05 sekunder. Derfor skal man ikke se bort fra viktigheten av å bruke lyd i markedsføring. Lyd påvirker oss, både bevisst og ikke minst ubevisst. Det kan vekke følelser, gjøre oss nostalgiske, gi oss en følelse av trygghet, få oss til å endre mening – […]
Slik ansetter du SEO, CRO og Google Ads-spesialister
I 2015 ble vi utsatt for 5000 medieinntrykk daglig, i 2020 steg dette tallet til 7000. Hvem greier å huske alle de 7000 inntrykkene fra i går? Konkurransen om markedets oppmerksomhet er knallhard og med det er det mange som ønsker å in-house. Under korona har etterspørselen etter kompetanse innen digital markedsføring økt betraktelig. Kompetanse på SEO, CRO […]
In-housing vs. byrå, eller ja takk, begge deler?
Bør du satse på in-housing, eksternt byrå eller begge deler? Det er noe vi håper å kunne gi svar på under dagens webinar. Å skape en vellykket in-house satsning krever endringsledelse og en genuin åpenhet for forandring. Flere og flere norske annonsører velger å gjøre mer av markedsføringen selv, fremfor å sette bort arbeidet til […]
Schrems II-dommen – hvordan påvirker den oss?
Hvordan har virksomheter tilpasset seg EU-dommen som gjør det ulovlig å bruke visse skytjenester og leverandører? Hvordan forholder andre organisasjoner seg til dommen? Er du usikker på hvordan dette skal håndteres i din virksomhet? I samarbeid med Draftit og Evertrust inviterer vi deg til webinar med fokus på Schrems II. Med oss har vi Jesper […]
Programmatiske mediekjøp – 3 prinsipper for å skape vekst
I 2020 ble den digitale reklamebransjen rystet av et omfattende toårig forskningsprosjekt initiert av ISBA og AOP i Storbritannia. Forskningen, som ble utført av PwC, gjennomførte en omfattende undersøkelse som kartla den digitale verdikjeden. Rapporten fant at gjennomsnittlig 49% av annonsørens annonseutgifter aldri nådde utgivere, med 15% som falt i et «ukjent delta». Dette illustrerte […]
MMM digital kick-off
Få med deg en time fylt med inspirasjon og læring til årets Max Marketing Mix-konkurranse. Vi presenterer årets jury, viser deg hvordan du skriver et godt MMM case og sist men ikke minst presenterer noen av fjorårets vinner case. Program: Velkommen til MMM kick-off Fredrik vil gi en kort innføring i hva MMM er, hvilke […]
ANFO Effekt kick-off 2021
Bli med på Effekt kick-off! Dette er startskuddet for ANFO Effekt 2021 som tradisjonen tro ender opp med prisutdeling og festmiddag i mars. La deg inspirere av foredragsholdere som gir deg tipsene du trenger for å hevde deg i årets ANFO Effekt. Annonsører og byråer vil presentere noen av de beste og mest lærerike casene fra fjorårets konkurranse. […]
Har du trykket på omstillingsknappen?
Omstilling betyr muligheter og er ikke kun en leders ansvar. Mange forbinder ordet omstilling med noe negativt. Det trenger det ikke være. Omstilling betyr muligheter! Det betyr at du kommer til å lære noe nytt på veien – og det betyr muligheten for å legge seg i venstrefila og suse forbi konkurrentene. Men da må […]
ANFO Effekt kick-off hele uken
Program og påmelding kommer snart. Hold av hele uken
Hvilke utfordringer kan samtalebasert reklame løse for deg som annonsør?
I dette webinaret presenterer Cavai kort hva samtalebasert reklame er, hvordan gjør man dette på best mulig måte. De har også med noen case fra annonsørene og viser til konkrete praktiske eksempler. Casene blir presentert av annonsørene selv. Under MMM i november vant Cavai prisen for best bruk av ny teknologi med deres Chat bubble. Program: […]
Markedsføring og målretting i 2021
Stadig flere nye teknologiske løsninger skal være med på å gjøre mulighetene rundt målrettet markedsføring både bedre og enklere. Alt kan være personlig, skreddersydd og tilpasset hver enkelt person. Men med GDPR, Schrems II og nå bortfall av cookies, hvor enkelt er det å lage god markedsføring på forbrukerens premisser? Og blir målrettingen snart for […]
Reviewing the Top 10 drivers of advertising profitability
ANFO i samarbeid med Kantar inviterer til frokost-webinar. Siste Effekt vitaminpille før innlevering av ditt ANFO Effekt case. In our post-COVID world, many marketers are cutting marketing and media investment. This is putting an increased emphasis on campaign effectiveness and profitable returns to ensure brands extract the most possible value from every Krone, EURO or $ […]