Byråvalg, OBOS og Coop om endringer i bransjen

I en tid preget av lite forutsigbarhet, står norske annonsører overfor strategiske valg som kan påvirke virksomheten i lang tid fremover. Ledet av Knud Fahrendorff i Byråvalg, gir dette webinaret deg innsikten om hvordan noen av landets førende markedsavdelinger håndterer dette akkurat nå. Kathinka Sommerseth, konserndirektør i OBOS, og Ingrid Amundsen, direktør i Coop Norge, […]

Brand identity i kreative kampanjer

Hvis mottaker ikke husker avsender er reklamen bortkastet sies det, men hvor stor logo og hvor mye avsenderidentitet kan man presse inn i kommunikasjonen uten at det oppfattes som irriterende og irrelevant? De lærde strides, så vi tar opp teamet på nytt og har invitert en kreatør, en SoMe-spesialist og en merkevarerådgiver til en sofaprat. […]

Hvordan lykkes med Marketing Automation

I 2021 vant Møller Mobility Group og Harald A. Møller flere priser for sitt CRM- og kundedialogprogram. De vant blant annet beste bruk av e-post, samt beste B2C-case sammen med Merkle og Oculos. I dette seminaret deler teamet sine erfaringer med oss. Hvordan har Møller håndtert utfordringen med personalisering, innhold, data og teknologi, og hvordan […]

Tips og triks til målretting på sosiale medier

Bruken av sosiale medier til markedsføring fortsetter å vokse, nettopp fordi det har skapt en enklere måte for hver virksomhet å kommunisere med kunder, vise frem merkevarer, annonsere mot spesifikke målgrupper og engasjere publikum, og det stopper ikke der. Men det er ingen hemmelighet at kampen om oppmerksomhet er stor, og i dagens samfunn stiller […]

Clear Channel CREATE: Kreative løsninger utendørs

En sterk økende etterspørsel etter spesielle løsninger utendørs, har skapt noen svært spennende kampanjer Clear Channel gleder seg til å vise frem. Annonsører bruker mer ressurser enn noen gang på å skape unike utrykk og engasjement for å lage løsninger som skiller seg ut. Hvordan gjør de det? Hva skal til og gir det resultater? […]

Snapchat og TikTok – to vekstraketter i din markedsmix?

Den Store Annonsørapporten 2021 viste tydelig at sosiale medier igjen er blant de største vinnerne. Fire av ti norske annonsører sier de vil øke investeringene i Snapchat.  13% sier de vil øke i TikTok og ytterligere 14 % vil teste ut kanalen i nærmeste fremtid. Folks bruk har også eksplodert den senere tid:  56 % av […]

Slik er det bare!

Fakta trumfer det meste og det man trenger av innsikt finnes i bransjens mest sentrale undersøkelser. I medie- og annonsørbransjen er det mange aktører som bringer valide undersøkelser og annet faktagrunnlag til torgs, blant annet Annonsørundersøkelsen og Bransjeundersøkelsen. På konferansen Slik er det bare! har vi kuratert fire av innsiktsundersøkelsene vi opplever som de mest […]

Markedsføring i podkaster

Podkast er et medium som har økt veldig i omfang de siste årene. Samtidig har det blitt en attraktiv markedsføringskanal. Slik markedsføring reiser noen særlige spørsmål da det i likhet med influensermarkedsføring skiller seg fra markedsføring i andre kanaler og markedsføring i tradisjonell forstand, fordi det i mange tilfeller kan minne om redaksjonelt innhold eller […]

Bank Norwegian-dommen. Enig eller uenig, vi tar debatten!

Høyesterett har nylig sagt sitt; det er tillatt å bruke konkurrentenes kjennetegn som betalt søkeord ved søkemotorannonsering på internett. Det er likevel viktig å huske at alminnelige prinsipper om markedsføringen fortsatt gjelder. Annonsen må utformes på en måte som ikke medfører forvekslingsfare, utvanning eller skade på omdømmet til konkurrentenes varemerker. Det rettslige er dermed avklart […]

Kundereiser i B2B

Hvordan bygger man gode kundereiser i B2B-markedsføring?  Neste Buzz-webinar er for deg som jobber B2B. B2B-markedsføring er et annet håndverk enn B2C. Merkevarebyggingen skapes gjennom solide kundereiser, i de rette kanalene og der nettverk er alfa omega. I dette webinaret går vi gjennom hvordan du legger en god strategi, velger de rette digitale kanalene, og ikke […]

Employer branding

I denne webinarserien tar ANFO i samarbeid med Hyper et dypdykk i spennende buzzord.

Hvordan komme i gang med klimaarbeidet i ditt selskap?

Nok snakk, nå er det konkrete grep som skal til. Men hvordan? I dette foredraget viser Endrava og Hyper hvordan man kan sette i gang med klimaarbeid fra scratch. Lær hvordan bedriften kartlegger egne utslipp, rigger seg for omstilling og får på plass tiltak for å kutte utslipp. Og ikke minst: Lær hvordan man utvikler kampanjer og kommunikasjon for […]

Hvordan lykkes med E-Handel? – Dag 4: Kundecase

ANFO og Bring inviterer til en webinarserie om hvordan man lykkes med E-handel. E-handelen har skutt fart og når nye høyder hele tiden – henger du ikke med i svingene nå, kan det fort være for sent. Det er viktigere enn noen gang å ha en plattform hvor dine kunder føler seg velkommen, har lyst […]

Hva skal til for å lykkes med E-handel? – Dag 1: Innsikt

ANFO og Bring inviterer til en webinarserie om hvordan man lykkes med E-handel. E-handelen har skutt fart og når nye høyder hele tiden – henger du ikke med i svingene nå, kan det fort være for sent. Det er viktigere enn noen gang å ha en plattform hvor dine kunder føler seg velkommen, har lyst […]

Hva skal til for å lykkes med E-Handel? – Dag 3: Hvordan drive trafikk

ANFO og Bring inviterer til en webinarserie om hvordan man lykkes med E-handel. E-handelen har skutt fart og når nye høyder hele tiden – henger du ikke med i svingene nå, kan det fort være for sent. Det er viktigere enn noen gang å ha en plattform hvor dine kunder føler seg velkommen, har lyst […]

Hva skal til for å lykkes med E-Handel? – Dag 2: Hvordan bygge E-handel

ANFO og Bring inviterer til en webinarserie om hvordan man lykkes med E-handel. E-handelen har skutt fart og når nye høyder hele tiden – henger du ikke med i svingene nå, kan det fort være for sent. Det er viktigere enn noen gang å ha en plattform hvor dine kunder føler seg velkommen, har lyst […]