Den Store Annonsørdagen 2021

14. OKTOBER, 2021

FRA KL. 09:00 - 14:00

Årets DSAD kommer med en MarTech-vri!

Programmet er som vanlig en kombinasjon av faglig tyngde, inspirasjon og caser fra aktører andre kan lære, og bli inspirert av. Markedsføringsteknologi vil være et sentralt tema i løpet av dagen.

En del av dagen er både utviklet og bearbeidet av Håvard Kvernaas Bakken i ANFO, nemlig presentasjonen av Den Store Annonsørrapporten.

Uten å ta munnen for full er dette bransjens absolutt mest anerkjente faktagrunnlag. Mange sentrale beslutninger i bransjen gjøres med direkte støtte i denne rapporten.

Samarbeidspartnere

Om foredragene

Program

Program:

09:00 – 09:10 Velkommen
Jan Morten Drange, administrerende direktør i ANFO

 

09:10 – 09:35 Digitale merkevarer som forandrer vaner

Elisabeth har langt fartstid fra sterke digitale merkevarer som FINN, Vipps og er ny sjef i Norges største nettapotek, Farmasiet. Elisabeth forteller om de personlige læringene fra digitale vekstselskaper med ekstrem kundeorientering, viktigheten av å koble en kundeorientert strategi og kultur i merkevarebygging og om det å tørre å bryte med noen etablerte sannheter.

Elisabeth Haug, administerende direktør i Farmasiet.no

 

09:35 – 10.00 Podcast «Lederliv»

Ole Christian Apeland i Apeland har lenge produsert en veldig populær podcast «Lederliv». På DSAD gjøres dette live fra scenen. Hvem Ole Christian har med seg er foreløpig en overraskelse. Vi kan love at det blir en spennende gjest!

Ole Christian Apeland, administrerende direktør i Apeland

 

10:00 – 10:30 Pause

Ta deg en tur innom kaffebaren til Amedia Marked.
I tillegg deler vi ut hyggelige overraskelser fra noen av våre medlemmer.

 

10:30 – 10:55 DNB vil ha ditt DNA

Hvordan få tusenvis av nordmenn til å sette av mer tid til noe de synes er litt kjedelig. Kombinasjonen markedsteknologi og gode rådgivere skal øke folks kompetanse om personlig økonomi.
Emilie var nylig på listen over verdens beste unge markedsførere. En kåring gjort av The Drum og WFA (World Federation of Advertisers)

Emilie Berg Kaasin, konseptutvikler og ansvarlig for lojalitetsprogrammet i Ung-segmentet hos DNB

 

10:55 – 11.20 Hvordan posisjonere Norge og norsk næringsliv som bærekraftspionerer internasjonalt?

Målet for Norge er å være en pioner når det gjelder å finne løsninger på verdens økonomiske, sosiale og miljømessige utfordringer. ​ Å være en pioner på bærekraftig løsninger er en posisjon som er svært attraktiv, og som enda ikke er tatt av noe annet land. Men hvordan kan et land kjent for sine rike oljeressurser også bli kjent for grønn teknologi og bærekraftige løsninger? Helene vil fortelle hvordan Innovasjon Norge jobber med å bygge omdømme for et helt land, og hvordan norske bedrifter kan kapitalisere på «Merkevaren Norge».

Helene Friis, direktør for strategisk posisjonering i Innovasjon Norge

 

11:20 – 11:30 Årets foredragsholder

Hvem blir årets utvalgte foredragsholder?

 

11:30 – 12:15 Lunsj

 

12:15 – 12:45 Den store Annonsørrapporten 2021

ANFOs store årlige studie om virkemidler, utfordringer, utviklingstrekk og prioriteringer hos norske annonsører. Undersøkelsen brukes som fasit for hele bransjen. Både media og annonsørenes samarbeidspartnere referer hyppig til denne undersøkelsen. Ikke minst har det de siste årene vært en ganske heftig debatt knyttet til en del digitale utfordringer og funn knyttet til relasjonen og tillitten mellom annonsør og mediebyrå. At denne undersøkelsen ventes på med spenning hvert eneste år er helt sikkert.

Håvard Kvernaas Bakken, fagdirektør i ANFO

 

12:45 – 13:10 Teknologi kan drepe kreativitet. Hvordan stopper vi oss fra å lukke døren for godt?

Linn mener kreativitet er en state of mind, ikke en kompetanse. Hun deler sine beste tips for hvordan man som annonsør kan dyrke ett kreativt mindset, også når man har mer data og teknologi i verktøykassen og teller alt flere hoder i markedsavdelingen. Make creativity great again!

Linn Johnsson, merkevareansvarlig i Storebrand

 

13:10 – 13:35 XXL 2.0; Hvordan transformere en kampanjedrevet retailer?

XXLs eventyrlige reise har vært drevet av vinnerkultur, ekspansjon av fysiske varehus og sterk markedsføring I tradisjonelle kanaler. I dette foredraget deler Kjersti hvordan XXL planlegger å vinne de neste 20 årene i en digital tidsalder.

Kjersti Jamne, EVP Commercial i XXL

 

13:35 – 13:50 Quiz – Tenk-TV

 

13:50 – 14:00 Avsluttning og utdeling av goodiebag med Änglamark produkter fra Coop. 

Nytt fra ANFO