MarTech-dagen 2023

25. mai, 2023

MarTech-dagen 2023 – en spennende dag, både for tech-geeks og teknologi-fremoverlente markedsførere.

Morgendagens kundeopplevelser er helt avhengig av teknologi. Dagens markedsførere og byråer leter kontinuerlig etter morgendagens kundeopplevelser, den riktige teknologien, de beste partnerne og systemene som skal ta oss dit. Nøkkelen til suksess blir derfor den riktige kombinasjonen av data, smarte analyser og ikke minst evnen til å omgjøre innsikt til å forbedre brukeropplevelsen.

Hvor langt har vi egentlig kommet?

HOVEDSPONSOR:

Samarbeidspartnere

Om foredragene

Program

How to be Luckiest Brand On Planet Earth

Why do so many brands fail and why do the ones that win win so big? In the end how much of this is luck and how much of this can be controlled or exploited? In this talk Mark will give the principles of being lucky. The things that are going to massively increase the potential opportunities of your brand’s decisions. Once understood these principles will change your luck forever and help you create and develop brand strategy that strikes the right cord with the right audience at the right moment.

Mark Adams – Senior Vice President and Head of Innovation / VICE Media Group

Mark is a serial entrepreneur and award-winning global thought leader, sitting at the intersection of technology, entertainment and brand building. He has worked directly with A-list celebs to C-suite to drive brand growth and transformation and is now Senior Vice President and Head of Innovation at VICE Media Group, which has come from humble beginnings as a print magazine to become a multi billion dollar youth media empire with offices in 40 countries.

Human first, tech second

Why great customer experience never starts with technology: All too often, companies begin a digital transformation project with tech requirements. Here, we’ll introduce the 3 human truths at the heart of any truly great customer experience – and show how they can help you decide on the right tech.

Nicholai Reinseth / Chief Experience Officer / Merkle EMEA

Reisen fra «gammeldags» til personlig markedsføring ved bruk av data

Silje og Henrik fortelle om hvordan Strim klarte å kommunisere målrettet til kundene sine rett etter lansering, med begrenset kjennskap til kundens preferanser og tv-seer vaner.

Silje Lysgaard Halvorsen – CX Manager / RiksTV / Strim og Henrik Staib – Account Director / Merkle Norge

CX-led transformation of the aviation industry

As part of their digital transformation, aviation spare parts supplier Satair has not only build an industry leading commerce platform and marketplace. They have succeded in also transforming customer behavior, with innovative digital services and a data-driven marketing automation powered by strategic use of AI and data-driven customer advice.

Michael Folkmann Schjerbeck – Head of Digital Customer Journey / Satair

Telias store endringsreise innen CRM: Samhandling mellom data, teknologi og mennesker.

Når Telia kjøpte TV- og bredbåndsselskapet Get med én million kunder måtte selskapet tenke nytt og samtidig jobbe mer effektivt med CRM. Hør Sanna fortelle om Telias store endringsreise og hva som har vært avgjørende for å sikre suksess.

Sanna Emtinger – Head of CVM & MarTech | Customer Engagement & Analytics / Telia Company

Looking Ahead: Trends in Technology and CX

Vi har aldri visst så mye som vi vet i dag om hvor lite vi vet om i morgen. Navigering gjennom tåkehavet er krevende. I dette innlegget snakker vi om Moonshot-metoden som DNB NewTechLab bruker for å deale med det ukjente. Vi kommer innom temaer som Metaverset og Generativ AI, og mye annet snacks.

Yngvar Ugland – divisjonsdirektør / DNB NewTechLab

Yngvar er DNBs og hele Norges første forbukerteknolog. I tilegg er han divisjonsdirektør for DNB NewTechLab som er ansvarlig for utforsking av nye teknologier i Norges største og eldste bank, gjennom sine kontorer i Bjørvika, San Francisco og Palo Alto. Han er gjesteforeleser ved Norges Handelshøgskole, fast foreleser ved Singularity University, og figurerer dessuten ofte på TV, på podcasts, avisartikler, kronikker, debatter og på scener, i både inn- og utland. Yngvar er utdannet sivilingeniør i matematikk fra NTNU og har bygget produkter, teknologier, kulturer og selskaper i årtier.

Andre events fra ANFO

Nytt fra ANFO