MarTech dagen 2024

AI og fremtidens markedsføringslandskap

Digitaliseringen akselererer kontinuerlig, og det er kritisk for markedsførere å følge med på utviklingen. Men hvordan skal man begynne å navigere i dette landskapet?

Det er det mange som lurer på, og derfor arrangerer vi MarTech dagen 2024. Dette er et event der du får nøkkelen til fremtidens markedsføringslandskap. Vi i ANFO ønsker å gjøre det lettere for alle markedsførere som sitter med spørsmål om hvordan man skal gripe an den nye tekniske hverdagen. MarTech og AI er ikke lenger valgfrie tillegg, men helt nødvendige verktøy som man benytter seg av.

I løpet av MarTech dagen får du vite mer om hvilke teknologier som definerer morgendagens suksess – og den jakter de aller fleste av oss. Du får du høre foredrag fra flere bransjeledere, og ikke minst så går vi i dybden på flere av vinnercasene fra ANFO MarTech Awards. Her er det mye læring å ta med seg, som forhåpentligvis gjør det litt lettere å navigere i fremtidens markedsføringslandskap.

HAR DU IKKE PASSORD? SEND MAIL TIL ANFO@ANFO.NO

EVENTSPONSOR:

 

Samarbeidspartnere

Foredragsholdere

Program

Pål Machulla | Executive Experience Director i Merkle Norge

Generativ AI – fra begeistring til implementering

I 2023 lente vi oss tilbake og lot oss forbløffe over generativ AI. Nå, i 2024, er tiden kommet for å sette denne teknologien i arbeid – direkte inn i kjernen av våre operasjonelle systemer og prosesser. Dette foredraget vil veilede deg gjennom overgangen fra beundring til praktisk implementering av generativ AI, hvor vi ser på skreddersydde løsninger som ikke bare reduserer friksjon og forbedrer kvalitet, men også på autonome agenter som fungerer som avanserte «copiloter» for våre daglige oppgaver.

Vi tar  en sniktitt inn i fremtiden – mot 2025 og videre – for å utforske hvordan generativ AI vil endre arbeidshverdagen vår. Hvordan vil vårt samarbeid med «generative kollegaer» utvikle seg? En fremtid hvor AI-baserte «medarbeidere» jobber hånd i hånd med menneskelige team. En fremtid som åpner opp for nye muligheter og som definitivt transformerer måten vi jobber på i dag.


 

Are Thu | Business Intelligence Architect | Schjærven Reklamebyrå

Studieomaten? Årets innovasjon i MarTech Awards 2023

I MarTech Awards 2023 stakk Studieomaten fra Handelshøyskolen BI av med 3 gull. Juryen kalte løsningen «en bemerkelsesverdig sammensmeltning av avansert maskinlæring, personlig tilpasning og smart automatisering». Men hva er nå egentlig Studieomaten? Vi tar en liten titt under panseret på årets innovasjon.


 

Kåre André Jevanord | Partner, Strategy & Transformation | s360

Navigating in the jungle of MarTech in the era of AI

I en tid hvor AI og spesielt Generativ AI er på alles lepper, blir det stadig mer utfordrende å henge med i utviklingen av markedsteknologi. Hvordan kan vi holde oss oppdatert, teste ut alt det nyeste – men samtidig holde kostnader nede? La oss ta en tur inn i MarTech-jungelen.


 

Charlotte Burud | CRM & Kundeklubbansvarlig i Mester Grønn og Linda Aakernes | MarTech Consultant i Merkle

Datadrevne stelletips, Årets Kundeklubb i ANFO MarTech Awards 2023

Mester Grønn ønsker at kundene deres skal lykkes med sine planteinvesteringer. Derfor har de skapt et automatisert kommunikasjonsløp på e-post som gir kunden stelletips til plantene sine basert på kundedata. Ifølge juryen i MarTech Awards viser caset ekte engasjement og fagkunnskap, og at Mester Grønn går svært langt i å innfri tilpasning og personalisering både for buskap og tidspunkt. konseptet datadrevne stelletips har snudd en negativ trend i kundeklubben til positiv vekst.


 

Margrethe Wam Solvang | Managing director | Dentsu Creative

Moderne Kreativitet – hva er det?

Alt vi gjør, hver beslutning vi tar, kommer fra følelser – glede, sinne, kjærlighet, eventyrlyst. Å kunne appellere til disse følelsene er nøkkelen. Her kommer kreativiteten inn. Det er ikke bare en fasade, det er kraften som kan flytte fjell. Er det moderne? Så absolutt!

Kreativitet og historiefortelling utgjør selve kjernen av markedsføring. Det har alltid vært avgjørende, og vil fortsette å være det i fremtiden. Vi bruker det til å promotere produkter og tjenester, bygge merkevareidentitet, engasjere og inspirere forbrukere. Dette er selvfølgeligheter for de fleste av oss, men hvorfor er det da så utrolig mange som er så utrolig dårlig på å huske å bruke det? Har vi druknet i teknikaliteter? Helt sentralt i moderne markedsføring ligger altså behovet for innhold som ikke bare inspirerer, men også oppnår konkrete resultater. Det handler om å kombinere historiefortellingens magi med performance-markedsføringens målrettede tilnærming. Fang oppmerksomheten – lag noe som engasjerer/berører, og gi en pekepinn om en ønsket handling. Dersom du lurer på hvor du skal starte med dine historier, vil jeg avslutte med å dele fra vår ferske trendrapport for 2024, så kan du la deg inspirere!


 

Håkon Smith Andersen | Head of Technology & Insight i Oculos og Dag Henning Kleven | Director Business Development i Azets

Azets lojalitetsprogram for bedrifter og ansatte, Årets B2B i ANFO MarTech Awards 2023

Azets har utviklet et nyskapende lojalitetsprogram innenfor B2B-markedet. Lojalitets- og fordelsprogrammer er ikke noe nytt innen B2C, men har et stort uutnyttet potensial i bedriftsmarkedet. Azets har gjennom lanseringen av sitt lojalitetsprogram Azets+ levert et program som er av de mest omfattende og avanserte, ikke bare innenfor sin bransje, men innen bedriftsmarkedet generelt.

For å lykkes i B2B-landskapet, må vi gå dypere ned i materien enn hva vi tidligere har vært vant til. I Azets har vi sett viktigheten av å holde på kundene og gi dem følelsen av at de er noe helt spesielt – noe de faktisk er. Nå skal vi vise dere hvordan vi har satt kundetilfredshet på agendaen og hva vi gjør for å holde godt fast på dem.


 

Alexander Solbakken | Creative Technologist | AI specialist | Public speaker | TRY

Kunstig intelligens i kreative byråer

Velkommen til en praktisk gjennomgang av nåtidens AI teknologier. Sammen ser vi på bredden av nye verktøy som har oppstått, og ikke minst hva vi faktisk kan bruke de til. Alexander viser konkrete eksempler fra TRY-huset og deres kunder – som demonstrerer hvordan AI-teknologi kan brukes for å skape helt nye produkter og tjenester og hvordan TRY selv bruker AI verktøy for å bli mer effektive, kreative og smarte.


 

Monica Solberg | Senior Vice President Marketing i Posten Bring Norge og Marius Eriksen | Partner / Strategisk rådgiver at T/A POL

Branded by Bring, AI-generert innhold i ANFO MarTech Awards 2023

I 2023 skulle Bring ta et større steg mot målsetningen om å skape et varmere, mer emosjonelt uttrykk, og styrke sin oppfattelse rundt innovasjon. De skulle endre persepsjonen av Bring som leverandør til partner. Bring er en del av en rekke bedrifter, og dette ville de vise. Derfor skapte de det interaktive AI-verktøyet Branded by Bring. Verktøyet gjorde det mulig for nettbutikker og andre bedrifter å lage sin helt egen reklamefilm om sin egen bedrift – til fri bruk.

Juryen i MarTech Awards var ikke i tvil om at dette caset var en snakkes i AI-generet innhold, basert på en knallgod ide. Caset vekker nysgjerrighet, samtidig som det er modig og lekent nettopp fordi det er «ekte» AI-generert innhold.

Nytt fra ANFO