Loyalty Day 2022

17. november, 2022

Se når det måtte passe deg

Loyalty Day den 17. november 2022 ble en stor publikumssuksess. Du kan fortsatt få med deg alle foredrag fra noen av Norges beste folk innen lojalitetsmarkedsføring.

Påmelding HER. Pris for ANFO-medlemmer og kunder til Oculos: kr. 595,–, andre kr. 1.195,- (pris ekskl.mva)

 

 

Lojalitet: i dag, i morgen, og dagen etter det. På kundens – og lovens – premisser.

Kundenes krav, vaner og kompetanse er i kontinuerlig utvikling. Det påvirker måten vi bør kommunisere med dem på – til enhver tid. Samtidig blir innhenting av informasjon , og hvordan vi har lov til å bruke den, stadig strengere. Det betyr at vi må tenke nytt og smart – følge med i tiden.

Så hva skal til for at du skal kunne fortsette å bygge gode, men lovlige relasjoner, også i fremtiden? Hvordan kan du sørge for at kundene dine kommer tilbake igjen og igjen. Og igjen.

 

EVENTSPONSORER:

 

 

 

Samarbeidspartnere

Foredragsholdere

Program

09:00 – 09:10 Velkommen

Jan Morten Drange, administrerende direktør i ANFO

Kristian Marthinsen, leder salg og marked i Oculos


 

09:10 – 09:30 Strawberry Universe – the next level of hospitality?
Hør hvordan lojalitetsprogrammet og medlemskontakten har bidratt til å ta Nordic Choice Hotels gjennom selskapets mørkeste epoke, og hvordan de har planer om å angripe fremtiden ved å sette medlemmene i førersetet.

Håvard Uglem Hovdahl, Vice President Loyalty i Nordic Choice Hotels


 

09:30 – 09:50 Slik jobber Coop med lojalitet til 2 millioner medeiere
Gjennom å være en naturlig del av medlemmenes hverdag skal Coop fortsette å være forbrukernes foretrukne medlemsprogram. Vibeke vil snakke om hvordan Coop gjennom tiltak som familiemedlemskap, bruk av medeiere som ambassadører og ved å spille på både emosjonelle og rasjonelle drivere skal sikre at forbrukerne fortsetter å velge Coop.

Vibeke Trasti, markedssjef Mormerke, Medeier og EMV i Coop


 

09:50 – 10:20 Pause


 

10:20 – 10:50 Hva, hvor mye og hvordan går du frem for å bruke førsteparts kundedata uten samtykke, uten å ta alt for høy risiko?

Vebjørn Søndersrød, advokat og partner i Advokatfirmaet Ræder


 

10:50 – 11:10 Data is like a cherry on top. Not the reason you buy the fr*@kin cake
Poeng og bonus er gode drivere. Men hvis du skal skape ekte merkevare kjærlighet og loyalitet, må det kanskje litt mer til? Charlene har lang fartstid og erfaring med merkevarebygging i 1:1 kanalene – og deler 3 tilnærming hun mener vi bør beherske hvis vi skal bygge lojalitet, på kundens premisser.

Charlene Walkoff, Director loyalty & customer engagement i Active Brands


 

11:10 – 11:40 Fra tradisjonelle kundereiser til hendelsesbasert kommunikasjon
Gjennom en tverrfaglig pilot, har DNB det siste året tatt i bruk nye metoder for optimalisering av sine kundereiser, såkalt «journey orchestration». Målet er å møte kundene med relevant informasjon, der de er, når de trenger det, med fokus på egne kraftfulle kanaler.

Harald Heggelund, Head of CXM – fagansvarlig i DNB


 

11:40 – 12:40 Lunsj


 

12:40 – 13:00 Synergies and cannibalizations in loyalty program partnerships
To increase their value and appeal to customers, many loyalty programs include partners at which members can collect and/or redeem loyalty points. The implicit assumption is that all partners benefit from gaining new customers and maintaining loyalty of existing customers. However, our findings show that partnership in a loyalty program can create sales synergies for some partners, but purchase cannibalization occurs instead for other partners. This talk explores such cross-partner effects and discusses which types of partners are found to attract more synergies and which likely suffer cannibalizations.

Matilda Dorotic, Associate Professor at Department of marketing, BI Norwegian Business School


 

13:00 – 13:20 Matas tænker loyalty og abonnement sammen – med stor succes
Matas har lansert Club Matas Plus. Et betalt lojalitetsprogram. Stefan vil gi oss innsikt i hvordan Matas fungerer og hvordan de kom opp med Club Matas Plus-konseptet – et betalt abonnement for bedre fordeler. Hva er strategien bak å lansere et betalt nivå på toppen av det gratis Club Matas-medlemskapet?Hva har vært de mest kritiske suksessfaktorene? Hvordan er Club Matas og Club Matas Plus? Og hvor sentral er denne strategien i selskapet som helhet?

Stefan Kirkedal, Head of customer insight, loyalty and Matas media i Matas


 

13:20 – 13:40 Kundeinnsikt og lojalitet – nøkkel til fremtidig suksess
Varner er et av Nordens største motekonsern, og består av butikkjeder som Cubus, Dressmann, Bik Bok, Volt, Carlings og Junkyard. Lojalitet og kundeinnsikt er en nøkkel til fremtidig vekst, og med 7 millioner medlemmer har Varner sett effekten av data og lojalitetsprogrammene gjennom pandemien. Hvordan har de oppnådd 80 % identifisert handel? Hva har vært effekten av lojalitetsprogrammene så langt? Hvordan bruker de innsikten? Hva er planen for å skape personaliserte handleopplevelser i fremtiden?

Jørgen Sando, Data driven CRM & Customer Insight manager i Varner


 

13:40 – 14:00 Pause


 

14:00 – 14:20 Hvordan forstå verdien av dine kunder, og hvordan kan du øke effektiviteten av din kundekommunikasjon?

Håkon Smith Andersen, leder for teknologi og innsikt i Oculos, viser hvordan vi med utgangspunkt i førstepartsdata kan bygge verdibasert segmentering, måle hvordan kundene dine responderer på markedstiltak og hvordan du kan lage effektive test og lær løp ved hjelp av kontroll grupper.

Sondre Wassås fra CPM Analytics viser hvordan AI og maskinlæring forteller deg hvordan man skal formidle budskap som øker dine fremtidige markedskampanjer med 10-15%. Han går igjennom hvordan de har brukt metoden for å evaluere epostkommunikasjon. Her får dere interessante funn av analyser som tidligere ikke har vært mulig.


 

14:20 – 14:40 Utvikling av medlemsprogram – hvordan sikre fart, retning, attraktivitet og lønnsomhet?
OBOS, etablert i 1929, er til for sine 530 000 medlemmer. De står i sentrum for alt boligbyggerlaget gjør. Både medlemsvekst, aktivitet og gjennomsnittlig ansiennitet viser at programmet leverer positivt. Likevel, å hvile på laurbærene vil innebære en høy risiko for å forbigås av konkurrenter, miste aktualitet spesielt hos nye generasjoner og å gå glipp av spennende muligheter. I utviklingen av medlemsprogrammet, hva mener vi i OBOS vil være viktig for å sikre fart, retning, attraktivitet og lønnsomhet?

Kristin Møllerplass, Business Developer Loyalty program i OBOS


 

14:40 – 15:10 What 2023 Brings for Loyalty Programs? 

In the next 3 years, 82% of businesses plan to double down on loyalty investment, and 7 out of 10 companies are going to revamp their loyalty program. Brace yourself, because you’ll need to stand out.
But how? The loyalty programs of 2023 need to provide answers for a looming recession, rising expectations, and the desire of customers to be SEEN AS SPECIAL.
In this keynote you will learn about the latest loyalty predictions for 2023 with trends, ROI and budget benchmarks from Antavo’s Global Customer Loyalty Report ‘23, before it becomes available to the greater public in December.

Zsuzsa Kecsmar, CMO and Head of Partnerships, Co-founder i Antavo

Nytt fra ANFO