Denne konferansen gir et innblikk i fremtidens kundeopplevelser og hvilke teknologier som vil bli toneangivende.
Dagens markedsførere og byråer leter kontinuerlig etter veier til morgendagens kundeopplevelser og ikke minst teknologiene som tar oss dit. Vi ønsker å knytte oss til forbrukeren gjennom for eksempel metaverset, VR og AR. Vi vil treffe forbrukeren på plattformer som TikTok og Snapchat og vi vil gjerne være koblet på 5G.
EVENTSPONSOR:
Dagens program:
09:00 – 09:05 Velkommen
Fredrik Pettersson – ANFO
09:05 – 09:25 Metaverset!
Da Facebook endret navn til Meta i oktober i fjor bidro det til å kaste allment lys og interesse over et konsept som har vært snakket om i tech-bransjen en stund allerede, nemlig metaverset.
Mark Zuckerbergs tydelige visjon for neste generasjon internett, bestående av langt mer altomsluttende teknologi enn den vi omgis av i dag, ble møtt med entusiasme i noen leire og kynisme i andre.
Men hva er egentlig metaverset, hva kan det potensielt bety for virksomheten du jobber for og hvor er veien for å komme dit? Nina Hareide-Larsen er kommersiell leder i Meta Norge og har mer enn 15 års erfaring innen tech og sosiale medier. Hun vil gi deg et innblikk i hva metaverset er, men også hvordan publikum og kunder allerede endrer seg mot neste generasjons internett.
Nina K. Hareide-Larsen / Client Partner | Vertical Lead / Meta (Facebook)
09:25 – 09:55 Nya möjligheter med Metaverse
Eva Kindlundh kommer att berätta om hur Metaverse kan komma och påverka er som företag och er affärsvärksamhet.
Du får även möjlighet att höra om hur du/ni kan använda er av VR inom utbildning och onboarding med spännande case.
Eva Kindlundh – Partner Director i Warpin Media
09:55 – 10:15 Metavers – revolusjon eller allerede gammelt nytt?
Vi tar en fot i bakken og ser på hva metaverset er og kan bli – sett fra bransjen hvor det allerede har eksistert i 30 år.
Erik Fossum – Pressfire
10:15 – 10:40 Pause
10:40 – 11:10 Kan VR-teknologi bidra til bedre beskyttelse sivile i konfliktområder?
Forsvarets Høgskole (FHS) opplever å ikke nå gjennom når det gjelder å få offiser-studenter til å forstå egen fremtidig rolle når det kommer til bedre beskyttelse av sivile i konfliktområder. Beskyttelse av sivile er en stadig viktigere oppgave for Norges forsvar når vi sender bidrag til internasjonale konflikter, enten i FN eller NATO-regi. Hør hvordan VR-teknologi brukes i et engasjerende undervisningsopplegg for militære planleggere. Kort fortalt handler det om å trekke fellesoperative planleggere og masterstudenter nærmere krigen ved å appellere til både hjertet og hjerne..
Knut Sverre – Strategisk rådgiver i TRY Creative Tech
Syver Lauritzsen – Kreativ leder TRY Creative Tech
Petter Lindqvist – Oberst (P) i Forsvarets Høyskole
11:10 – 11:30 Den store tilkoblingen
Hva henger sammen med hva i de digitale universer der man teppebombes med buzzword som NFTs, metaverse,multiverse, web3, smart contracts, VR, AR og blockchains?
Hvor finner man verdiskapningen? Hvilke opplevelser forventer publikummet, og hvor ender egentlig disse digitale eierskapene?
Jo Jørgen Stordal – CEO i Point media
11:30 – 11:50 Your Brain on Ads – The Context Effect
Over the last year, conversations about increased privacy regulations and cookie deprecation sparked shifts toward contextual targeting. A readily available solution, contextual targeting drives connections by placing digital ads alongside relevant content.
In this masterclass, Björn Lindholm, Managing Director Nordics at IAS, will weigh in on how context and sentiment influence consumers’ perception of brands and explore what role contextual matching play in the advertising experience… and how consumer brains respond.
Bjørn Lindholm – Managing Director Nordics i IAS
11:50 – 12:35 Lunsj
12:35 – 12:55 Millioner av datapunkter gir utfordringer for lovgiver
Lovgivers målsetting er å gjøre regelverket medie- og teknologinøytralt, men det er ikke noe lettere for lovgiver enn andre å se frem i tid. Det er mulig at Metaverset, VR og AR ikke gjøre det nødvendig med nytt regelverk, men det vil helt sikkert skape behov for nye fortolkninger og forståelse av allerede innarbeidede rettslige begreper.
Det er påstått at 20 min. med VR kan generere 2 mill. datapunkter som igjen kan analyseres av AI. Det er åpenbart at dette reiser spørsmål knyttet til GDPR. Det er også åpenbart at det vil bli kapitalisert på datapunktene, og markedsførere er normalt de første til å kjøpe. Følgelig vil dette også reise spørsmål knyttet til markedsføringsloven.
Carsten, som er advokaten i ANFO, er spesialist på rettsreglene der GDPR møter og overlapper markedsføringsloven, og vil ta opp noen relevante problemstillinger knyttet til bruken av Metaverset, VR og AR.
Carsten Gunnarstorp – advokat i ANFO
12:55 – 13:15 Er det 5G som får fart på metaverset, eller blir det metaverset som får fart på 5G?
Hvordan vil metaverset påvirke hverdagen vår om noen år? Hvem vil få tilgang? Hvilke tekniske apparater vil vi benytte? Det er mye vi ikke vet om metaverset i dag, men vi er helt sikre på at det blir ganske kjedelig når det er offline. Et raskt og stabilt nett er en grunnleggende forutsetning for hele konseptet. Telia leder an i utbyggingen av 5G. Hva har det å si for en fremtidig opplevelse og utbredelse av metaverset? Hva gjør vi når vi bygger morgendagens mobilnett? Henning Huuse, forretningsutvikler i Telia, gir deg svaret på noen av disse spørsmålene.
Henning Huuse – Manager 5G Business Development i Telia
13:15 – 13:35 Den gode historien vil alltid leve
Fra vi samlet oss rundt bålet i steinalderen har den gode historien fenget. Nå som vi skal samle oss i metaverset, skal vi ikke bare høre og se på historier, vi skal være med i handlingen som karakterer i realtime. Vil det endre på karakterdrevet historiefortelling?
Arnt Christian Scheele – Qvisten animasjon
13:35 – 13:55 Pause
13:55 – 14:25 Kunsten å lage kreativt innhold på de nye plattformene
Stian Barsnes-Simonsen og Silje Sirnes-Winje i Nordic Family forteller om hvordan de jobber kreativt når de utvikler innhold på sosiale medier beregnet på unge målgrupper.
Vi blir blant annet de første i verden til å få en sniktitt på Europas første dramaserie på TikTok.
Stian Barsnes-Simonsen – kreativ leder i Nordic Screens
Silje Sirnes Winje – utviklingssjef i Nordic Screens
14:25 – 14:55 Adtalk/ panelsamtale
Jan-Morten Drange / Moderator
Henning Huuse – Manager 5G Business Development i Telia
Bjørn Lindholm – Managing Director Nordics i IAS
Nina K. Hareide-Larsen / Client Partner | Vertical Lead / Meta (Facebook)
14:55 – 15:00 Avslutning
Fredrik Pettersson – ANFO
Torsdag 5. desember var det høytidsstemning på Oslo Plaza.
Våre ungdommer fortjener å bli behandlet som nesten-voksne og ikke som småbarn.
Hør mer om mål og ambisjoner til nylanserte Spenn. Sikre deg en billett i dag!
I reklame- og kommunikasjonsbransjen ser vi stadig at AI-teknologi blir syndebukken når noe ikke går som planlagt. Dårlige bilder? AI sin feil. Lite engasjerende innhold?
ANFO ANNONSØRFORENINGEN
Besøksadresse:
Telegrafen, Kongens gate 21, Oslo
Postadresse:
Postboks 557 Sentrum, 0105 Oslo
Org nr 971 435 798
Telefon: +47 99 33 20 00
E-post: anfo@anfo.no
ANFO er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere. Vi liker å si at vi er markedsførerens beste venn og hjelper med stort og smått en markedsfører er opptatt av. Vårt mål er til enhver tid å bidra til å skape de beste rammevilkår for organisasjoner og bedrifter som ønsker å markedsføre produkter, tjenester og synspunkter. Vi arbeider systematisk og målrettet for å påvirke reklame- og mediemarkedet og myndighetene på vegne av våre medlemmer, som er store og små bedrifter i de fleste bransjer.