innsikt

Hva skal til for å lykkes med E-handel? – Dag 1: Innsikt

ANFO og Bring inviterer til en webinarserie om hvordan man lykkes med E-handel.


E-handelen har skutt fart og når nye høyder hele tiden – henger du ikke med i svingene nå, kan det fort være for sent. Det er viktigere enn noen gang å ha en plattform hvor dine kunder føler seg velkommen, har lyst til å komme tilbake og ikke minst bli din fremste ambassadør. 

Over fire dager skal noen av landets fremste aktører innen E-Handel fortelle deg hvordan du bør jobbe med innsikt, ha fokus på brukervennlighet, dele sin kunnskap og erfaring om hvordan de bygger sin E-handel og hvordan de bruker kunnskapen til å drive trafikk. 

Her vil spørsmål som “hvilken plattform skal man ha – skal man eie eller leie”, hva skal drive trafikk til mitt nettsted og hvem skal jeg snakke til? Målet er at du skal komme ut med ny innsikt, inspirasjon og nye tanker om hvordan du kan bruke kunnskapen til å videreutvikle din bedrift? 

Sett av 2 timer pr. dag og delta på denne webinarserien og få ny kunnskap og verdifull innsikt fra noen av Norges dyktigste innen E-handel, som du kan bruke i ditt eget E-handelseventyr! 

Slik er webinarserien fordelt på de ulike dagene:

Dag 1 – 14. feb: Innsikt 

Få faglig påfyll og fersk innsikt fra spennende aktører:
Kantar, Bring Research, Designit og Advokatfirmaet Ræder

Dag 2 – 15. feb: Hvordan bygge E-handel

Vi har fått med noen av de fremste innen E-Handel i Norge til å dele sine beste tips og triks med deg. Gjør deg klar for å faglig input fra bedrifter som Curamando, AntiDiffer , Vipps og Porterbuddy.

Dag 3 – 16. feb: Hvordan drive trafikk

Hva som skal til og hva som må være på plass for å få kunder til å besøke nettopp din nettbutikk. Predict, Ocolus, Tenk TV og Madington deler sine erfaringer her.

Dag 4 – 17. feb: Kundecase – Hvordan lykkes med E-handel 

Case, case, case i verdensklasse! Her kommer noen dyktige aktører til å gi oss sine beste “best practice” som vil inspirere og gi faglig inspirasjon til hvordan de har lykkes godt med sin E-handels strategi. Her skal vi høre fra Bookis, Cubus og Ving.


Program dag 1: Innsikt
09:00 – 09:30 Med økt E-handel øker behovet for innsikt

Når forbrukere over hele verden går online for å researche produktene de er interessert i, er de også i kjøpsmodus. 
Aktører som klarer å utnytte denne muligheten, kan ta mer av omsetningen, eller styre den til samarbeidspartnere.

Ingvar Sandvik, markedsdirektør i Kantar


09:30 – 09:50 Gjør levering og retur til et konkurransefortrinn

Levering og retur er viktig for kundene fra de starter et kjøp til det er gjennomført. Tilfredsstiller du kundenes krav og forventninger?

Bring gjennomfører jevnlig forbrukerundersøkelser med hovedfokus på levering, retur og bærekraft. Vi deler innsiktene og viser eksempler som kan gi deg mer fornøyde kunder og økt salg

Kjersti Pedersen, ansvarlig Bring Research, E- handel og logstikk i Posten Norge


09:50 – 10:20 Brukerorientert innsikt i e-handel

Hvordan nyttiggjøre seg av kvalitativ data for å skape resultater i e-handel.

Anders Waage, Head of Creative Marketing Services Northern Europe hos Designit

Ranvir Rai, Business Design Director hos Designit


10:20 – 11:20 Ehandel og regler – 2,5 utvalge viktige emner

På området ehandel er konkurransen hard samtidig som overraskende mange regler gjelder. 
Vebjørn har valgt ut to hovedtemaer som er: 

Regler om prismarkedsføring. Ehandelsaktørene er gode til å kommunisere rabatter og (tidsbegrensede) salg i konkurranse med hverandre. Når og hvordan kan du etter regler og praksis markedsføre at du har salg, er billig, at det er rabatt? Og er det lov å «presse kunden» med at rabatten er kortvarig?
Hva med prissammenlikningstjenester, kan du vise til disse i din reklame når det passer deg? Og hvis konkurrentene dine tråkker over streken så bør du kanskje gjøre noe? 

Opplysningsplikt og angrerett ved ehandel. Forbrukere har angrerett også ved ehandel. Ehandelsaktørene har mange plikter å passe på. Opplysningsplikten etter angrerettloven er nemlig omfattende, denne må vi snakke om.

Det halve temaet blir noen korte konkrete innspill på andre områder som ikke-EØS nettbutiker som kler seg ut som norske, og om regler for digitale markedsplasser der dine varer kanskje selges eller markedsføres.

Vebjørn Søndersrød, advokat og partner i Advokatfirmaet Ræder


Eventsponsor: