ANFO og Bring inviterer til en webinarserie om hvordan man lykkes med E-handel.
E-handelen har skutt fart og når nye høyder hele tiden – henger du ikke med i svingene nå, kan det fort være for sent. Det er viktigere enn noen gang å ha en plattform hvor dine kunder føler seg velkommen, har lyst til å komme tilbake og ikke minst bli din fremste ambassadør.
Over fire dager skal noen av landets fremste aktører innen E-Handel fortelle deg hvordan du bør jobbe med innsikt, ha fokus på brukervennlighet, dele sin kunnskap og erfaring om hvordan de bygger sin E-handel og hvordan de bruker kunnskapen til å drive trafikk.
Her vil spørsmål som “hvilken plattform skal man ha – skal man eie eller leie”, hva skal drive trafikk til mitt nettsted og hvem skal jeg snakke til? Målet er at du skal komme ut med ny innsikt, inspirasjon og nye tanker om hvordan du kan bruke kunnskapen til å videreutvikle din bedrift?
Eventsponsor:
Når forbrukere over hele verden går online for å researche produktene de er interessert i, er de også i kjøpsmodus.
Aktører som klarer å utnytte denne muligheten, kan ta mer av omsetningen, eller styre den til samarbeidspartnere.
Ingvar Sandvik, Markedsdirektør i Kantar
Levering og retur er viktig for kundene fra de starter et kjøp til det er gjennomført. Tilfredsstiller du kundenes krav og forventninger?
Bring gjennomfører jevnlig forbrukerundersøkelser med hovedfokus på levering, retur og bærekraft. Vi deler innsiktene og viser eksempler som kan gi deg mer fornøyde kunder og økt salg
Kjersti Pedersen, Ansvarlig Bring Research, E- handel og logstikk i Posten Norge
Hvordan nyttiggjøre seg av kvalitativ data for å skape resultater i e-handel.
Anders Waage, Head of Creative Marketing Services Northern Europe hos Designit
Ranvir Rai, Business Design Director hos Designit
På området ehandel er konkurransen hard samtidig som overraskende mange regler gjelder.
Vebjørn har valgt ut to hovedtemaer som er:
Regler om prismarkedsføring. Ehandelsaktørene er gode til å kommunisere rabatter og (tidsbegrensede) salg i konkurranse med hverandre. Når og hvordan kan du etter regler og praksis markedsføre at du har salg, er billig, at det er rabatt? Og er det lov å «presse kunden» med at rabatten er kortvarig?
Hva med prissammenlikningstjenester, kan du vise til disse i din reklame når det passer deg? Og hvis konkurrentene dine tråkker over streken så bør du kanskje gjøre noe?
Opplysningsplikt og angrerett ved ehandel. Forbrukere har angrerett også ved ehandel. Ehandelsaktørene har mange plikter å passe på. Opplysningsplikten etter angrerettloven er nemlig omfattende, denne må vi snakke om.
Det halve temaet blir noen korte konkrete innspill på andre områder som ikke-EØS nettbutiker som kler seg ut som norske, og om regler for digitale markedsplasser der dine varer kanskje selges eller markedsføres.
Vebjørn Søndersrød, Advokat og Partner i Advokatfirmaet Ræder
Har du vurdert å ta markedsføringen inhouse?
Vi har ansatt ny Salgssjef; Medlem og partnere.
I en tid hvor teknologiske framskritt skjer i en svimlende fart, står markedsføringsbransjen foran en mulig revolusjon. Kunstig intelligens (AI) har stormet inn på scenen,
ANFO ANNONSØRFORENINGEN
Besøksadresse:
Telegrafen, Kongens gate 21, Oslo
Postadresse:
Postboks 557 Sentrum, 0105 Oslo
Org nr 971 435 798
Telefon: +47 99 33 20 00
E-post: anfo@anfo.no
ANFO er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere. Vi liker å si at vi er markedsførerens beste venn og hjelper med stort og smått en markedsfører er opptatt av. Vårt mål er til enhver tid å bidra til å skape de beste rammevilkår for organisasjoner og bedrifter som ønsker å markedsføre produkter, tjenester og synspunkter. Vi arbeider systematisk og målrettet for å påvirke reklame- og mediemarkedet og myndighetene på vegne av våre medlemmer, som er store og små bedrifter i de fleste bransjer.