traffikk

Hva skal til for å lykkes med E-Handel? – Dag 3: Hvordan drive trafikk

ANFO og Bring inviterer til en webinarserie om hvordan man lykkes med E-handel.

E-handelen har skutt fart og når nye høyder hele tiden – henger du ikke med i svingene nå, kan det fort være for sent. Det er viktigere enn noen gang å ha en plattform hvor dine kunder føler seg velkommen, har lyst til å komme tilbake og ikke minst bli din fremste ambassadør. 

Over fire dager skal noen av landets fremste aktører innen E-Handel fortelle deg hvordan du bør jobbe med innsikt, ha fokus på brukervennlighet, dele sin kunnskap og erfaring om hvordan de bygger sin E-handel og hvordan de bruker kunnskapen til å drive trafikk. 

Her vil spørsmål som “hvilken plattform skal man ha – skal man eie eller leie”, hva skal drive trafikk til mitt nettsted og hvem skal jeg snakke til? Målet er at du skal komme ut med ny innsikt, inspirasjon og nye tanker om hvordan du kan bruke kunnskapen til å videreutvikle din bedrift? 

Sett av 2 timer pr. dag og delta på denne webinarserien og få ny kunnskap og verdifull innsikt fra noen av Norges dyktigste innen E-handel, som du kan bruke i ditt eget E-handelseventyr! 

Slik er webinarserien fordelt på de ulike dagene:

Dag 1 – 14. feb: Innsikt 

Få faglig påfyll og fersk innsikt fra spennende aktører: 
Kantar, Bring Research, DesignIt og Advokatfirmaet Ræder

Dag 2 – 15. feb: Hvordan bygge E-handel

Vi har fått med noen av de fremste innen E-Handel i Norge til å dele sine beste tips og triks med deg. Gjør deg klar for å faglig input fra bedrifter som Curamando, AntiDiffer, Vipps og Porterbuddy

Dag 3 – 16. feb: Hvordan drive trafikk

Hva som skal til og hva som må være på plass for å få kunder til å besøke nettopp din nettbutikk. Predict, Ocolus, Tenk TV og Madington deler sine erfaringer her. 

Dag 4 – 17. feb: Kundecase – Hvordan lykkes med E-handel 

Case, case, case i verdensklasse! Her kommer noen dyktige aktører til å gi oss sine beste “best practice” som vil inspirere og gi faglig inspirasjon til hvordan de har lykkes godt med sin E-handels strategi. Her skal vi høre fra Bookis, Cubus og Ving.

Program for Dag 3: Hvordan drive trafikk
09:00 – 09:30 SEO for nettbutikker – de viktigste grepene

Organisk søk er for de fleste den mest trafikkdrivende kanalen til nettsidene. På Google starter enormt mange kundereiser hver eneste dag, og synlighet i søk er avgjørende for suksess med netthandel. I dette foredraget går Sindre gjennom enkle og forståelige tiltak og ting å tenke på i forbindelse med nettbutikker og SEO.

Sindre Kjosås, Senior Advisor i Predict


09:30 – 10:00 Trafikk og oppsalg gjennom E-post

E-post er mer enn bare nyhetsbrev og nyhetsbrev er ikke lenger massekommunikasjon. Lær mer om hvordan e-post kan personaliseres for å drive mer trafikk og hvordan du kan drive oppsalg med smarte automasjoner. Vi krydrer med litt benchmark tall så det blir enklere å sette mål på en av de rimeligste og mest effektive kommunikasjonskanalene.

Aleksander Aas, Client Director and Marketing Strategist i Oculos


10.00 – 10:30 Hvordan TV effektivt driver trafikk og styrker merkevaren for onlineaktører

Både store og små «online born brands» har testet TV i sin mix de seneste årene. Effekten har vist seg å være overraskende god. Vi ser litt nærmere på dette fenomenet.

Bjørn Solvang, Foreningen Tenk TV


10:30 – 11:00 Gör din e-handel redo för action

Displayannonser är e-handlarens förlängda arm för prospektering och förflyttning av potentiella kunder i försäljningstratten. Hur kan du som e-handlare förbereda dina e-com och martech-strukturer för att kunna arbeta optimalt med kreativitet och genomslag?
Madington kommer, utifrån sina erfarenheter av adtech, kreativitet och distribution, dela kreativa exempel och berätta om hur du som e-handlare kan förbereda dig för att vara mer lättrörlig och responsiv på nya uttryckssätt, trender och format och samtidigt höja kreativiteten och produktiviteten.

Niclas Rämje, CEO i Madington


Eventsponsor: