KICK-OFF_MMM_2021

MMM digital kick-off

Få med deg 1,5 time fylt med inspirasjon og læring til årets Max Marketing Mix konkurransen. Vi presenterer årets jury, viser deg hvordan du skriver et godt MMM case og sist men ikke minst presenterer noen av fjorårets vinner case.

Program:
Velkommen til MMM kick-off

Fredrik vil gi en kort innføring i hva MMM er, hvilke kategorier du kan delta i og hva du må gjøre for å delta. Han vil også presentere året jury samt ta en prat med årets jurygeneral for å høre hva hun ser etter i et godt case.

Fredrik Petterson, direktør teknologi – ANFO


Hvordan skrive et godt MMM case?

Hva er hemmeligheten bak et godt case? Og hva skal til for å havne på pallen? Nikolai Nordan Riibe er rådgiver i reklamebyrået Morgenstern, og har skrevet flere vinner-case i både Anfo Effekt og MMM. Blant annet Grand Prix-caset fra 2019, to gull-case, to sølv-case og ett bronse-case fra ANFO Effekt. I tillegg til tre gull-case fra fjorårets MMM.

Nikolai Nordan Riibe, rådgiver – Morgenstern


Vinneren av kategorien internmarkedsføring med caset: Fareblind  
Annonsør: Samarbeid for Sikkerhet Bygge- og anlegg

«Hør Dennis og Øistein fortelle om «Prosjekt Fareblind», en digital testlab som lar bygge- og anleggsarbeidere gjøre noe de absolutt ikke kan eller vil på arbeidsplassen: å leke med døden.»

Dennis Tönnkvist, Art Director & Creative – HyperRedink

Øistein Skeie, Copywriter & Concept developer – HyperRedink


Gullvinneren i kategorien: Årets callsenter 2020 

Å vinne Årets Callcenter handler ikke bare om å fortelle en god historie og beskrive gode prosjekter løst på en kreativ måte. Det handler like mye om god forankring i organisasjonen, bruke tid  og ressurser, samt god planlegging av innlevering. Sverre Torjuul har med sine selskaper vunnet prisen 5 ganger, samt årets Kundeservicemedarbeider.

Sverre Torjuul, styreleder og partner – Maskineriet


Vinner av spesialprisen: Best bruk av sosiale medier med caset 422 Livreddende Facebookfilmer
Annonsør: Rødekors

I dette caset viser vi hvordan relevans kan trumfe etablert best practice på sosiale medier. Med smart bruk av data og teknologi «lurte» vi algoritmene, og fikk 422 unike filmer til å fly på Facebook.

Pål Schultz, performance rådgiver i Try Opt


Gullvinneren i kategorien: Detaljhandel/Retail og direktesalg med caset 30 år på innsiden
Annonsør: Kondomeriet

Det er ikke bare lett å være markedsleder, man trenger en sterk merkevare slik at kommunikasjonen ikke bare løfter kategorien. Og Kondomeriet har et par utfordringer til; de kan ikke benytte seg av de store digitale økosystemene i Facebook- og Google-universet. Så hva gjør man da, for å sikre en effektiv kampanje som både gir effekt på merkevaren og i kassa?

Lina Aas-Eng, rådgiver i Pol

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker