ANFO, markedsteknologi, AI og digital markedsføring

ANFO er her for medlemmene våre. Det våre medlemmer er opptatt av er ANFO opptatt av. Et tema både dere og vi i ANFO er spesielt opptatt av er digitalisering og markedsteknologi, eller MarTech om du vil. Og for å ha sagt det med en gang, her inkluderer vi absolutt AI.

Effektiv og vellykket bruk av markedsteknologi er nøkkelen til suksess for de fleste bedrifter. Det norske markedet er teknologisk fremoverlent. Vi er mange som har vært flinke til å ta i bruk nye verktøy for å nå kunder og målgrupper enda mer effektivt. I ANFO er vi opptatt av markedsteknologi og de mulighetene teknologien gir oss. Samtidig er vi en varm tilhenger av kreativitet. Vi er overbevist om at strategisk forankret kreativitet, gjerne sammen med relevant teknologi, kan skape magiske øyeblikk. Og da gjerne magiske øyeblikk også i økonomisk forstand.

At dagens markedsføring er i endring, er ganske udiskuterbart. Den digitale delen av mediemarkedet utgjør 70 prosent av markedet. Vi sitter på data i ufattelige mengder, data som skal håndteres i henhold til et strengt og nødvendig personvernregime, data som er utgangspunkt for både automatiserte kjøpsprosesser av media, men like mye også en stadig mer krevende kundereise. Da trenger vi teknologiske plattformer som hjelper oss med å administrerere nettopp dette. Dette markedet er ikke akkurat oversiktlig. Derfor kan det være greit å ha en partner som ANFO å diskutere med.

Bilde fra MarTech dagen 2024 på Munch.

Vi vet hva du trenger og deler det vi vet

I ANFO har vi nå over flere år bygget opp intern kompetanse på dette feltet. Vår Teknologi direktør Fredrik Petterson ligger helt i tet både når det gjelder markedsteknologi og AI. Samtidig vet vi også at bruk markedsteknologi også gir oss utfordringer knyttet til personvern. Da er det godt at vi har vår egne advokat, Carsten Gunnarstorp på laget. 

Av konkrete tiltak og oppgaver i dette landskapet ANFO aktivt bidrar med kan nevnes:

  • ANFO MarTech konferanse
  • ANFO AI konferanse
  • AI-skoler, både åpne og bedriftsinterne. Vi arrangerer generelle AI-skoler og skoler som går i dybden på helt konkrete AI-verktøy.
  • Foredrag og workshops for ANFO-medlemmer.
  • ANFO MarTech Stack Check. Alle snakker om MarTech-stacken, alle sliter litt med hvordan man skal sette den sammen og suget etter relevant kompetanse er svært høyt.
  • ANFO MarTech Awards. Vi skal hedre alle bedrifter og selskaper som gjør en eksepsjonelt god jobb med den digitale kommunikasjonen sin. Sammen skal vi bidra til å heve standarden i bransjen og vise frem beste MarTech-praksis. En faglig konkurranse som dette gjør oss alle flinkere.
  • Adhoc rådgivning innen både markedsteknologi og personvern.

Del dette innlegget: