Alt om MarTech Awards

Jobber du med digital kommunikasjon som gir resultater? Da har du et case til ANFO MarTech Awards.

Teknologi er ikke lenger et tillegg – det er en forutsetning for effektiv markedsføring. Innsikt, automatisering, datadrevet innhold og personalisering gjør det mulig å skape smartere og mer relevante kundeopplevelser.

For fjerde året på rad arrangerer vi ANFO MarTech Awards for å hedre de som virkelig får dette til i praksis. Vi løfter frem kampanjer og løsninger der teknologi og kreativitet spiller på lag – og skaper dokumentert effekt.

Sammen viser vi hva som er mulig når fagdisipliner forenes. Og sammen hever vi standarden for martech i Norge.

Hva er ANFO MarTech Awards?

Markedsføring og teknologi henger tettere sammen enn noen gang. Effektiv markedsføring i 2025 handler ikke bare om gode ideer, men om hvordan innsikt, data, teknologi og kreativitet spiller sømløst sammen.

ANFO MarTech Awards løfter frem de beste arbeidene i dette skjæringspunktet. Vi kårer kampanjer, konsepter og løsninger som bruker teknologi smart, kreativitet målrettet – og som gir dokumenterte resultater.

Bidragene konkurrerer om gull, sølv og bronse, og vurderes etter fire likeverdige kriterier: strategi, teknologi, kreativ løsning og effekt. I tillegg deler vi ut en hederspris til en person eller virksomhet som har utmerket seg innen martech det siste året.

Bli inspirert av tidligere vinnere – her kan du se hvem som vant og lese jurybegrunnelsene fra ANFO MarTech Awards 2024 🥇🥈🥉

Hvem kan delta?

Alle som jobber i krysningspunktet mellom markedsføring og teknologi kan sende inn case.

Det spiller ingen rolle om du representerer et stort byrå, en liten startup, en annonsør, teknologileverandør, medieaktør eller konsulent. Et godt case er et godt case – uansett hvor det kommer fra.

Vi ønsker å engasjere hele økosystemet: teknologer, strateger, markedsførere, designere og utviklere.

Kategorier i ANFO MarTech Awards
  • B2C
  • B2B
  • Datadrevet innsikt
  • Lojalitetsprogram
  • Nonprofit
  • AI-generert markedsføring
  • Søk
  • Årets innovasjon

Alle bidrag bedømmes etter kriteriene strategi, teknologi, kreativitet og resultat. Hvert kriterie skal beskrives med inntil 1300 tegn ved innsendelse.

Hvordan vurderes casene? 

Alle innsendte bidrag vurderes ut fra fire overordnede kriterier: 
Strategi: er caset tydelig forankret i innsikt og målsetting? 
Teknologi: hvordan er teknologi brukt som verktøy eller driver i løsningen? 
Kreativ løsning: hvordan skapes verdi gjennom idé, format eller formidling? 
Resultat: hva er oppnådd, og hvordan er effekten dokumentert?

Noen kategorier nevner spesifikke virkemidler som kan være relevante, men det er alltid denne helheten juryen vurderer etter. Kriteriene vektes likt.

Regler for innsending av case

MarTech Awards 2025 er åpen for arbeider som er gjennomført eller påbegynt i tidsrommet fra 01.11.2024 til og med innsendingsfristen.

I ANFO awardsplatform skal du sende inn:

  • Sammendrag av case (maks 400 tegn)
  • Strategi (maks 1300 tegn)
  • Teknologi (maks 1300 tegn)
  • Kreativ løsning (maks 1300 tegn)
  • Resultat (maks 1300 tegn)
  • Ett representativt bilde for caset i breddeformat
  • Øvrige visuelle filer som hører til caset. Dette kan være bilder, film, lydfil, linker til nettsider eller annet materiell. Det er ikke satt en begrensning på antall visueller, men max størrelse er 1000MB per fil. Formater man kan sende inn i er jpg, jpeg, png, gif, tif, tiff, wmv, mpg, mpeg, mpeg4, mov, mp4.

Alle case sendes inn gjennom ANFO Awards. All tekst skrives direkte inn i tekstbokser i plattformen.

Det skal ikke sendes inn Powerpoint/Keynote separat eller som vedlegg i ANFO Awards. Grunnen til at vi ikke ønsker Powerpoint/Keynote er for å sikre at alle casene ser like ut for juryen. Dette sikrer at det ikke er det byrået/ den annonsøren med best gjennomarbeidet Powerpoint/Keynote som får all oppmerksomhet.

Konkurranseavgift

Pris for innsending av case (ekskl. mva.):

ANFO-medlem: kr 5.595,-
Ikke-medlemmer: kr 6.595,-
Ved innsendelse av samme case i flere kategorier gis det 50% rabatt på de øvrige kategoriene.

Prisutdeling i ANFO MarTech Awards finner sted 13. november. Lokasjon TBA.


Har du spørsmål om ANFO MarTech Awards? Ta kontakt med Fredrik / fredrik@anfo.no eller Julie / julie@anfo.no – de er konkurranseansvarlige og svarer på alle spørsmål 🚀

Del denne siden:

Meld deg på nyhetsbrevet

Følg oss på sosiale medier

Bli medlem

Vil du vite mer om medlemskap i ANFO? Skriv inn navn og e-post, da tar vi kontakt og forteller mer om medlemskap og fordeler.

Del denne siden: