Effekt hviler aldri! ANFO har et ønske om å sette et sterkt søkelys på effekt året rundt.
Med casekonkurransene ANFO Effekt, ANFO Martech Awards og Magnet Awards understreker vi viktigheten av effekter og dokumentasjon av effekter av markedsføring, markedsføringsteknologi og employer branding-arbeid. På Effektdagen belyser effekt fra ulike perspektiver. Med foredragsholdere fra inn og utland, hvor alle plasserer effekt i hovedsetet, er dette en formiddag på Deichmann man nødig vil gå glipp av.
Velkommen og introduksjon til dagen
ved Håvard Kvernaas Bakken, fagdirektør i ANFO
Busy is the new stupid – The hidden potential in re-engineering marketing
Marknadsföring idag har blivit mer fragmenterad och komplex. Vi har fler specialister, mer content och fler kanaler än någonsin och ändå går affärseffekten av marknadsföringen ner. Kapero visar varför utifrån utmaningar och insikter från riktiga case hos stora nordiska annonsörer och visar vägen mot en operation som driver både effektivitet och effekt. Kaj och Peter, två av grundarna till Kapero, managementkonsulter inom marknadsföring och media har under 20 års tid arbetat med mer än 80 större bolag som Ikea, H&M, Scania, ICA, Swedbank, Telia, Oatly, Arla, TV4, Aller media.
ved Kaj Johansson og Peter Lundberg, Kapero
Skolekravet – Kiwi
Årets gullvinner i kategorien «Bærekraft» har ut ifra et godt innsiktsarbeid og en tydelig strategi økt bevisstheten rundt et sosialt problem som angår en stor andel av befolkningen, og virkelig satt det på dagsordenen. Juryen er imponert over hvordan vinneren har gått frem for å bevege og lytte til målgruppen, for så å bruke innsikten til å skape et enda større engasjement. Samsvaret mellom tiltak og resultat er tydelig beskrevet, og effekten er absolutt gull-verdig. Vinneren har bidratt med viktig opplysningsarbeid og tatt et samfunnsansvar utenom deres daglige drift. De går foran som et meget godt eksempel for kategorien «bærekraft» fordi de faktisk har klart å gjøre en svært positiv og godt dokumentert endring på et av de tre bærekraftspilarene.
ved Bente Kvam Kristoffersen, daglig leder i Trigger
How findings from behavioural science can help improve marketing
Before you can influence decisions, you need to understand what drives them. This talk investigates how consumer behaviour is shaped by psychological shortcuts.
The talk will give you an overview of the findings from behavioural science that have the greatest relevance to marketing. The findings can be applied to all areas of marketing: from creative to media, from pricing to strategy. Each will give you a competitive edge.
Richard has 18 years’ experience working in advertising. He is the author of The Choice Factory, a best-selling book on how to apply findings from behavioural science to advertising and also the founder of Astroten, a consultancy that applies behavioural science to marketing.
ved Richard Shotton, founder of Astroten
12 år med ANFO Effekt – har vi lært noe?
Det siste året har vi i startet forskning i vår database bestående av over 1300 case-innsendelser fra de tolv siste årene. Nå er vi klare for å gi dere en smakebit av hva som kommer. Hva har skjedd i løpet av disse 12 årene? Vi diskuterer endringer i norsk markedsføring og legger frem hypoteser på hva videre funn i forskningen kan bringe. Vi gir blant annet et innblikk i hvilke målbare KPI som har dominert i ulike kategorier.
Ved Sebastian F. Haarbye, analytiker i ANFO + Håvard Kvernaas Bakken, fagdirektør i ANFO
Prisen for Årets foredragsholder deles ut for å vise at vi setter pris på våre gode faglige venner som hvert eneste år hjelper oss med
Prisen deles ut på DSAD – her er finaleheatet!
Få en smakebit av foredrag som Kine Bergseth ex. Tibber skal holde når hun gjester DSAD.
ANFO ANNONSØRFORENINGEN
Besøksadresse:
Telegrafen, Kongens gate 21, Oslo
Postadresse:
Postboks 557 Sentrum, 0105 Oslo
Org nr 971 435 798
Telefon: +47 99 33 20 00
E-post: anfo@anfo.no
ANFO er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere. Vi liker å si at vi er markedsførerens beste venn og hjelper med stort og smått en markedsfører er opptatt av. Vårt mål er til enhver tid å bidra til å skape de beste rammevilkår for organisasjoner og bedrifter som ønsker å markedsføre produkter, tjenester og synspunkter. Vi arbeider systematisk og målrettet for å påvirke reklame- og mediemarkedet og myndighetene på vegne av våre medlemmer, som er store og små bedrifter i de fleste bransjer.