I 2020 ble den digitale reklamebransjen rystet av et omfattende toårig forskningsprosjekt initiert av ISBA og AOP i Storbritannia. Forskningen, som ble utført av PwC, gjennomførte en omfattende undersøkelse som kartla den digitale verdikjeden. Rapporten fant at gjennomsnittlig 49% av annonsørens annonseutgifter aldri nådde utgivere, med 15% som falt i et «ukjent delta».
Dette illustrerte en langvarig kritikk av det komplekse og fragmenterte programmatiske økosystemet, hvor mangel på standarder betydelig påvirker både annonsørers og publisisters forretningsmodeller. Som en del av Adforms kontinuerlige fokus på åpenhet og forpliktelse til å levere bransjeledende løsninger, ba selskapets toppledelse det samme PwC-teamet om å gjennomføre en omfattende testing av Adforms FLOW-plattform.
Adform ønsker med dette webinaret å formidle funnene fra dette forskningsprosjektet og dele anbefalinger for hvordan norske annonsører kan tette hullet mellom praksis og beste praksis med fokus på åpenhet og transparents, effektivitet og metodikk.
Om kursholder:
Preben Standal, Enterprise Account Director i Adform
Mer enn 10 år i media- og reklamebransjen. Jeg er drevet av nysgjerrighet, kundereiser og digital transformasjon.
I Adform er jeg ansvarlig salg og forretningsutvikling i direkte samarbeid med våre kunder. Som en del av det norske teamet jobber jeg daglig med å hjelpe norske annonsører å navigere det digitale økosystemet og med hvordan datadrevne kanalstrategier og programmatiske mediekjøp kan skape vekst.
Om Adform:
Adform er markedets eneste uavhengige teknologileverandør som tilbyr en fullt integrert annonseplattformen bygget for moderne markedsføring. Vår unike plattform – Adform Flow – utnytter overlegen brukeropplevelse og en skalerbar, modulær og åpen arkitektur for å muliggjøre sømløs styring av hele kampanjens livssyklus.