
Den Store Annonsørdagen 2025.
Vi vet at høsten er en travel tid for mange og at gode case fortjener å bli skrevet ferdig uten hjertet i halsen. I tillegg har det vært høstferie for mange av dere. Derfor gir vi dere litt ekstra pusterom: Ny frist for innsending av case er mandag 6. oktober kl.
MBL og ANFO har besluttet å legge ned selvreguleringsordningen Fim. Fim (Fagutvalget for influencermarkedsføring) har de senere år mottatt få eller ingen klager som er innenfor mandatet til ordningen. Historisk sett har det også vært få klager på medlemmer hos MBL og ANFO. Barne- og familiedepartementet har også et pågående
Den Store Annonsørrapporten, lanseres i år på DSAD den 16. oktober.
Hedersprisen Årets foredragsholder i ANFO deles ut på Den Store Annonsørdagen den 16. oktober. Her er finaleheatet! Fjorårets vinner var Mussa Dagnew fra Lyse/ ICE. Hvem tror du vinner i år? Gjennom mange år har ANFO kåret Årets foredragsholder basert på evalueringer av gode bidragsytere fra våre mange møteplasser gjennom
«Vi skal løfte kompetansen inn i styrerom og ledergrupper og styrke fagkraften i hele verdikjeden.»
Trygg Trafikk, Volvo og Trigger deler historien om kampanjen for første gang.
For en kort tid tilbake skrev Håvard en kommentar hvor han stilte spørsmål ved en rekke rapporter fra Dentsu hvor innsikt, analyse og “metastudier” brukes som argumentasjon i det som mest minner om velkoreograferte salgspresentasjoner. Vi mente det var på sin plass å peke på en praksis der hver kanal får (eller kjøper?) sin
Kanskje bransjens mest fremadstormende profil på LinkedIn?
Det finnes mange rapporter som prøver å forklare hvordan markedsføring bør gjennomføres. Færre viser hvordan den faktisk utøves. ANFO Effektprosjektet tilhører sistnevnte kategori – et initiativ som over tid har samlet inn og aktivt koder og analyserer over 1300 case fra norske annonsører og byråer. Målet er enkelt: å finne
Det er sommer og vi i ANFO vil benytte anledningen til å ønske alle våre medlemmer og gode venner i bransjen en strålende sommer. Eller fortsatt god sommer for å være helt presis. Det skal jo godt gjøres å klage på den våren og sommeren vi har hatt hittil. Det
AI er blitt et hverdagsverktøy for de fleste i markedsføringsbransjen. I vårens ferske AI-undersøkelse fra ANFO og Publicis svarer 9 av 10 at de bruker AI i jobben – halvparten gjør det daglig. For mange handler det fortsatt om å effektivisere rutineoppgaver, men flere tar nå i bruk AI til