MarTech dagen 2022

28. APRIL, 2022

KL. 09:00 - 14:30

Morgendagens kundeopplevelse er avhengig av teknologi. Nøkkelen til suksess blir derfor den riktige kombinasjonen av data, smarte analyser og ikke minst evnen til å omgjøre innsikt for å gi skreddersydd brukeropplevelse.

Kreativt og engasjerende innhold er også helt sentralt for en vellykket kundereise. Derfor er det viktig at MarTech-systemene våre inneholder nettopp dette.

På MarTech-dagen kan du bli inspirert av en rekke spennende foredrag som belyser viktigheten av innhold og kreativitet i markedsføringsteknologien som vi bruker i vår daglige kommunikasjon.

Takk til eventsponsorer og samarbeidspartnere:

Om foredragene

Program

Dagens program:

——————————————————————————————————
09:00 – 09:15
Velkommen

Fredrik Pettersson / ANFO

——————————————————————————————————

09:15 – 09:45
Metaverset! Hva er det og hvor er veien dit?

Høsten 2021 lasterte Mark Zuckerberg et nytt veikart og en ny visjon for selskapet som hittil har vært kjent som Facebook, nemlig Metaverset. Men hva er Metaverset? Hvordan skal det bygges, hvordan kan det brukes, hvordan ser de kommersielle mulighetene ut og hva betyr det for deg som markedsfører i dag? Nina Hareide-Larsen fra Meta (Facebook) gir oss et innblikk i alt dette sånn at du er best forberedt i bransjen.

Nina K. Hareide-Larsen
Client Partner | Vertical Lead
Meta (Facebook)

——————————————————————————————————

09:45 – 10:05
Martech uten kreativt innhold er som mat uten smak. Tør du la være?

Vi bombarderes med innhold og budskap uansett hvor vi snur oss. Kampen om oppmerksomhet har aldri vært større, de digitale verktøyene har aldri vært flere. Vi får ikke nok av CRM, kundereise, dataprosessering og analyse. Men de merkevarene som klarer å skille seg ut i støyen ved å kapre en mental posisjon i hodene til folk fordi de er kreative og distinkte på en positiv måte, får mer igjen for hver investerte krone. Først da blir teknologien også et reelt konkurransefortrinn.

Camilla Kim Kielland
Byråleder
Morgenstern

——————————————————————————————————

10:05 – 10:30 Pause

——————————————————————————————————
10:30 – 10:50
Fra klassisk til V-stil

Lars og Stig Markus fra Skeidar skal fortelle historien om hvordan en tradisjonsrik norsk møbelkjede gikk fra klassisk til V-stil i høyt tempo.

Lars Thomte
Digital Markedsdirektør
Skeidar

Stig Markus Hovdal
CRM Manager
Skeidar

——————————————————————————————————

10:50 – 11:10
Information overload – hvordan ta riktige beslutninger?

Dagens markedssjefer har et hav av data, parametere og juridiske endringer å forholde seg til ved planlegging og gjennomføring av digitale kampanjer. Diar forklarer hvordan de, sammen med sine kunder, benytter ulike datakilder for å gi verdifull innsikt i forkant av kampanjen, for aktivering og for å gi relevant, handlekraftig dokumentasjon i etterkant.

Helene Slettemoen
Director of Insight & Strategy
DIAR

——————————————————————————————————

11:10 – 11:30
Why Marketers should care about Ad Tech

TBA

Karan Singh
Head of Advertiser Partnerships
Xandr

——————————————————————————————————

11:30 – 12:15 Lunsj

——————————————————————————————————
12:15 – 12:45
Why you need a CDP

The demand for organizations to drive Customer Experience is constantly evolving and increasing, but the objective and challenge have stayed the same for almost a decade – How do we drive a customer centric omni-channel communication where we can deliver the right content to the right person in the right channel at the right time.

Almost every organization is struggling with the same issues. How do we tear down the technical, organizational and data silos we are operating in today and how we obtain a customer 360-degree view.

The new buzz word in Martech to address this challenge is CDP.

Even though many of the challenges and objectives has stayed the same for the last decade, there a still some significant forces that drives changes in the market, such as the cookie less future, the data privacy legislation and the recent decisions in eg Austria and France, how real-time, event based communication drives a change in how we orchestrate customer journeys and how organisations changes the collaboration between IT and Marketing.

Adobe will explain how some of these changes drives the need for a CDP, what should you expect from a Real Time CDP and how will a CDP help taking aquantum leap to becoming a true customer centric organisation.

Martin Bonnor
Business lead Norway
ADOBE EXPERIENCE CLOUD

Marcus Nyman
Nordic Salesdirector for Customer Journey og Data Insight
ADOBE EXPERIENCE CLOUD

——————————————————————————————————

12:45 – 13:05
Hvorfor og hvordan bygge en solid strategi for organisk søketrafikk? Riktig SEO-verktøy er halve jobben.

Søkemotoroptimalisering (SEO) gir deg mulighet for å nå ut til potensielle kunder gjennom søkene deres, og for å komme deg til toppen av de ubetalte søkeresultatene må du vite hvordan akkurat din målgruppe søker og bygge nettsideinnhold basert på dette. Mulighetene er mange og trafikken gratis, men man trenger en SEO-strategi for å lykkes.

På Martech 2022 ser vi sammen på spennende data man kan hente ut fra SEO-verktøy og hvordan de best lar seg kombinere med tanke på å bygge en kreativ innholds- og konverteringsstrategi for å nå toppen av søk, uavhengig av bransje.

Pål Kaalaas
Senior Consultant
NoA Connect

——————————————————————————————————

13:05 – 13:25
Alle er en “Gamer» i 2022

Gamere er ikke lenger bare stereotypen «gutt i tenårene», i dag er ALLE en gamer. Millioner av Nordmenn logger seg hver uke inn på mobiltelefonen, PC eller konsoll for å underholdes.
Hvordan skal en markedsfører forholde seg til verdens raskest voksende underholdningskanal og hva er mulighetsbilde i 2022. Foredraget gir dere en innføring i spillmarkedsføring anno 2022 og en smakebit på hva som kommer av muligheter.

Christoffer Døvle
Country Manager Norway
Azerion

——————————————————————————————————

13:30
Avslutting

——————————————————————————————————

Nytt fra ANFO