Er du med, mot eller uvitende? Det siste er et dårlig alternativ, men det kan du gjøre noe med på Lov & Rett! Her blir det lettbeint gjennomgang av alt spennende som har skjedd siden forrige gang. Det blir også mye om bærekraft. I tillegg til gode svar på alle spørsmål du har lyst til å stille.
Den årlige juridiske oppdatering
Det kommer alltid nye regler, og Vebjørn vil ta for seg rettslige avgjørelser, regelendringer og forslag innen markedsføringsfaget som har kommet siden forrige Lov og Rett. Det blir gjennomgang av saker fra Forbrukertilsynet og Markedsrådet, Datatilsynet, Næringslivets konkurranseutvalg (NKU) og naturligvis også dommer.
ved Vebjørn Søndersrød, advokat og partner i Advokatfirmaet Ræder
Bli ferdig med cookies
Jørgen vil snakke om hvordan du på kort og lang sikt kan bli mindre avhengig av cookie-basert tracking i markedsføringen. Dessuten vil han forklare hvordan du ved å bruke mindre oppmerksomhet på cookies og mer på databehandlingen som skjer kan kvitte deg med cookiebanneret.
ved Jørgen Brunborg-Næss, fagleder for digital kundeopplevelse i digitalbyrået Synlighet
Miljø og bærekraft blir viktigere og viktigere
Ivar vil ta oss gjennom hva som skjer internasjonalt, hvordan problemstillingen vil påvirke forretningsmodellen din og viktigheten av å vise «ekte vilje» i kommunikasjonen av hva din bedrift gjør, og ikke gjør, i arbeidet for miljø og bærekraft.
ved Ivar H. Kristensen, KAPO
Hvor går grensene for bærekraftpåstander og markedsføring?
Bærekraft og markedsføringspåstander – grønn-, rosa-, sports- og etikkvasking er i fokus. Mange forsøker, noen lykkes og mange lykkes ikke. Hvor går grensene for bærekraftpåstander og markedsføring? Hvordan spiller grensene i markedsføringsloven sammen med Åpenhetsloven?
ved Hans Erik Johnsen, advokat og partner i advokatfirmaet Wiersholm
Spør advokatene! panelsamtale
Spør i vei! Nå har du muligheten til å få svar på dine spørsmål rundt markedsjus. Har du spørsmål vedr markedsføring i SoMe, førstepartsdata, e-post-markedsføring osv. Hva er lov og hva er ikke lov?
Torsdag 5. desember var det høytidsstemning på Oslo Plaza.
Våre ungdommer fortjener å bli behandlet som nesten-voksne og ikke som småbarn.
Hør mer om mål og ambisjoner til nylanserte Spenn. Sikre deg en billett i dag!
I reklame- og kommunikasjonsbransjen ser vi stadig at AI-teknologi blir syndebukken når noe ikke går som planlagt. Dårlige bilder? AI sin feil. Lite engasjerende innhold?
ANFO ANNONSØRFORENINGEN
Besøksadresse:
Telegrafen, Kongens gate 21, Oslo
Postadresse:
Postboks 557 Sentrum, 0105 Oslo
Org nr 971 435 798
Telefon: +47 99 33 20 00
E-post: anfo@anfo.no
ANFO er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere. Vi liker å si at vi er markedsførerens beste venn og hjelper med stort og smått en markedsfører er opptatt av. Vårt mål er til enhver tid å bidra til å skape de beste rammevilkår for organisasjoner og bedrifter som ønsker å markedsføre produkter, tjenester og synspunkter. Vi arbeider systematisk og målrettet for å påvirke reklame- og mediemarkedet og myndighetene på vegne av våre medlemmer, som er store og små bedrifter i de fleste bransjer.