I en verden med både uro og usikkerhet er det trygt, og forhåpentligvis godt, at enkelte ting består. DSAD er en tydelig og sterk fagdag og møteplass for annonsører og deres samarbeidspartnere. Hvert eneste år.
Programmet er som vanlig en kombinasjon av fag, inspirasjon og case fra aktører andre kan lære av, og bli inspirert av. Vi i ANFO gjennomfører flere undersøkelser. Vi vet derfor hva du som medlem er opptatt av.
Vår årlige undersøkelse DSAR «Den Store Annonsørrapporten» er avsparket for dagen og slik også en føring for mye av dagens program. Mange sentrale beslutninger i bransjen gjøres med direkte støtte i denne rapporten. Rapporten er tilgjengelig kun til konferansens deltagere og ellers medlemmer og samarbeidspartnere.
Vi starter som sagt med en gjennomgang av årets annonsørrapport DSAR. Håvard Kvernaas Bakken fra ANFO tar oss her trygt igjennom det omfattende faktagrunnlaget. Her lønner det seg å være godt plassert i salen helt fra starten.
Louise Kloster fra Adform er i lys av sin globale rolle til stede på de fleste større marketing konferanser i verden. Hun deler her hva globale brands og CMOer er opptatt av for øyeblikket. Vår oppsummering fra WFA sin GMW (Global Marketer Week) kan du lese her.
Brand safety er mer aktuelt enn noen gang. Dessverre også i lys av nedleggelsen av GARM.
Phil Cowdell fra Channel Factory gir oss her både ideer og inspirasjon for å håndtere utfordringer som kanskje egentlig aldri skulle vært utfordringer?
Opinion sin UNG undersøkelse er noe mange markedsførere er veldig opptatt av. Kristin Øygarden fra Opinion deler de aller første funnene fra UNG 2025. Gled deg.
Fra Fredrik Pettersson i ANFO får du en helt oppdatert status på alt som rører seg innen AI og markedsføring. Sebastian Floering Haarbye, også fra ANFO, gir oss en status og oversikt over Effektprosjektet. Forskningsprosjektet med utgangspunkt ANFO Effekt basen.
I Norge er vi heldige og har en solid og troverdig flora av redaktørstyrte media. Dette er dessverre ingen selvfølge. Store deler av verden mangler nettopp dette. Hvilket ikke er problemfritt. Vi har med oss Gard Steiro fra Schibsted og VG. Han snakker om tillitt.
AI er definitivt en gjenganger på konferanser og møteplasser. I tillegg til ANFOs egen statuspresentasjon ved Fredrik har vi også med oss Behnam Farazollahi fra EY Doberman. Han skal snakke om hvordan menneskeliggjøring av AI hjelper oss i kundeopplevelsen.
Svenske Kapero med Kaj Johansson og Peter Lundberg er et litt annerledes konsulentmiljø. De gjorde stor suksess sist de var på DSAD. Nå er det tilbake, på oppfordring fra mange, med helt nye caser.
Sist på scenen i år er Kine Bergseth, inntil nylig global CMO i Tibber.
Dagens avsluttes som vanlig med utdeling av konferansens populære goodiebag.