Bildedryss fra prisutdelingen i ANFO Magnet Awards

Torsdag 5. juni samlet vi bransjen på Ingensteds for å feire årets beste employer branding-innsatser. Her kan du bla gjennom øyeblikkene fra en dag fylt med faglig inspirasjon, applaus og ekte glede. 📸✨ Se hvem som vant og les alle jurybeskrivelsene fra ANFO Magnet Awards 2025 her.

Les mer

La oss avdekke merkevarens reelle verdi

Dette er overskriften på et fellesprosjekt fra ANFO, MBL og Kapero – og responsen så langt tyder på både bred appell og stor interesse. Når situasjonen er slik at 70 % av annonsemarkedet i Norge er digitalt, vil vi jo gjerne at de pengene vi investerer der, anvendes best mulig. Vår

Les mer
cookie-id-neppe

Anonym sporing? – Neppe

På sin ferd til å dø gjør cookie det ene krumspringet etter det andre. Ett av krumspringene er det som kalles anonym sporing, som ikke er anonym likevel. Dette fordi id-nummer som lagres i cookies blir knyttet opp til personlige profiler hos tech-gigantene. At det som kalles anonym sporing, ikke

Les mer

MFU innstiller klagebehandlingen

Innstillingen har sin årsak i at Regjeringen har besluttet at Helsedirektoratet skal overta oppdraget med å føre tilsyn. NHO mat og drikke, Virke og ANFO har siden 2013 samarbeidet om MFU (Matbransjens faglige utvalg). Dette er vi faktisk veldig stolte av. I over ti år har vi jobbet konstruktivt for

Les mer

Når alle kanaler er «best» – samtidig

Noen ganger kommer det innsikt på bordet som gjør deg litt klokere. Andre ganger kommer det innsikt som gjør deg mest… forvirret. Og innimellom kommer det analyser som er så selvsikre, så konkluderende og så selektivt grundige, at du må stoppe opp og spørre: Hva i all verden er det vi

Les mer

La oss avdekke merkevarens egentlige kraft!

Når både mediekjøp og rapportering leveres på og fra samme plattform, blir det vanskelig å vurdere den reelle verdien av egne merkevareinvesteringer. Nå inviterer ANFO, Mediebedriftenes Landsforening og Kapero norske annonsører til å delta i et nytt analyseprosjekt som avdekker merkevarens faktiske betydning for trafikk, konvertering og vekst – uavhengig

Les mer

Publicis med ny storsatsing på markedsteknologi, CRM og kundeopplevelse

Publicis Norge styrker sin posisjon innen markedsteknologi, CRM og kundeopplevelse med lanseringen av et nytt byrå: Publicis Foundry. Satsingen skal hjelpe virksomheter med å utvikle og realisere helhetlige digitale kundeopplevelser og styrke egne kanaler. – For mange av våre kunder er deres egne plattformer, kanaler og førstepartsdata helt avgjørende. Vi

Les mer

Dette mener AI om forskriften!

Vi lastet opp departementets pressemelding om vedtakelsen forskrift om forbud om markedsføring av visse næringsmidler særlig rettet mot barn. I tillegg har vi lastet opp den påfølgende pressedekningen. Basert på dette har AI (Notebook LM) laget en podkast. Podcasten er både imponerende, interessant og morsom. Vi skylder å gjøre oppmerksom

Les mer

Selvmål fra Vestre!

Det vises til artikkel i Kampanje datert 2. mai der Jan Christian Vestre (AP) påstår at den vedtatte forskriften ikke vil ramme reklame mot voksne, og at den er grundig utredet. Vi er enig i at forskriften for det meste er grundig utredet, men som vi har påpekt tidligere er

Les mer

Forskrift om markedsføringsforbud er vedtatt

Fredag vedtok regjeringen forskrift om forbud om markedsføring av visse næringsmidler særlig rettet mot barn. Den vedtatte forskriften er bedre enn forskriftsforslaget som lå til grunn for høringsrunden. Det er derfor ryddet opp i mye. Det har dessverre gått politisk prestisje i å ikke rydde opp i det viktigste, nemlig

Les mer

Effektdagen 2025

– En dag med innsikt, inspirasjon og effekt i sentrum Som kjent; effekt hviler aldri. Etter vårt ANFO kick-off seminar på Deichman rett før jul og storslått prisutdeling i ærverdige Marmorsalen på Sentralen i mars, var det denne gang duket for en formiddag dedikert til innsikt, inspirasjon og konkrete eksempler på svært gode

Les mer