Vi presenterer årets jury, viser deg hvordan du skriver et godt MMM case og sist men ikke minst presenterer noen av fjorårets vinnercase.
Fredrik Petterson, direktør teknologi – ANFO
Fredrik vil gi en kort innføring i hva MMM er, hvilke kategorier du kan delta i og hva du må gjøre for å delta. Han vil også presentere året jury samt ta en prat med årets jurygeneral for å høre hva hun ser etter i et godt case.
Nikolai Nordan Riibe, rådgiver – Morgenstern
Hva er hemmeligheten bak et godt case? Og hva skal til for å havne på pallen? Nikolai Nordan Riibe er rådgiver i reklamebyrået Morgenstern, og har skrevet flere vinner-case i både Anfo Effekt og MMM. Blant annet Grand Prix-caset fra 2019, to gull-case, to sølv-case og ett bronse-case fra ANFO Effekt. I tillegg til tre gull-case fra fjorårets MMM.
Dennis Tönnkvist, Art Director & Creative – HyperRedink
Øistein Skeie, Copywriter & Concept developer – HyperRedink
«Hør Dennis og Øistein fortelle om «Prosjekt Fareblind», en digital testlab som lar bygge- og anleggsarbeidere gjøre noe de absolutt ikke kan eller vil på arbeidsplassen: å leke med døden.»
Sverre Torjuul, styreleder og partner – Maskineriet
Å vinne Årets Callcenter handler ikke bare om å fortelle en god historie og beskrive gode prosjekter løst på en kreativ måte. Det handler like mye om god forankring i organisasjonen, bruke tid og ressurser, samt god planlegging av innlevering. Sverre Torjuul har med sine selskaper vunnet prisen 5 ganger, samt årets Kundeservicemedarbeider.
Pål Schultz, performance rådgiver i Try Opt
I dette caset viser vi hvordan relevans kan trumfe etablert best practice på sosiale medier. Med smart bruk av data og teknologi «lurte» vi algoritmene, og fikk 422 unike filmer til å fly på Facebook.
Lina Aas-Eng, rådgiver i Pol
Det er ikke bare lett å være markedsleder, man trenger en sterk merkevare slik at kommunikasjonen ikke bare løfter kategorien. Og Kondomeriet har et par utfordringer til; de kan ikke benytte seg av de store digitale økosystemene i Facebook- og Google-universet. Så hva gjør man da, for å sikre en effektiv kampanje som både gir effekt på merkevaren og i kassa?
Det var egentlig veldig, veldig enkelt å kåre årets vinner.
ANFO er opptatt av unge markedsføringstalenter. Cannes Lions sin ungdomssatsning, drives naturlig nok, og ikke veldig overraskende, under navnet Cannes Young Lions. ANFO sponser Young
ANFO ANNONSØRFORENINGEN
Besøksadresse:
Telegrafen, Kongens gate 21, Oslo
Postadresse:
Postboks 557 Sentrum, 0105 Oslo
Org nr 971 435 798
Telefon: +47 99 33 20 00
E-post: anfo@anfo.no
ANFO er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere. Vi liker å si at vi er markedsførerens beste venn og hjelper med stort og smått en markedsfører er opptatt av. Vårt mål er til enhver tid å bidra til å skape de beste rammevilkår for organisasjoner og bedrifter som ønsker å markedsføre produkter, tjenester og synspunkter. Vi arbeider systematisk og målrettet for å påvirke reklame- og mediemarkedet og myndighetene på vegne av våre medlemmer, som er store og små bedrifter i de fleste bransjer.