Vi er stolte av å presentere en solid jury med kompetente deltakere fra store deler av bransjen.
Juryen er klar til å lese og vurdere de innsendte casene når vi for andre gang arrangerer Kundeservice Awards. Vi har en sterk tro på at konkurransen allerede er en viktig bidragsyter til et kompetanseløft i bransjen, og ikke minst at den bidrar til å synliggjøre det viktige arbeidet som utføres i kundesenter/callcenter.
For hver kategori vil juryen nominere tre vinnerkandidater, og det vil bli kåret kun én vinner i hver kategori.
Frist for innsendelse er 28. oktober kl. 23:59.
Katarina Lalander Hamnes – Jurygeneral
Katarina har kundebegeistring som sitt spesialområde og har vært selvstendig bedriftsrådgiver siden 1992. Hun har bakgrunn fra hotellbransjen, og er to ganger nominert som «Beste foredragsholder» av konferansearrangøren Confex. I dag arbeider Katarina med en rekke forskjellige bedrifter og bransjer, i og utenfor Skandinavia. Katarinas kurs og foredrag handler ikke om «smil» og definerte servicestandarder. Det handler om å inspirere alle til å finne sin personlige måte å skape kundebegeistring på, både overfor interne og eksterne kunder.
Trine Lise Ness Grimstad, Waken – juryleder
Trine Lise har lang erfaring fra service, salg, kundeopplevelse og scale up. Brenner for gode, forutsigbare endringsprosesser hvor medarbeidere blir sett og hørt. Tror på strategiprosesser hvor mål og kultur knyttes sammen for å sikre operasjonalisering og måloppnåelse. Hun utvikler ledere til å være trygge i lederrollen gjennom tillitsbasert lederskap – bidrar med verktøy for praktisk oppfølging, samt etablering av en god tilbakemeldingskultur som ramme for å sikre utvikling av en innovativ kultur med kontinuerlig forbedringsdriv. Hun har også lang fartstid som operasjonell leder og toppleder i privat og offentlig sektor.
Ina Svarød, Innovasjon Norge – juryleder
Ina har tidligere ledet og satt sitt preg på velkjente byråer som McCann Direkte, Bouvet og Try CRM. Nå har hun på en sentral rolle som kommersiell markedsstrateg og forretningsutvikler i Innovasjon Norge. Ina har satt sitt preg på CRM bransjen og multikanal tenkning gjennom hele sin karriere. Hun jobber alltid i skjæringspunktet mellom strategi, kreativitet og teknologi, og har ledet Nordma som styreleder fra 2007 og frem til fusjonen med Anfo i 2019.
Kjersti Andresen, Brødrene Dahl – juryleder
Kjersti er HR Business Partner i Brødrene Dahl med fokus på Employer Branding, rekruttering og kompetanseutvikling. Igangsetter og driver for å styrke salgskulturen i selskapet. Hun er forretningsutvikler med spisskompetanse innen humankapital og menneskelig merkevare. Gründer med over 20-års konsulenterfaring, og har bistått Norges mest anerkjente virksomheter til å lykkes med sitt salgs- og servicearbeid. Utvikler av skreddersydde opplæringsprogram for salg- og kundekonsulenter, samt deres ledere. Lang fartstid i callcentervirksomhet fra etableringer til drift og kompetanseutvikling. Pådriver for å profesjonalisere samt øke status og yrkesstolthet i bransjen – vært en del av Callcenternemnda, som godkjenner callcentre i Norge, siden oppstart i 2009. Brenner for salgsfaget – er og vil alltid å være, en selger.
Gunnar Stensaker, TRY Opt
Gunnar er gründer og daglig leder i mediebyrået TRY Opt. Han er rådgiver og spesialist på mediestrategi, kommunikasjon i digitale flater, analyse og effektmåling, og har jobbet med en lang rekke offentlige og private virksomheter med fokus på både B2C, B2B og D2C.
Irene Fauskanger, Fjordkraft
Irene er kundeservice direktør i Fjordkraft, og leder en kundeserviceenhet med team i Sandefjord og Bergen. I tillegg leder hun et eget opplæringsteam, og et eget team for drift og utvikling. Irene er også en del av Fjordkraft sin toppledelse. Irene har lang erfaring med resultatansvar for egne avdelinger, personalledelse og salgsledelse. Før hun overtok ansvaret for kundeservice i Fjordkraft i 2017 var hun i et 9 år langt forhold med Chess/Telia.
Trine Rode Kristiansen, Kundeserviceskolen
Trine er leder av Kundeserviceskolen og jobber primært internt i bedrifter med utvikling og opplæring innen service og samarbeid. Hun er genuint opptatt av menneskebehandling fremfor kundebehandling og mener at emosjonell intelligens kombinert med bevisst kommunikasjon og atferd er viktigst for å skape fantastiske kundeopplevelser mellom menneskene!
Morten Nøstvold, Intendia Professional
Morten har jobbet i nesten 30 år innenfor salg og salgsrelaterte stillinger. Det siste året har han jobbet i Intendia Professional, som eier nettstudiene NKI og MedLearn. Primærfokus er å etablere et salgskontor med fokus på kundeopplevelse og rådgivende salg. Tidligere erfaring fra ledelse av kundesenter, med fokus på kompetanseheving, kommunikasjonstrening, resultat- og fagområdeansvar, mer-/gjensalg og winback.
Wenche Leithe, Cognito
Wenche er daglig leder og partner i Cognito, som er en del av Bording Group. Hun er konsulent med spisskompetanse innen strategisk og taktisk gjennomføring av prosess-styrte markedsaktiviteter, og har jobbet med flere store annonsører i Norden. Wenche var med på å etablere datterselskapet, Cognito Digital, i København i 2001.
Paal Skjellum, Data Factory
Paal Skjellum jobber som rådgiver i data og analyseselskapet Data Factory. Paal har hatt flere stillinger hvor han har jobbet i grensesnittet mellom produkt og salg. Den røde tråden har vært å tilby tjenester bygget på sammenstilling av data fra forskjellige, men kompletterende kilder. Paal har også jobbet mange år i callcenter-bransjen, både som tilbyder og innkjøper av callcenter-tjenester. Paal satt også i styret i Nordma før organisasjonen slo seg sammen med ANFO.
Ingrid Sara Grimstad Amundgsård, Norsk Renewables
Ingrid Sara har bred internasjonal erfaring innen bærekraft, kommunikasjon og forretningsutvikling. Hun har en Mastergrad i internasjonal markedsføring, samt Påvirkningsledelse og Bærekraftstrategi. Ingrid Sara jobber i Norsk Renewables, et selskap som bygger sol og vindparker i «high growth» markets hvor hun sitter i konsernledelsen med ansvar for bærekraft og kommunikasjon. Hun er brennende opptatt av bærekraft som en akselerator til omsetning, service og merkevarebygging.
Randi Fiskerud, NAF
Randi har jobbet i NAF i 11 år, har faglig bakgrunn i markedsføring og CRM og tok overgangen til kundeservice for mange år siden. Etter det har hun ikke sett seg tilbake. Randi har jobbet som leder og kravstiller innen kundeservice, først som outsourcet tjeneste og nå også inhouse. Hun har mange års erfaring og kjenner mange av mekanismene som spiller i et kundesenter. Mekanismer som i stor grad har dreid med tiden, og som i dag kanskje gjør selve jobben i kundeservice mer verdifull, også for medarbeiderne. Forøvrig er Randi genuint opptatt av kunden, kundens behov og det å levere de gode kundeopplevelsene i hverdagen – hver gang. «Det å skape merverdi for kunden gjennom fokus på løsning, og ikke minst bidra til at vi gjør en forskjell, det er godfølelse!», sier Randi.
Tonje Langtangen, Spenn
Tonje har de siste årene jobbet mye med oppbygning og videreutvikling av kundeservice og kundeopplevelse i start-up selskaper. Siste erfaring har vært å rigge opp Customer Care i det nyetablerte selskapet Spenn (etablert av Strawberry og Norwegian).
Tonje har 13 års erfaring med ledelse av ulike kundeteam innenfor salg, kundeservice, lojalitet og kundeopplevelse fra ulike bransjer, både B2C og B2B. Hennes siste roller før Spenn var som ansvarlig for Customer Care i Fleks, tidligere VP Customer Experience & Care i Start-up flyselskapet Flyr og før det VP Loyalty i Norwegian Airshuttle (Norwegian Reward).
Morten Kjærnes, Morten Kjærnes Consulting
Morten har lagt bak seg et langt liv i reklamebransjen, med CRM/dialog-markedsføring som hovedkompetanseområde. Byråleder i små og store byråer, men først og fremst konsulent for en rekke store annonsører. Dialogmarkedsføring har alltid vært tett knyttet til servicebegrepet, på samme måte som reklamen alltid må speile kundenes forventninger og erfaringer. Det å love mer enn man kan holde, er sjelden en god strategi. Derfor har Morten alltid jobbet tett med de ansvarlige for «sannhetens øyeblikk» og med både inngående og utgående TM-ansvarlige. Såvel inhouse som outsourcings-partnere.
Nils Høgevold, Høyskolen Kristiania
På Høyskolen Kristiania leder Nils Skandinavias eneste høyskolestudium innen salg og salgsledelse med ca. 550 studenter, og har en periode vært instituttleder for Institutt for markedsføring. Han har jobbet i skjæringspunktet mellom akademia og næringslivet i en rekke år. Han har tidligere jobbet i Freia/ Mondelez, SCA og Tjæreborg. Som partner og rådgiver i TradeMark har han jobbet i mer enn 50 norske og internasjonale firmaer med rådgivning og kompetanseutvikling.
Kim Schulerud, GlobalConnect
Kim er i dag Senior Direktør i GlobalConnect hvor han har ansvaret for den norske Partner og SMB-avdelingen. Kim har mer enn 20 års erfaring med salg og salgsledelse fra selskaper som Admincontrol, ice, Tele2 og NetworkNorway.
Bo Andersson, Havsøy
Bo har i mange år bistått bedrifter med kundevekst gjennom outsourcing av direktekanaler som kundeservice, Call Center og Telemarketing. Bo har lang erfaring fra bransjen og har siden tidlig 90-tallet hatt ansvaret for en rekke bedrifter og prosjekter med fellesnevneren salg og service.
Corinne Hilde Fjellås, Beste tekst
Corinne er over gjennomsnittet opptatt av god kundeservice. Som ung gründer av to frisørsalonger, forsto hun tidlig hvor viktig service er, i alle ledd. Senere har hun i over 20 år jobbet med utvikling av kurs og konferanser, med kundeservice som favorittema. Hun har i mange år blant annet vært prosjektleder og ansvarlig for gjennomføringen av Call Center-dagene og Kundeservicedagen. Fra 2020 ble hun redaktør for nettsamfunnet Kundeservicenytt, og hun har samarbeidet med Norges fremste foredragsholdere og mentorer innen kundeservice.
Ola Gaute A. Askheim, Opinion
Ola Gaute er utdannet fra Hærens Krigsskole og arbeider som seniorrådgiver i analysebyrået Opinion. I mer enn 30 år har han arbeidet med tilfredshetsundersøkelser både blant kunder og medarbeidere. Han er spesielt opptatt av hvordan langsiktige betjeningskonsepter skaper varige relasjoner, og hvordan kunnskap om det som betyr aller mest bidrar til et grunnfjellsolid fundament for samhandling. Ola Gaute har mangeårig ledererfaring fra TV2, IUM, Bengal Consulting og Opinion