MMM

Alt om MMM-konkurransen

Påmelding av case til MMM 2020 er stengt.

Konkurransen ble etablert så tidlig som i 1988! Siden den gang er mediebransjen totalt endret, teknologien har gjort sitt inntog og gir oss nå helt andre muligheter for dialog. Inntoget av annonse og markedsføringsteknologi, samt bedre og større volum av data, har medført en eksplosiv vekst innen automatisert personifisert kreativ produksjon. Adtech og Martech aktørene har nå gjort det mulig for annonsører å tilby en personalisert opplevelse i nær sagt alle steg i markedsføringen.

MMM legger lik vekt på: Strategi, kreativitet og resultat. 

Konkurransen bedømmer jobbene etter kriteriene: Strategi, kreativitet og resultat. Det holder altså ikke med «noe fint», hvis det ikke har fungert. Har du derimot en jobb som er målrettet, relevant og engasjerende, er sjansene store for at både du og kunden din vil høste heder og ære. Det viktigste kriteriet er likevel å vise til god bruk at datadrevet markedsføring. 

Gode løsninger fortjener både heder, ære og masse oppmerksomhet. Vi er overbevist om at et MMM med fokus på deling og læring er veien å gå for å skape enda mer effektiv kommunikasjon i en verden som nå gir oss nesten uante muligheter. 

MMM er virkemiddeluavhengig. Det vil si at hele markedsførerens verktøykasse er til disposisjon så lenge arbeidet er tuftet på datadrevet markedsføring. 

Innlevering

Innlevering skjer i påmeldingssystemet til Penetrace. Dette skal leveres til hvert case:

  • Kampanjebeskrivelse – maks 3000 ord
  • Pdf-presentasjon – maks 5 sider
  • Vedlegg – bilde, video, linker eller annet

Kategorier

Konkurransen utvikler seg stadig og i år premieres fire helt nye spesialpriser. Hvor passer dine kampanjer inn? Her er alle kategoriene:

Hovedkategorier – Integrerte kampanjer (flere kanaler)
  • Detaljhandel / Retail og direkte salg
  • Finans og forsikring
  • Produktproduksjon og distribusjon
  • Reise, transport og kjøretøy
  • Sosiale tjenester, skoler og ideelle organisasjoner
  • Telecom, IT, elektrisitet og energi
  • Underholdning
  • Andre tjenester og helse
  • Internmarkedsføring
  • Business to business 
Spesialpriser – med krav til resultat:
  • Best bruk av: E-post 
  • Best bruk av: Sosial media 
  • Best bruk av: Innhold 
  • Best bruk av: Ny teknologi – Ai-, AR-, WR-installasjoner 
  • Best bruk av: CRM-strategi / Samtykkeløp 
  • Best bruk av: Datadrevet teknologi – NY
  • Best bruk av: Online display, mobil, video – NY
  • Best bruk av: Søk – NY
  • Best bruk av: Bærekraft og samfunnsansvar – NY
Spesialpriser – uten krav til resultat:
  • Årets tekst                                                              
  • Årets visuell / AD                                                             
  • Årets kundeservice
  • Årets callcenter
  • Studentprisen

Regler

Du kan ikke registrere samme bidrag i mer enn én hovedkategori.
Årets MMM-pris er åpen for arbeider som er gjennomført i tidsrommet fra 30.09.2018 til 20.09.2020.

Prisutdeling

4. november 2020 på Gamle Museet, Dronningens Gate 4

Kostnad

Pris for innsending av case (ekskl. mva.):
Hovedkategori: kr 4.000,-
Spesialpris: kr 1.800,-
Studentpris: Gratis

Sist MMM vant Pol og DNB gull i kategorien B2B med kampanjen DNB Ringvirkninger.

Tidligere vinnere

De to siste MMM var på DOGA 2018 og på Rockefeller i 2017. Les om hvordan de ble gjennomført her:

Del denne siden:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Abonnér via Apple, Spotify, Podchaser eller Spreaker

Del denne siden:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin