Frist for å sende inn case til ANFO Effekt 2024: kl. 23:59 14. januar 2025
ANFO Effekt…
… øker kompetansen internt og for dine samarbeidspartnere
… fremmer nyskapning og kreativitet
… skaper stolthet og bevissthet rundt eget arbeid
… måler deg mot andre merkevarer og byråer
Vis effekten av ditt markedsarbeid
I 12 år har ANFO Effekt engasjert hele bransjen og antall Effekt-case i læringsbasen er nå nærmere 1300. Dette er caser som viser at markedsføring kan gjøre en betydelig forskjell for bedrifter og merkevarer. Målet med ANFO Effekt er å fremheve fremragende markedskommunikasjon som evner å skape verdier.
Hva er et ANFO Effekt-case?
Målsettingen skal være klart definert og effekten måles i henhold til dette. Det er altså ingen krav til virkemidler. Et godt case kan fokusere på ett eller flere virkemidler, eksempelvis event, sosial media, PR, massekommunikasjon, design, pris og distribusjon. Det viktige er ikke mediekanal eller kommunikasjonsdisiplin, men evnen til å dokumentere en klar og beviselig sammenheng mellom innsats og effekt. Effekten skal dokumenteres og tilbakeføres til den forretnings- og markedsføringsmessige målsetting som er grunnlaget for arbeidet.
Krav til innsendelsen
Kategoriene: Ny, SMART tjeneste, SMART produkt/handel, B2B og Bærekraft
- Arbeidet skal ha skjedd i 2023 og/eller 2024.
Kategorien Vekst
- Tidsperiode på minimum 3 år (36 måneder). Caset må har et sluttpunkt eller kunne vise til et resultat fra året 2024.
Fra 2024 blir det enklere å sende inn case i ANFO Effekt.
Hele caset skrives rett inn i portalen ANFO Awards. Dermed går vi bort fra innsending av case i PDF, Power Point og Keynote format. Dette gjør at innsendingen blir det enklere, effektiv og ikke minst mer rettferdig for alle innsendere.
Hele caseteksten skrives rett inn i tekstboksene i ANFO Awards. Dette gir en tydelig struktur for caset. Tekstboksene er delt inn på denne måten:
- Sammendrag – 100 ord
- Her var vi – 350 ord (kategorien Vekst har 500 ord tilgjengelig)
- Hit skulle vi – 350 ord (kategorien Vekst har 500 ord tilgjengelig)
- Dette gjorde vi – 350 ord (kategorien Vekst har 500 ord tilgjengelig)
- Dette oppnådde vi – 350 ord (kategorien Vekst har 500 ord tilgjengelig)
Vedlegg – bilder, grafer, illustrasjoner, video mm
I tillegg til caseteksten skal man laste opp et representativt bilde for caset, og casefilm hvis man har det. Alle øvrige visueller som hører til caset lastes opp i siste steg i innsendingen av caset. Det er ingen begrensning på antall visueller. Tillatte formater er jpg, jpeg, png, wmv, mpg, mpeg, mpeg4, mov, mp4, og maks størrelse per fil er 1000 MB.
Pris for innsending av case (ekskl. mva.)
ANFO-medlem pr. kategori: kr 5.695,-
Ikke-medlemmer pr.kategori: kr 7.295,-
Ved innsendelse av samme case i flere kategorier: 50% rabatt
Datoer
Frist for å sende inn case til ANFO Effekt 2024: 14. januar 2025 kl. 23:59
Prisutdeling: 5. mars 2025 i Marmorsalen på Sentralen
Trenger du mer tips til caseskriving?
Tidligere ANFO Effekt-vinnere forteller mer om casene sine. Ta en kikk på tidligere casepresentasjoner og la deg inspirere. Tidligere ANFO Effekt-vinnere forteller:
Bulder utfordrer – Bank er kjedelig. Noe vi bruker minst mulig tid på
McDonald’s – Junkfood – fra skjellsord til kvalitetsstempel
Kreativitetens rolle i B2B – hvordan bygger vi brand og skaper effekt med PowerOffice
Lerum. Hvordan skape formidabel vekst med små budsjetter
Tidligere ANFO Effekt-vinnere:
ANFO Effekt 2023
ANFO Effekt 2022
ANFO Effekt 2021
ANFO Effekt 2020
ANFO Effekt 2019
ANFO Effekt 2018
ANFO Effekt 2017
ANFO Effekt 2016
ANFO Effekt 2015
ANFO Effekt 2014
ANFO Effekt 2013
ANFO Effekt 2012