Strategi, vekst, innovasjon, omstilling og bærekraft, er sentrale temaer i alle bedrifter. Evnen til å jobbe målrettet og samtidig tilpasse, endre og finne nye løsninger både på kort og lang sikt kan være forskjellen på suksess eller fall. De som klarer å forstå markedet, forbrukerne, og ikke minst få aksept fra markedet og forbrukerne, er de som til slutt vinner.
Målet med QNTM og deres økosystem av digitale selskaper er å kunne bidra til å løse en viktig problemstilling, nemlig mangel på topplinjevekst. Hvordan oppnår vi den ønskede topplinjeveksten? Hvordan klarer vi å differensiere våre produkter mot konkurrentene, som igjen vil kunne bidra til å øke topplinjen? Viktige problemstillinger som ofte er den berømte “elefanten i rommet” hos en rekke styrer og ledergrupper.
Eivind Roald – CEO i QNTM Group
Hvordan sikrer vi at vi satser på de riktige ideene? Konserndirektør for personmarked i DNB, Ingjerd forteller om hvordan DNB har satt innovasjonsarbeidet i system. Du får høre om forbedringsportalen, innovasjonssystemer og the new tech lab.
Ingjerd kommer og til å presentere konkrete eksempler på hvordan systemet har skapt verdi, og adressere forskjellen på innovasjonsarbeid i en start up og i et stort selskap.
Ingjerd Blekeli Spiten – Konserndirektør personmarked i DNB
Posten er kåret til et av Norges mest innovative selskap de to siste årene. Hvordan klarer en 374 åring å omstille seg i takt med endrede kundebehov.
Christian Brandt – Konserndirektør divisjon posten i Posten Norge
Maarud sin bærekraftstrategi handler om identitet, strategiske prinsipper og å heie på gråstein.
Cathrine forteller hvordan den tradisjonsrike bedriften blir inspirert av tidligere generasjoner for å skape innovative løsninger i dag.
Cathrine Moksnes – Head of Human Resources, Corporate Affairs & ESG i Maarud
Seth er intet mindre enn en legende. Det er svært få navn innen moderne markedsføring som nevnes i samme kategori som Seth. Han kaller seg Marketing Visionary. Med rette. Han har skrevet over 20 bøker, er oversatt til 35 språk og er selvsagt initiativtager til sin egen MBA. Han skriver og foreleser mye og han deler det han skriver. Han skriver gjerne om det han kaller «the post industrial revolution» og veldig ofte om innovasjon, endringstakt og endringsvilje. Han har også etablert en rekke selskaper og hans blogg og podcast er blant de mest populære i vår bransje. I 2018 ble Seth tatt opp i det prestisjefylte forumet «Marketing hall of fame».
Seth Godin, Forfatter og markedsføringsguru
En viktig møteplass for alle som jobber med fremtidens markedsføring.
Det var egentlig veldig, veldig enkelt å kåre årets vinner.
ANFO ANNONSØRFORENINGEN
Besøksadresse:
Telegrafen, Kongens gate 21, Oslo
Postadresse:
Postboks 557 Sentrum, 0105 Oslo
Org nr 971 435 798
Telefon: +47 99 33 20 00
E-post: anfo@anfo.no
ANFO er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere. Vi liker å si at vi er markedsførerens beste venn og hjelper med stort og smått en markedsfører er opptatt av. Vårt mål er til enhver tid å bidra til å skape de beste rammevilkår for organisasjoner og bedrifter som ønsker å markedsføre produkter, tjenester og synspunkter. Vi arbeider systematisk og målrettet for å påvirke reklame- og mediemarkedet og myndighetene på vegne av våre medlemmer, som er store og små bedrifter i de fleste bransjer.