Stadig flere nye teknologiske løsninger skal være med på å gjøre mulighetene rundt målrettet markedsføring både bedre og enklere.
Alt kan være personlig, skreddersydd og tilpasset hver enkelt person. Men med GDPR, Schrems II og nå bortfall av cookies, hvor enkelt er det å lage god markedsføring på forbrukerens premisser? Og blir målrettingen snart for målrettet for forbrukerne selv?
Bli med oss når vi spør flere aktører i bransjen om hvordan de jobber med målrettet markedsføring.
- Hva er egentlig en person i en målgruppe?
- Finnes det egentlig garantier for at du treffer riktig person i målgruppen?
- Når du skal nå generasjon Z, bør du og snakke med generasjon X samtidig?
- Kan det bli for avansert for forbrukerne?
- Markedsfører vi oss egentlig mest for andre markedsførere?
- Er «personas» oppløftende, eller setter vi bare i bås?
Program
Velkommen
Trygve Tellefsen, event- og konferanseansvarlig – ANFO
Honningkrukken data
Hvem trenger vel data når vi har de beste ideene og «kjenner» kunden vår? Nei, data alene kan ikke erstatte god markedsføring, Feil data, og i noen tilfeller for mye data, kan til og med gjøre vondt verre. Men det finnes også potensiale i data. Potensiale til å spare deg for tid, og til å redusere dine budsjetter. Det betyr bedre lønnsomhet og konkurransekraft, og derfor trenger vi fortsette å snakke om data.
Damir Dunderovic, partner og COO – Curamando
Påloggede lesere og førstepartsdata – hvordan skape verdi for annonsørene?
Amedia har med sine over 80 aviser tilgang på over 2 millioner lesere. Flere og flere av dem er tilknyttet AiD og er innlogget når de leser på avisene. Victoria forteller om hvordan Amedia bruker den dataen de får fra innloggede brukere, til å skape verdi for både lesere og annonsører.
Victoria Schultz, konserndirektør – Amedia Salg og marked
Using data & insights to create meaningful and profitable consumer relationships – lessons learned from real world success stories
An inspiring guide to what consumer insights and engagement means in our much-changed world, containing practical lessons drawn from several real world success stories including Unilever’s People Data Centre and their grand vision to create “one billion meaningful consumer relationships”. The session identifies the key trends and challenges and offers pragmatic lessons for taking advantage of the opportunities presented by data, insights and AI to create competitive advantage. The session aims to bring clarity to the subject, cut through the usual complexity, frameworks and “conceptual models” and suggest next steps that create sustainable value.
Nick Farrington-Darby, Global Head of Data, Insights and AI – Capgemini Invent
Joakim Anker-Sletholt, Director – Capgemini Invent
Reklametrøtthet – en inspirasjon for annonsørene?
Reklametrøtthet er en utbredt pine, og bare 1 av 5 opplever reklamen de eksponeres for som relevant. Allikevel er det positive tegn å spore, viser en ny undersøkelse utført for Bisnode. Vi er langt mer positive til reklame som er direkte rettet mot vårt behov – hele tre av fire stiller seg positive til det. Dette bør være til inspirasjon for norske annonsører. Liv Anne Holst forteller om funn i undersøkelsen, viktigheten av relevans og kunnskap om målgruppene man vil nå.
Liv Anne Holst, Head of Marketing and Communications – Bisnode Norge AS
The dark side of data
Foredraget vil peke på noen av utfordringene vi møter når adferdsdata i stadig større grad preger bransjens perspektiv på reklame. Svein vil demonstrere hvordan dette perspektivet bidrar til mer rasjonell reklame, og hvorfor dette perspektivet er en blindvei hvis målet er å bygge sterke merkevarer. Som bevis vil Svein bl.a. bruke et helt nytt metastudie av 96 reklamefilmer testet i Reklamebørsen.
Svein Larsen, rådgiver – Atyp
Send gjerne spørsmål til anfo@anfo.no i forkant.