Årets DSAD kommer med en MarTech-vri!
Programmet er som vanlig en kombinasjon av faglig tyngde, inspirasjon og caser fra aktører andre kan lære, og bli inspirert av. Markedsføringsteknologi vil være et sentralt tema i løpet av dagen.
En del av dagen er både utviklet og bearbeidet av Håvard Kvernaas Bakken i ANFO, nemlig presentasjonen av Den Store Annonsørrapporten.
Uten å ta munnen for full er dette bransjens absolutt mest anerkjente faktagrunnlag. Mange sentrale beslutninger i bransjen gjøres med direkte støtte i denne rapporten.
Program:
09:00 – 09:10 Velkommen
Jan Morten Drange, administrerende direktør i ANFO
09:10 – 09:35 Digitale merkevarer som forandrer vaner
Elisabeth har langt fartstid fra sterke digitale merkevarer som FINN, Vipps og er ny sjef i Norges største nettapotek, Farmasiet. Elisabeth forteller om de personlige læringene fra digitale vekstselskaper med ekstrem kundeorientering, viktigheten av å koble en kundeorientert strategi og kultur i merkevarebygging og om det å tørre å bryte med noen etablerte sannheter.
Elisabeth Haug, administerende direktør i Farmasiet.no
09:35 – 10.00 Podcast «Lederliv»
Ole Christian Apeland i Apeland har lenge produsert en veldig populær podcast «Lederliv». På DSAD gjøres dette live fra scenen. Hvem Ole Christian har med seg er foreløpig en overraskelse. Vi kan love at det blir en spennende gjest!
Ole Christian Apeland, administrerende direktør i Apeland
10:00 – 10:30 Pause
Ta deg en tur innom kaffebaren til Amedia Marked.
I tillegg deler vi ut hyggelige overraskelser fra noen av våre medlemmer.
10:30 – 10:55 DNB vil ha ditt DNA
Hvordan få tusenvis av nordmenn til å sette av mer tid til noe de synes er litt kjedelig. Kombinasjonen markedsteknologi og gode rådgivere skal øke folks kompetanse om personlig økonomi.
Emilie var nylig på listen over verdens beste unge markedsførere. En kåring gjort av The Drum og WFA (World Federation of Advertisers)
Emilie Berg Kaasin, konseptutvikler og ansvarlig for lojalitetsprogrammet i Ung-segmentet hos DNB
10:55 – 11.20 Hvordan posisjonere Norge og norsk næringsliv som bærekraftspionerer internasjonalt?
Målet for Norge er å være en pioner når det gjelder å finne løsninger på verdens økonomiske, sosiale og miljømessige utfordringer. Å være en pioner på bærekraftig løsninger er en posisjon som er svært attraktiv, og som enda ikke er tatt av noe annet land. Men hvordan kan et land kjent for sine rike oljeressurser også bli kjent for grønn teknologi og bærekraftige løsninger? Helene vil fortelle hvordan Innovasjon Norge jobber med å bygge omdømme for et helt land, og hvordan norske bedrifter kan kapitalisere på «Merkevaren Norge».
Helene Friis, direktør for strategisk posisjonering i Innovasjon Norge
11:20 – 11:30 Årets foredragsholder
Hvem blir årets utvalgte foredragsholder?
11:30 – 12:15 Lunsj
12:15 – 12:45 Den store Annonsørrapporten 2021
ANFOs store årlige studie om virkemidler, utfordringer, utviklingstrekk og prioriteringer hos norske annonsører. Undersøkelsen brukes som fasit for hele bransjen. Både media og annonsørenes samarbeidspartnere referer hyppig til denne undersøkelsen. Ikke minst har det de siste årene vært en ganske heftig debatt knyttet til en del digitale utfordringer og funn knyttet til relasjonen og tillitten mellom annonsør og mediebyrå. At denne undersøkelsen ventes på med spenning hvert eneste år er helt sikkert.
Håvard Kvernaas Bakken, fagdirektør i ANFO
12:45 – 13:10 Teknologi kan drepe kreativitet. Hvordan stopper vi oss fra å lukke døren for godt?
Linn mener kreativitet er en state of mind, ikke en kompetanse. Hun deler sine beste tips for hvordan man som annonsør kan dyrke ett kreativt mindset, også når man har mer data og teknologi i verktøykassen og teller alt flere hoder i markedsavdelingen. Make creativity great again!
Linn Johnsson, merkevareansvarlig i Storebrand
13:10 – 13:35 XXL 2.0; Hvordan transformere en kampanjedrevet retailer?
XXLs eventyrlige reise har vært drevet av vinnerkultur, ekspansjon av fysiske varehus og sterk markedsføring I tradisjonelle kanaler. I dette foredraget deler Kjersti hvordan XXL planlegger å vinne de neste 20 årene i en digital tidsalder.
Kjersti Jamne, EVP Commercial i XXL
13:35 – 13:50 Quiz – Tenk-TV
13:50 – 14:00 Avsluttning og utdeling av goodiebag med Änglamark produkter fra Coop.
Har du vurdert å ta markedsføringen inhouse?
Vi har ansatt ny Salgssjef; Medlem og partnere.
I en tid hvor teknologiske framskritt skjer i en svimlende fart, står markedsføringsbransjen foran en mulig revolusjon. Kunstig intelligens (AI) har stormet inn på scenen,
ANFO ANNONSØRFORENINGEN
Besøksadresse:
Telegrafen, Kongens gate 21, Oslo
Postadresse:
Postboks 557 Sentrum, 0105 Oslo
Org nr 971 435 798
Telefon: +47 99 33 20 00
E-post: anfo@anfo.no
ANFO er en interesseorganisasjon for norske annonsører og markedsførere. Vi liker å si at vi er markedsførerens beste venn og hjelper med stort og smått en markedsfører er opptatt av. Vårt mål er til enhver tid å bidra til å skape de beste rammevilkår for organisasjoner og bedrifter som ønsker å markedsføre produkter, tjenester og synspunkter. Vi arbeider systematisk og målrettet for å påvirke reklame- og mediemarkedet og myndighetene på vegne av våre medlemmer, som er store og små bedrifter i de fleste bransjer.