Vi presenterer årets jury, viser deg hvordan du skriver et godt MMM case og sist men ikke minst presenterer noen av fjorårets vinnercase.
Fredrik Petterson, direktør teknologi – ANFO
Fredrik vil gi en kort innføring i hva MMM er, hvilke kategorier du kan delta i og hva du må gjøre for å delta. Han vil også presentere året jury samt ta en prat med årets jurygeneral for å høre hva hun ser etter i et godt case.
Nikolai Nordan Riibe, rådgiver – Morgenstern
Hva er hemmeligheten bak et godt case? Og hva skal til for å havne på pallen? Nikolai Nordan Riibe er rådgiver i reklamebyrået Morgenstern, og har skrevet flere vinner-case i både Anfo Effekt og MMM. Blant annet Grand Prix-caset fra 2019, to gull-case, to sølv-case og ett bronse-case fra ANFO Effekt. I tillegg til tre gull-case fra fjorårets MMM.
Dennis Tönnkvist, Art Director & Creative – HyperRedink
Øistein Skeie, Copywriter & Concept developer – HyperRedink
«Hør Dennis og Øistein fortelle om «Prosjekt Fareblind», en digital testlab som lar bygge- og anleggsarbeidere gjøre noe de absolutt ikke kan eller vil på arbeidsplassen: å leke med døden.»
Sverre Torjuul, styreleder og partner – Maskineriet
Å vinne Årets Callcenter handler ikke bare om å fortelle en god historie og beskrive gode prosjekter løst på en kreativ måte. Det handler like mye om god forankring i organisasjonen, bruke tid og ressurser, samt god planlegging av innlevering. Sverre Torjuul har med sine selskaper vunnet prisen 5 ganger, samt årets Kundeservicemedarbeider.
Pål Schultz, performance rådgiver i Try Opt
I dette caset viser vi hvordan relevans kan trumfe etablert best practice på sosiale medier. Med smart bruk av data og teknologi «lurte» vi algoritmene, og fikk 422 unike filmer til å fly på Facebook.
Lina Aas-Eng, rådgiver i Pol
Det er ikke bare lett å være markedsleder, man trenger en sterk merkevare slik at kommunikasjonen ikke bare løfter kategorien. Og Kondomeriet har et par utfordringer til; de kan ikke benytte seg av de store digitale økosystemene i Facebook- og Google-universet. Så hva gjør man da, for å sikre en effektiv kampanje som både gir effekt på merkevaren og i kassa?
Men mest om resesjonsspøkelset, gaming, cookie-døden, creative effectiveness, bærekraft og purpose, web 3.0 og metaverse. ANFO har vært på Cannes Lions 2022.
Merkeplikten for retusjert reklame trer i kraft 1. juli.
Ellen Jorunn Bergem i Obos har satt employer branding på agendaen og fått med seg hele virksomheten i arbeidet – hun er Årets Fagperson.
ANFO ANNONSØRFORENINGEN
Besøksadresse:
Telegrafen
Kongens gate 21, 0153 Oslo
Postadresse:
Postboks 557 Sentrum, 0105 Oslo
Org nr 971 435 798
Telefon: +47 99 33 20 00
E-post: anfo@anfo.no
ANFO er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere. Vi liker å si at vi er markedsførerens beste venn og hjelper med stort og smått en markedsfører er opptatt av. Vårt mål er til enhver tid å bidra til å skape de beste rammevilkår for organisasjoner og bedrifter som ønsker å markedsføre produkter, tjenester og synspunkter. Vi arbeider systematisk og målrettet for å påvirke reklame- og mediemarkedet og myndighetene på vegne av våre medlemmer, som er store og små bedrifter i de fleste bransjer.