MMM digital kick-off

26. AUGUST, 2021

KL. 09:00 - 10:00

Vi presenterer årets jury, viser deg hvordan du skriver et godt MMM case og sist men ikke minst presenterer noen av fjorårets vinnercase.

Samarbeidspartnere

Om foredragene

Program

Program:

 

Velkommen til MMM kick-off

Fredrik Petterson, direktør teknologi – ANFO

Fredrik vil gi en kort innføring i hva MMM er, hvilke kategorier du kan delta i og hva du må gjøre for å delta. Han vil også presentere året jury samt ta en prat med årets jurygeneral for å høre hva hun ser etter i et godt case.


 

Hvordan skrive et godt MMM case?

Nikolai Nordan Riibe, rådgiver – Morgenstern

Hva er hemmeligheten bak et godt case? Og hva skal til for å havne på pallen? Nikolai Nordan Riibe er rådgiver i reklamebyrået Morgenstern, og har skrevet flere vinner-case i både Anfo Effekt og MMM. Blant annet Grand Prix-caset fra 2019, to gull-case, to sølv-case og ett bronse-case fra ANFO Effekt. I tillegg til tre gull-case fra fjorårets MMM.


Vinneren av kategorien internmarkedsføring med caset: Fareblind (Annonsør: Samarbeid for Sikkerhet Bygge- og anlegg)

Dennis Tönnkvist, Art Director & Creative – HyperRedink
Øistein Skeie, Copywriter & Concept developer – HyperRedink

«Hør Dennis og Øistein fortelle om «Prosjekt Fareblind», en digital testlab som lar bygge- og anleggsarbeidere gjøre noe de absolutt ikke kan eller vil på arbeidsplassen: å leke med døden.»


Gullvinneren i kategorien: Årets callsenter 2020

Sverre Torjuul, styreleder og partner – Maskineriet

Å vinne Årets Callcenter handler ikke bare om å fortelle en god historie og beskrive gode prosjekter løst på en kreativ måte. Det handler like mye om god forankring i organisasjonen, bruke tid  og ressurser, samt god planlegging av innlevering. Sverre Torjuul har med sine selskaper vunnet prisen 5 ganger, samt årets Kundeservicemedarbeider.


 

Vinner av spesialprisen: Best bruk av sosiale medier med caset 422 Livreddende Facebookfilmer (Annonsør: Rødekors)

Pål Schultz, performance rådgiver i Try Opt

I dette caset viser vi hvordan relevans kan trumfe etablert best practice på sosiale medier. Med smart bruk av data og teknologi «lurte» vi algoritmene, og fikk 422 unike filmer til å fly på Facebook.


 

Gullvinneren i kategorien: Detaljhandel/Retail og direktesalg med caset 30 år på innsiden (Annonsør: Kondomeriet)

Lina Aas-Eng, rådgiver i Pol

Det er ikke bare lett å være markedsleder, man trenger en sterk merkevare slik at kommunikasjonen ikke bare løfter kategorien. Og Kondomeriet har et par utfordringer til; de kan ikke benytte seg av de store digitale økosystemene i Facebook- og Google-universet. Så hva gjør man da, for å sikre en effektiv kampanje som både gir effekt på merkevaren og i kassa?


 

Andre events fra ANFO

Nytt fra ANFO

Jan Morten, Håvard og Sebastian, ANFO

The Sound of Silence  

For en kort tid tilbake skrev Håvard en kommentar hvor han stilte spørsmål ved en rekke rapporter fra Dentsu hvor innsikt, analyse og “metastudier” brukes som argumentasjon i det

Les mer »

God sommer fra ANFO

Det er sommer og vi i ANFO vil benytte anledningen til å ønske alle våre medlemmer og gode venner i bransjen en strålende sommer. Eller

Les mer »