Loyalty day 2021

18. NOVEMBER, 2021

KL.09:00 - 15:00

Norges viktigste møteplass for deg som jobber med kundelojalitet, performance eller CRM!

Lojalitet: i dag, i morgen, og dagen etter det. På kundens – og lovens – premisser.

Kundenes krav, vaner og kompetanse er i kontinuerlig utvikling. Det påvirker måten vi bør kommunisere med dem på – til enhver tid. Samtidig blir innhenting av informasjon , og hvordan vi har lov til å bruke den, stadig strengere. Det betyr at vi må tenke nytt og smart – følge med i tiden.

Så hva skal til for at du skal kunne fortsette å bygge gode, men lovlige relasjoner, også i fremtiden? Hvordan kan du sørge for at kundene dine kommer tilbake igjen og igjen. Og igjen.

Det håper vi du skal få svar på dersom du deltar på Loyalty Day, der du møter noen av Norges beste folk innen lojalitetsmarkedsføring.

 

Eventsponsorer:

 

 

Samarbeidspartnere

Om foredragene

Program

Program:

09:00 – 09:05
Velkommen

Thomas Rønnerud, sponsor- og medlemsdirektør i ANFO
Kristian Marthinsen, Head of Sales and Marketing I Oculos

————————————————————————————————–

09:05 – 09:20
Gir Loyalty noe effekt? Og hvilke utviklingstrekk ser vi i Norge og internasjonalt?

Truls Røise, kommersiell direktør og partner i Oculos
Kristian Marthinsen, Head of Sales and Marketing i Oculos

————————————————————————————————–

09:20 – 09:40
Bedre kundeopplevelser – Bedre kundedialog – Mer Effektiv markedsføring

For 3 år siden etablerte vi Marketing Operations, vårt inhouse miljø med fokus på å sikre kontroll på kundereisen, skape bedre kundedialog  og mer effektiv digital markedsføring.
Her vil vi dele litt erfaringer og fortelle om denne reisen så langt, og hvilke resultater det har gitt.

Kim G. Motrøen, Acting Director of Marketing and Customer Experience i Møller Mobility Group

————————————————————————————————–

09:40 – 10:00
Loyalty 2.0 – How Elkjøp is pushing customer centricity to the next level in practice

Andreas will present how Elkjøp went from 0 to 6,2million customer club members in record time and how Elkjøp is pushing customer centricity to the next level with their Loyalty 2.0 initiative.
Julia will then be sharing how Elkjøp has adapted the customer centric approach in their Brand and Digital organization and show in practice how this has been implemented in their new platform and impacted the organizational development.

Julia Paulsen, Nordic eCommerce Director i Elkjøp
Andreas Einesson, Nordic Loyalty Manager i Elkjøp

————————————————————————————————–

10:00 – 10:30 Pause

————————————————————————————————–

10:30 – 10:50
The Subscription Movement – hva er det som gjør at betalte lojalitetsprogram er så effektive?

Det fins sannsynligvis hundrevis  av forskjellige lojalitetsklubber i Norge i dag. Når «alle» har lojalitetsklubber hvor lojale blir kundene, og hvor mye styrer det faktisk kundeadferd?
Internasjonalt ser man en sterk økning i betalte lojalitetsklubber- paid loyalty programs.
Årsaken til denne veksten er at betalte lojalitetsklubber styrer kundeadferd i betydelig grad og øker både kjøpsfrekvens og størrelsen på handlekurven.
Jon Erik Ofstad gir deg et bedre innblikk i hva betalte lojalitetsklubber er og hva du må tenke igjennom for å kunne lykkes.

Jon Erik Ofstad, partner i Subscrybe

————————————————————————————————–

10:50 – 11:20
The changing face of loyalty programmes – a world beyond points

Points are a powerful currency in the world of customers, but find out how you can go beyond a transactional relationship, and use your customer programme to build a deeper connection with your customer, getting closer to the true definition of loyalty.

Sharon Dawson, Head Of Marketing and Customer Development at Walgreens Boots Alliance, Retail Pharmacy International
————————————————————————————————–

11:20 – 11:35 Personaliseringsindex 2021 – hvem er best i Norge på personalisering på nett?

Jacob Sjönander, Commercial Director & Co Founder Triggerbee

Toralf Waaktaar-Slokvik, administrerende dir. Oculos

————————————————————————————————–
11:35 – 12:35 Lunsj
————————————————————————————————–

 

12:35 – 12:55 PARK Styling’s abonnementsreise

 

Rene Piper Laursen, Entrepreneur – Park Concept A/S ( Også founder of Bianco Footwear)

————————————————————————————————–

12:55 – 13:25 Mitt Hageland – bakgrunn, erfaringer og effekt av innføring av moderne lojalitetskonsept med bonus

Hageland er i dag en av Norges største og mest lønnsomme faghandelskjeder med 2 milliarder i omsetning. For et halvt år siden besluttet man strategisk å videreutvikle sin kundeklubb med innføring av bonus og bruk av poeng som virkemiddel i kampanjer og kundedialog. Vi skal høre litt om strategi for innføring av bonus, målsetninger, erfaringer og effekt så langt med mer enn 200.000 aktive bonusmedlemmer allerede.

Øyvind Krohn, dagligleder i Hagelandgruppen

————————————————————————————————–

13:25 – 13:45 Markedsføring av kundeklubber og lojalitetsprogram – med eller uten samtykke?

Må man innhente samtykker for å kunne markedsføre produkter og tjenester som inngår i kundeklubber og lojalitetsprogram, eller kan man drive slik markedsføring også uten samtykke? Rune Opdahl, advokat og partner i Advokatfirmaet Wiersholm, forteller om mulighetsrommet som markedsføringsloven gir.

Rune Opdahl, partner i Wiersholm

————————————————————————————————–
13:45 – 14:10 Pause
————————————————————————————————–

14:10 – 14:35 Loyalty efforts done right, works. If it hasn’t for you – you’ve done it wrong. This is how to change it.

We all know that the effort of keeping a customer is substantially less than the effort of acquiring new ones. Still, loyalty work is sometimes not giving you what you want and what is really “loyalty” within retail? Voyado takes you through the most important Do’s & Don’ts in order to grow with your customers.

Felix Kruth, eCommerce Product Director i Voyado

————————————————————————————————–

14:35 – 14:55 «Let’s talk about loyalty», with the top international loyalty host Paula Thomas

Paula Thomas, «Lets talk loyalty»

————————————————————————————————–

14:55 – 15:00 Avsluttning

Thomas Rønnerud, sponsor- og medlemsdirektør i ANFO
Kristian Marthinsen, Head of Sales and Marketing i Oculos

————————————————————————————————–

Nytt fra ANFO

Ny frist!

Høsten er en hektisk tid for de fleste av oss – også de som skriver case. Derfor utsetter vi fristen for innsending av case i

Les mer »