Siden etableringen av MMM i 1998 er mediebransjen totalt endret, teknologien har gjort sitt inntog og gir oss nå helt andre muligheter for dialog. Dagens annonse- og markedsføringsteknologi, samt bedre og større volum av data, har medført en eksplosiv vekst innen automatisert personifisert kreativ produksjon. Adtech og Martech aktørene har nå gjort det mulig for annonsører å tilby en personalisert opplevelse i nær sagt alle steg i markedsføringen.
MMM legger lik vekt på: Strategi, kreativitet og resultat.
Konkurransen bedømmer jobbene etter kriteriene: Strategi, kreativitet og resultat. Det holder altså ikke med «noe fint», hvis det ikke har fungert. Har du derimot en jobb som er målrettet, relevant og engasjerende, er sjansene store for at både du og kunden din vil høste heder og ære.
Gode løsninger fortjener både heder, ære og masse oppmerksomhet. Vi er overbevist om at et MMM med fokus på deling og læring er veien å gå for å skape enda mer effektiv kommunikasjon i en verden som nå gir oss nesten uante muligheter.
MMM er virkemiddeluavhengig. Det vil si at hele markedsførerens verktøykasse er til disposisjon så lenge arbeidet er tuftet på datadrevet markedsføring.
Konkurransen utvikler seg stadig og i år premieres fire nye spesialpriser i kategoriene:
- Best bruk av: Søk
- Best bruk av: Datadrevet teknologi
- Best bruk av: Online display, mobil, video
- Best bruk av: Bærekraft og samfunnsansvar