Awards
17. februar, 2025
Frist for innsending av case er 17. februar.
Fakta trumfer det meste og det man trenger av innsikt finnes i bransjens mest sentrale undersøkelser. I medie- og annonsørbransjen er det mange aktører som bringer valide undersøkelser og annet faktagrunnlag til torgs, blant annet Annonsørundersøkelsen og Bransjeundersøkelsen. På konferansen Slik er det bare! har vi kuratert fire av innsiktsundersøkelsene vi opplever som de mest relevante for oss som markedsførere.
Foredragsholdere på Slik er det bare!:
Blant egne, kjøpte og fortjente mediekanaler er fremdeles investeringer i kommunikasjon via de kjøpte kanalene et viktig instrument for bygging av merkevarer og salgskonvertering. Totalt kjøpes det reklameplass for 23 milliarder norske kroner (kilde: IRM) i det norske markedet – og man venter ytterligere økning i 2022. Hvordan forbrukere konsumerer ulike medier vil derfor være viktig for annonsører å kjenne til. Hvert år presenterer Kantar utviklingen i befolkningens bruk av både gamle og nye medier. Her får du et nyttig overblikk over situasjonen slik den er nå, hvordan utviklingen har vært, samt retninger for fremtiden.
Ingvar Sandvik, direktør Innovasjon og Marketing i Kantar
Annonsørrapporten er ANFOs årlige studie om virkemidler, utfordringer, utviklingstrekk og prioriteringer hos norske annonsører. Undersøkelsen brukes som fasit for hele bransjen, og både media og annonsørenes samarbeidspartnere referer hyppig til denne undersøkelsen. Ikke minst har det de siste årene vært en ganske heftig debatt knyttet til en del digitale utfordringer og funn knyttet til relasjonen og tillitten mellom annonsør og mediebyrå.
Håvard Kvernaas Bakken, fagdirektør i ANFO
Ipsos har siden 2013 kartlagt nordmenns bruksatferd når det kommer til sosiale medier og digitale plattformer. I foredraget får du status på 2021-landskapet. Vi deler spennende utvikling for de mest populære plattformene med ferske tall fra Q4 2021, og gjør et dypdykk i enkelte kanaler. Dette vil gi deg et bedre beslutningsgrunnlag for videre satsning i din virksomhet.
Nathalie Eyde Warembourg, Country Manager i Ipsos Norge
Ole er redaktør for Teft sin årlige Bransjerapport, den årlige medarbeiderundersøkelsen for ansatte i byråene og markedsavdelingene. Med 1400 respondenter som har svart tålmodig på et omfattende spørreskjema kan han både bekrefte og avlive myter om hva som motiverer ansatte og ledere i vår bransje. Hvor jobber de mest motiverte? Hva vil folk egentlig lære mer om, og er lønn den viktigste grunnen til å bytte jobb?
Ole Aleksander Janzso, partner/rådgiver i Teft
Vi snakker riktignok ungdomslandslaget, men en plass skal man jo starte. Vi går mot lysere tider og da nærmer vi oss også Cannes Lions. Den
Kundeservice Awards er en årlig konkurranse som skal hedre alle som jobber i et kunde- eller callcenter. Konkurransen er aktuell enten man jobber med inngående
Hvilket ANFO Effekt case er best gjennom tidene? Vi har spurt årets jurymedlemmer.
ANFO ANNONSØRFORENINGEN
Besøksadresse:
Telegrafen, Kongens gate 21, Oslo
Postadresse:
Postboks 557 Sentrum, 0105 Oslo
Org nr 971 435 798
Telefon: +47 99 33 20 00
E-post: anfo@anfo.no
ANFO er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere. Vi liker å si at vi er markedsførerens beste venn og hjelper med stort og smått en markedsfører er opptatt av. Vårt mål er til enhver tid å bidra til å skape de beste rammevilkår for organisasjoner og bedrifter som ønsker å markedsføre produkter, tjenester og synspunkter. Vi arbeider systematisk og målrettet for å påvirke reklame- og mediemarkedet og myndighetene på vegne av våre medlemmer, som er store og små bedrifter i de fleste bransjer.