Fra kampanjer til konkurransekraft: Markedsføringens rolle 

Markedsføringsfaget står ved et veiskille. Kunstig intelligens, nye behov for bærekraftig drift og økende krav til dokumentert effekt er bare noen av endringene som påvirker – både for markedsførere og virksomheter. Samtidig endrer dynamikken mellom medier, teknologiplattformer og annonsører seg raskt, med økende konsentrasjon av makt og mindre lokal kontroll.

Les mer

Alt ser bedre ut med Snap-filter

I DSAR 2025 (Den Store Annonsørrapporten) sier norske annonsører at effektmåling fortsatt er en av markedsføringens største utfordringer. 6 av 10 er bekymret for manglende tredjepartskontroll på digitale visningstall. Norske annonsører må navigere i et villniss av tall, målemetoder og KPIer som lover mer enn de kan bevise. Og noen

Les mer

Ny frist: 6. oktober kl. 10:00

Vi vet at høsten er en travel tid for mange og at gode case fortjener å bli skrevet ferdig uten hjertet i halsen. I tillegg har det vært høstferie for mange av dere. Derfor gir vi dere litt ekstra pusterom: Ny frist for innsending av case er mandag 6. oktober kl.

Les mer

FIM legges ned

MBL og ANFO har besluttet å legge ned selvreguleringsordningen Fim. Fim (Fagutvalget for influencermarkedsføring) har de senere år mottatt få eller ingen klager som er innenfor mandatet til ordningen. Historisk sett har det også vært få klager på medlemmer hos MBL og ANFO. Barne- og familiedepartementet har også et pågående

Les mer

Årets foredragsholder

Hedersprisen Årets foredragsholder i ANFO deles ut på Den Store Annonsørdagen den 16. oktober. Her er finaleheatet! Fjorårets vinner var Mussa Dagnew fra Lyse/ ICE. Hvem tror du vinner i år? Gjennom mange år har ANFO kåret Årets foredragsholder basert på evalueringer av gode bidragsytere fra våre mange møteplasser gjennom

Les mer