Snapchat og TikTok – to vekstraketter i din markedsmix?

3. MAI, 2022

KL. 09:00 - 09:40

Den Store Annonsørapporten 2021 viste tydelig at sosiale medier igjen er blant de største vinnerne.
Fire av ti norske annonsører sier de vil øke investeringene i Snapchat. 

13% sier de vil øke i TikTok og ytterligere 14 % vil teste ut kanalen i nærmeste fremtid. Folks bruk har også eksplodert den senere tid:  56 % av oss er på Snapchat daglig og rundt 16 % på TikTok (alderen 18-29 år: 28%). Disse plattformene vil kunne spille en betydelig rolle i svært mange kundereiser – fra branding til konverteringer.

Skal du lykkes med markedsføring i SoMe, bør du sette deg klare mål for hva du vil oppnå og hvilken målgruppe du vil engasjere.

Hør hvordan du som annonsør kan bruke Snapchat og TikTok i din markedskommunikasjon.

Samarbeidspartnere

Om foredragene

Program

Foredragsholdere: 

Per Christian Strand Teslo, SeniorAccount Executive i Snapchat

Per Christian har vært med å bygge opp den kommersielle delen av Snapchat i Norge, og har salgsansvar overfor annonsører og mediebyrå. Han har tidligere jobbet som konsulent i mediebyrået Carat og som merkevaresjef i TINE. I 2020 vant Per Christian prisen som Årets beste medieselger og han ble nominert til samme pris i 2021.

Hanne Marsdal, markedssjef i Princess

TBA

Helene Kvernaas, Oslo lead for Trickle

Helene leder i dag performance-byrået Trickle i Oslo, og har mange års erfaring med digital distribusjon og innholdsproduksjon. Hun har en bred kompetanse innen digital strategi og markedsføring, med spesialistkompetanse innen distribusjon og performance-markedsføring i sosiale medier og Google Ads. Gjennom å jobbe i skjæringspunktet mellom innhold og distribusjon, har hun opparbeidet seg god erfaring med hva som kreves for å skape maksimal effekt i digitale kanaler.

Christopher Øyen, senior rådgiver i Spoon Agency

Christopher Øyen er seniorrådgiver i Spoon Norge og leder kundeteamene til NorgesGruppen, KIWI og ASKO. Han har siden 2015 jobbet med å bygge KIWIs profil i digitale kanaler. I tillegg til kanal- og merkevarebygging, har det vært stor fokus på å bygge opp fordelsprogrammet KIWI PLUSS, som er gått fra null til 1,8 millioner kunder i perioden. Christopher har jobbet med merkevarer i Creuna og Spoon, og har bakgrunn som regissør og produsent fra TV og event.

Nytt fra ANFO