bygge_ehandel

Hva skal til for å lykkes med E-Handel? – Dag 2: Hvordan bygge E-handel

ANFO og Bring inviterer til en webinarserie om hvordan man lykkes med E-handel.

E-handelen har skutt fart og når nye høyder hele tiden – henger du ikke med i svingene nå, kan det fort være for sent. Det er viktigere enn noen gang å ha en plattform hvor dine kunder føler seg velkommen, har lyst til å komme tilbake og ikke minst bli din fremste ambassadør. 

Over fire dager skal noen av landets fremste aktører innen E-Handel fortelle deg hvordan du bør jobbe med innsikt, ha fokus på brukervennlighet, dele sin kunnskap og erfaring om hvordan de bygger sin E-handel og hvordan de bruker kunnskapen til å drive trafikk. 

Her vil spørsmål som “hvilken plattform skal man ha – skal man eie eller leie”, hva skal drive trafikk til mitt nettsted og hvem skal jeg snakke til? Målet er at du skal komme ut med ny innsikt, inspirasjon og nye tanker om hvordan du kan bruke kunnskapen til å videreutvikle din bedrift? 

Sett av 2 timer pr. dag og delta på denne webinarserien og få ny kunnskap og verdifull innsikt fra noen av Norges dyktigste innen E-handel, som du kan bruke i ditt eget E-handelseventyr! 

Slik er webinarserien fordelt på de ulike dagene:

Dag 1 – 14. feb: Innsikt 

Få faglig påfyll og fersk innsikt fra spennende aktører: 
Kantar, Bring Research, Designit og Advokatfirmaet Ræder

Dag 2 – 15. feb: Hvordan bygge E-handel

Vi har fått med noen av de fremste innen E-Handel i Norge til å dele sine beste tips og triks med deg. Gjør deg klar for å faglig input fra bedrifter som Curamando, AntiDiffer, Vipps og Porterbuddy

Dag 3 – 16. feb: Hvordan drive trafikk

Hva som skal til og hva som må være på plass for å få kunder til å besøke nettopp din nettbutikk. Predict, Ocolus, Tenk TV og Madington deler sine erfaringer her. 

Dag 4 – 17. feb: Kundecase – Hvordan lykkes med E-handel 

Case, case, case i verdensklasse! Her kommer noen dyktige aktører til å gi oss sine beste “best practice” som vil inspirere og gi faglig inspirasjon til hvordan de har lykkes godt med sin E-handels strategi. Her skal vi høre fra Bookis, Cubus og Ving.

Program for Dag 2: Hvordan bygge E-handel
09:00 – 09:30 Hodeløst eller monolitisk, eie eller leie? Hva du må tenke på og hvordan du går frem for å anskaffe en e-handelsløsning.

Uavhengig av om du er en eksisterende aktør i varehandelen som planlegger sin første netthandelsløsning, oppgradere den nåværende løsningen eller sitter ved kjøkkenbordet og planlegger egen bedrift; stegene du må ta for å anskaffe en e-handelsløsning er lignende, men vil ha ulik skala ut fra målsetninger, ambisjoner og tilgang på ressurser. Bendik drar deg gjennom en prosess du kan følge for å redusere risikoen for å gå feil.

Bendik Heiberg, Senior Advisor i Curamando

Bendik Heiberg, Senior Advisor i Curamando


09:30 – 10:00 6 ting nettbutikken din trenger for at du skal lykke

I kraft av at forbrukere handler mer og mer på nettet, stilles det også høyere krav til kundeopplevelsen.
I design- og teknologibyrået AntiDiffer er vi levende opptatt av hva markedet trenger, hvordan du 
tilbyr dine produkter- og tjenester, hva du sier, hvordan du ser ut, og ikke minst – hvordan du oppleves. 
Og vi har rett og slett tenkt til å oppsummere det med 6 punkter som skal til for å lykkes. 

Ben Christensen, strateg og partner i design- og teknologibyrået AntiDiffer


10:00 – 10:30 Netthandel over alt – bryt ut av den tradisjonelle nettbutikken og fang kundene der de er!

Hvordan kan man gjøre netthandel utenfor den tradisjonelle nettbutikken? Vi viser hvordan man kan la kundene handle raskt og effektivt når de er på farten, i fysiske settinger, på sosiale medier og i Live shopping. Slik omgjør man tradisjonelle markedsføringskanaler til salgskanaler – og fanger kundene der de er.

Mario Ek Aparicio, produkthode og leder av Vipps Handelsplattform

Christian Lindemann, markedshode i Vipps


10:30 – 11:00 Last mile som konverteringstrigger for ehandel

Netthandelsekspert Kjetil Sundby fra Porterbuddy vil fortelle om hvordan e-handlere kan bruke rask og forutsigbar frakt som konverteringstrigger. Overgå kundens forventninger og skap lojale kjøpere i din nettbutikk.  Fremtidens oppsett med Multi warehousing for kortest avstand til markedet og e2e logistikk.

Kjetil Sundby, KAM i Porterbuddy


Eventsponsor:

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker