ANFO Effekt, konkurransen som hyller fremragende markedskommunikasjon, gjør det nå enda enklere å sende inn case! Fra og med i år skrives hele caseteksten direkte inn i tekstbokser i konkurranseportalen ANFO Awards. Dette gir en tydelig og enhetlig struktur for alle case, noe som både sparer tid og sikrer en mer rettferdig vurdering av juryen.
Hvorfor denne endringen?
Tidligere år har man kun skrevet et executive summary i ANFO Awards, for så å skrive caset i sin helhet som en PDF, PowerPoint eller Keynote-presentasjon og laste det opp i konkurranseportalen. Dette var tidkrevende både for innsenderne og for juryen i vurderingen av casene. I tillegg kan visuelt imponerende case ha fått få en ufortjent fordel over «enklere» presentasjoner.
Med den nye bruken av tekstboksene i ANFO Awards får alle case et likt utgangspunkt – uansett visuelt uttrykk. I tillegg kan Effektprosjektet i enda større grad analysere og utnytte potensialet i basen med det nye oppsettet.
Hvordan fungerer tekstboksene?
Når du sender inn et case i ANFO Awards, fyller du ut tekstboksene som er delt inn slik:
- Sammendrag (100 ord): Gi en kort oppsummering av caset ditt.
- Her var vi (350 ord, 500 for kategorien Vekst): Beskriv utgangspunktet og situasjonen.
- Hit skulle vi (350 ord, 500 for kategorien Vekst): Forklar målene og ambisjonene dine.
- Dette gjorde vi (350 ord, 500 for kategorien Vekst): Gå gjennom tiltakene og strategiene.
- Dette oppnådde vi (350 ord, 500 for kategorien Vekst): Dokumentér resultatene og verdiskapningen.
Denne strukturen gjør det enkelt å fortelle en helhetlig historie om caset, samtidig som den gir juryen et oversiktlig og standardisert vurderingsgrunnlag.
Last opp visuelle filer som hører til caset
I siste trinn av innsendingen laster du opp visuelle filer som hører til caset ditt. Dette kan være bilder, grafer, filmer, lydfiler eller annet relevant materiell.
- Representativt bilde: Last opp et representativt bilde som gir et godt førsteinntrykk av caset. Dette er obligatorisk, og bildet blir brukt som illustrasjon på prisutdelingen hvis caser mottar en pris.
- Casefilm: Hvis dere har en casefilm, kan denne lastes opp i formatene wmv, mpg, mpeg, mpeg4, mov eller mp4.
- Øvrige visuelle filer: Legg til andre relevante filer i formatene jpg, jpeg, png, wmv, mpg, mpeg, mpeg4, mov eller mp4. Maks filstørrelse er 1000 MB.
Navngi hver visuelle fil med en forklarende tittel, slik at det blir enkelt for juryen å knytte filene til riktig del av teksten. Grafer eksporteres som bildefiler og gis en tittel som beskriver hva de representerer og hvilken del av teksten de tilhører.
NB! Det er ikke tillatt å laste opp case som PDF, PowerPoint eller Keynote som en del av innsendingen.
Krav til innsending
Kategoriene Ny, SMART tjeneste, SMART produkt/handel, B2B og Bærekraft: Arbeidet må ha funnet sted i 2023 og/eller 2024.
Kategorien Vekst: Krever en tidsperiode på minimum tre år (36 måneder), med dokumenterbare resultater fra 2024.
Les mer om alle kategoriene i ANFO Effekt her.
Om ANFO Effekt
ANFO Effekt har i over 12 år engasjert bransjen, og læringsbasen teller nå nærmere 1300 case. Konkurransen fremmer nyskapning, kreativitet og dokumenterer hvordan markedsføring skaper verdier for merkevarer og virksomheter. Dette er en unik mulighet til å måle seg mot bransjens beste og feire vellykket markedskommunikasjon.
Konkurransen er nå åpen for innsending av case, og frist for innsending er 19. januar.