Kundeservice Awards er en årlig konkurranse som skal hedre alle som jobber i et kunde- eller callcenter. Konkurransen er aktuell enten man jobber med inngående eller utgående kundeservice- og salgsoppgaver, og konkurransen gjelder alle kanaler.
Kundeservice Awards arrangeres av ANFO, Virke og Godkjent Callcenter. Målet med konkurransen er å anerkjenne alt det flotte arbeidet som gjøres innen kundeservice og direktesalg. Dette er en del av markedsføringsfaget som får lite oppmerksomhet og fremsnakk, med tanke på hvor stor betydning arbeidet har for topplinjen.
Vi har også en forventning om at prisutdelingen skal skape engasjement, stolthet og glede hos de ansatte i kundesentre.
Kåringen er jurybasert, og nå er juryen satt. Den består av et pent knippe flinke bransjefolk med masse erfaring. Katarina Lalander Hamnes er jurygeneral, og hun har med seg tre juryledere som leder hver sin jurygruppe.

Trine Lise Ness Grimstad, Waken, er juryleder for kategoriene Årets kundesenter, Årets teamleder kundesenter og Årets medarbeider kundesenter. Hun har med seg følgende jurymedlemmer:
- Tonje Langtangen, Spenn
- Randi Fiskerud, NAF
- Irene Fauskanger, Fjordkraft
- Trine Rode Kristiansen, Kundeserviceskolen
- Corinne Hilde Fjellås, Beste tekst
Kjersti Andresen, Brødrene Dahl, er juryleder for kategoriene Årets callcenter, Årets teamleder callcenter, Årets medarbeider callcenter og Årets selger. Hun har med seg følgende jurymedlemmer:
- Morten Nøstvold, Intendia Professional
- Paal Skjellum, Data Factory
- Nils Høgevold, Høyskolen Kristiania
- Kim Schulerud, GlobalConnect
- Ola Gaute A. Askheim, Opinion
Ina Svarød, Innovasjon Norge, er juryleder for kategoriene Årets outsourcing partnerkap, Årets chatbot, Årets innovasjon og Årets bærekraft. Hun har med seg følgende jurymedlemmer:
- Gunnar Stensaker, TRY Opt
- Wenche Leithe, Cognito
- Ingrid Sara Grimstad, Norsk Renewables
- Morten Kjærnes, Morten Kjærnes Consulting
- Bo Andersson, Atender
Les mer om jurymedlemmen her.
– Denne konkurransen skiller seg fra andre prisutdelinger innen fagfeltet ved at den er jurybasert. Vi tror at denne måten å kåre på gir større læringspotensial for bransjen, sier Carsten Gunnarstorp, som er konkurranseansvarlig for Kundeservice Awards i ANFO.
Perioden for innsending av case er 28. oktober til 20. november. Les mer om konkurransen her.
– Kundeservice er ingen transaksjon, det er en relasjon. Responsen vi får fra kunder når vi skaper positive kundeopplevelser er avgjørende for at vi skal prestere og levere, dag etter dag. Derfor er kundeservice like viktig for medarbeiderne, som for kundene. Mitt fokus som foredragsholder handler alltid om mennesker. Jeg gleder meg til oppgaven som Jury General for Kundeservice Awards i 2024. Da skal vi feire menneskene! sier Katarina Lalander Hamnes, jurygeneral i Kundeservice Awards.
Prisutdelingen for Kundeservice Awards arrangeres torsdag 23. januar 2025 på Gamle Logen i Oslo. Les mer om arrangementet her.