Vi presenterer årets jury, viser deg hvordan du skriver et godt MMM case og sist men ikke minst presenterer noen av fjorårets vinnercase.
Fredrik Petterson, direktør teknologi – ANFO
Fredrik vil gi en kort innføring i hva MMM er, hvilke kategorier du kan delta i og hva du må gjøre for å delta. Han vil også presentere året jury samt ta en prat med årets jurygeneral for å høre hva hun ser etter i et godt case.
Nikolai Nordan Riibe, rådgiver – Morgenstern
Hva er hemmeligheten bak et godt case? Og hva skal til for å havne på pallen? Nikolai Nordan Riibe er rådgiver i reklamebyrået Morgenstern, og har skrevet flere vinner-case i både Anfo Effekt og MMM. Blant annet Grand Prix-caset fra 2019, to gull-case, to sølv-case og ett bronse-case fra ANFO Effekt. I tillegg til tre gull-case fra fjorårets MMM.
Dennis Tönnkvist, Art Director & Creative – HyperRedink
Øistein Skeie, Copywriter & Concept developer – HyperRedink
«Hør Dennis og Øistein fortelle om «Prosjekt Fareblind», en digital testlab som lar bygge- og anleggsarbeidere gjøre noe de absolutt ikke kan eller vil på arbeidsplassen: å leke med døden.»
Sverre Torjuul, styreleder og partner – Maskineriet
Å vinne Årets Callcenter handler ikke bare om å fortelle en god historie og beskrive gode prosjekter løst på en kreativ måte. Det handler like mye om god forankring i organisasjonen, bruke tid og ressurser, samt god planlegging av innlevering. Sverre Torjuul har med sine selskaper vunnet prisen 5 ganger, samt årets Kundeservicemedarbeider.
Pål Schultz, performance rådgiver i Try Opt
I dette caset viser vi hvordan relevans kan trumfe etablert best practice på sosiale medier. Med smart bruk av data og teknologi «lurte» vi algoritmene, og fikk 422 unike filmer til å fly på Facebook.
Lina Aas-Eng, rådgiver i Pol
Det er ikke bare lett å være markedsleder, man trenger en sterk merkevare slik at kommunikasjonen ikke bare løfter kategorien. Og Kondomeriet har et par utfordringer til; de kan ikke benytte seg av de store digitale økosystemene i Facebook- og Google-universet. Så hva gjør man da, for å sikre en effektiv kampanje som både gir effekt på merkevaren og i kassa?
Den Store Annonsørdagen 2025.
Vi vet at høsten er en travel tid for mange og at gode case fortjener å bli skrevet ferdig uten hjertet i halsen. I tillegg
MBL og ANFO har besluttet å legge ned selvreguleringsordningen Fim. Fim (Fagutvalget for influencermarkedsføring) har de senere år mottatt få eller ingen klager som er
Den Store Annonsørrapporten, lanseres i år på DSAD den 16. oktober.