ANFO-MBL-KAPERO-LOGOER

La oss avdekke merkevarens reelle verdi

Dette er overskriften på et fellesprosjekt fra ANFO, MBL og Kapero – og responsen så langt tyder på både bred appell og stor interesse. Når situasjonen er slik at 70 % av annonsemarkedet i Norge er digitalt, vil vi jo gjerne at de pengene vi investerer der, anvendes best mulig.

Vår hypotese er at en dominerende aktør som Google får en større andel av æren for resultatet enn hva som faktisk er tilfellet når vi bryter ned tallene noe mer. Nedbrytingen gjøres i Google Analytics, så rett skal være rett, dette verktøyet fra Google er utmerket!

Prosjektet analyserer hvordan brand- og non-brand-trafikk, organisk og betalt søk påvirker konverteringer og kommersielle resultater. Målet er å gi et mer nyansert bilde av hva som faktisk skaper verdi – og hvilke kostnader og begrensninger som følger med en plattformstyrt strategi.

Her kan du lese prosjektinvitasjonen i fulltekst:
https://anfo.no/2025/05/12/la-oss-avdekke-merkevarens-egentlige-kraft/

Vi er nå i fasen hvor vi samler deltakere til prosjektet. Denne typen undersøkelser har Kapero gjort for flere enkeltkunder i mange bransjer over flere år. For første gang legges det opp til en prosjektstruktur som gir grunnlag for å konkludere på markedsnivå.

Vi fikk raskt halvparten av vårt ønskede deltakerantall ombord. I forbindelse med komplettering av nye deltakere hadde vi et frokostmøte hos ANFO 4. juni. Her fikk vi en ny gjennomgang fra Kapero, samt at vi også hadde en svært aktuell Q&A-session.

Her kan du se invitasjonen til det møtet:
https://anfo.no/arrangement/merkevarens-kommersielle-kraft-i-den-digitale-verden/

Det er fortsatt mulig å melde seg på. Forutsetningen er egentlig kun at du bruker en del av budsjettet ditt på Google. Prosjektet er kostnadsfritt for deg som deltaker. Alt analysearbeid utføres av Kapero. Vi starter ganske snart med de som allerede er påmeldt. Nye deltakere blir med fortløpende

Om du fortsatt ikke er påmeldt, men har lyst å være med. Ta kontakt med Sebastian eller Jan Morten i ANFO. 

Del dette innlegget: