Adform ønsker med dette webinaret å formidle funnene fra dette forskningsprosjektet og dele anbefalinger for hvordan norske annonsører kan tette hullet mellom praksis og beste praksis med fokus på åpenhet og transparents, effektivitet og metodikk.
2020 ble den digitale reklamebransjen rystet av et omfattende toårig forskningsprosjekt initiert av ISBA og AOP i Storbritannia. Forskningen, som ble utført av PwC, gjennomførte en omfattende undersøkelse som kartla den digitale verdikjeden. Rapporten fant at gjennomsnittlig 49% av annonsørens annonseutgifter aldri nådde utgivere, med 15% som falt i et «ukjent delta».
Dette illustrerte en langvarig kritikk av det komplekse og fragmenterte programmatiske økosystemet, hvor mangel på standarder betydelig påvirker både annonsørers og publisisters forretningsmodeller. Som en del av Adforms kontinuerlige fokus på åpenhet og forpliktelse til å levere bransjeledende løsninger, ba selskapets toppledelse det samme PwC-teamet om å gjennomføre en omfattende testing av Adforms FLOW-plattform.
Adform ønsker med dette webinaret å formidle funnene fra dette forskningsprosjektet og dele anbefalinger for hvordan norske annonsører kan tette hullet mellom praksis og beste praksis med fokus på åpenhet og transparents, effektivitet og metodikk.
Om kursholder:
Preben Standal, Enterprise Account Director i Adform
Mer enn 10 år i media- og reklamebransjen. Jeg er drevet av nysgjerrighet, kundereiser og digital transformasjon.
I Adform er jeg ansvarlig salg og forretningsutvikling i direkte samarbeid med våre kunder. Som en del av det norske teamet jobber jeg daglig med å hjelpe norske annonsører å navigere det digitale økosystemet og med hvordan datadrevne kanalstrategier og programmatiske mediekjøp kan skape vekst.
Har du vurdert å ta markedsføringen inhouse?
Vi har ansatt ny Salgssjef; Medlem og partnere.
I en tid hvor teknologiske framskritt skjer i en svimlende fart, står markedsføringsbransjen foran en mulig revolusjon. Kunstig intelligens (AI) har stormet inn på scenen,
ANFO ANNONSØRFORENINGEN
Besøksadresse:
Telegrafen, Kongens gate 21, Oslo
Postadresse:
Postboks 557 Sentrum, 0105 Oslo
Org nr 971 435 798
Telefon: +47 99 33 20 00
E-post: anfo@anfo.no
ANFO er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere. Vi liker å si at vi er markedsførerens beste venn og hjelper med stort og smått en markedsfører er opptatt av. Vårt mål er til enhver tid å bidra til å skape de beste rammevilkår for organisasjoner og bedrifter som ønsker å markedsføre produkter, tjenester og synspunkter. Vi arbeider systematisk og målrettet for å påvirke reklame- og mediemarkedet og myndighetene på vegne av våre medlemmer, som er store og små bedrifter i de fleste bransjer.